Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Harald Aksnes Lerviks forslag til fornying/forbedring.
- Dette emnet har 81 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 10/12/2024 at 8:53 av
Kristian Eliassen.
-
ForfatterInnlegg
-
Kristian Eliassen
En instrumentell navneendring er ikke veien å gå. For stor tro på merkelappen VM. Fare for utvanning av VM begrepet. VM-enkeltdistanser er i dag en større suksess enn verdenscupen, og medlemslandene ønsker å beholde en slik der og da løsning. Kortslutning er et for sterkt ord, men det er mer pragmatisk å se på andre løsninger enn en VM-serie variant.
«Medlemslandene ønsker å beholde» er jo ikke noe gyldig argument når man skal diskutere mulige endringer. Her gjelder det bare å begrunne hvorfor endringene er gode/nødvendige, og så vil forhåpentlig beslutningene følge fornuften en vakker dag… Poenget mitt er at verdenscupen (VM-serien) kan erstatte VM enkeltdistanser, og dette gir ingen utvanning av VM-begrepet som sådan.
Kristian Eliassen
Så hvorfor er en slik endring god og nødvendig?
Kristian Eliassen
(Var vel Reggeborgh som HHL var aktuell for for å være korrekt)
Fordi verdenscupen får en egenverdi.
Kristian Eliassen
Tror ikke en slik navneendring ville betydd så mye.
Kristian Eliassen
…men fare for at det ville slått negativt ut. Var alt så mye bedre før VM-enkeltdistanser ble innført?
Jeg har mer tro på en todeling av sesongen.
Todeling må vi ha. Det er jo det jeg snakker om jeg også.
Kristian Eliassen
Å? Enkeltdistanseserie og sammenlagtstevner er forsåvidt en todeling. Jeg tenker altså mer på å dele sesongen i to hvor hver halvdel kulminerer med hvert sitt VM. Selve verdenscupen blir todelt også, men kulene man kjemper om er allround og sprint for hvert kjønn. Osv
Kristian Eliassen
Haarberg linker til denne gamle tråden. Mange ord fra meg ser jeg ;-). DETTE er mine tanker rundt dette temaet ultimo 2024.
-
ForfatterInnlegg