Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › EM sprint og allround Heerenveen 10-12.januar 2025
- Dette emnet har 123 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 16/01/2025 at 11:04 av
Kristian Eliassen.
-
ForfatterInnlegg
-
Jeppe
Tar opp igjen tråden rundt kvalikk-regel-tolkningen som førte til at Ulekleiv ikke fikk gå 10 000.
Jeg forstår ikke noe av det.
Jeg mener at det er slik at det: Først settes opp en liste over de 16 beste etter 3 løp, deretter to lister; de 8 beste på 5000 og de åtte beste etter tre distanser.De som er på begge listene, er klare for siste distanse. Deretter plukker man fra listene; de som har de beste plasseringene på en av listene.
Huzinga var ikke blant de 16 beste etter tre løp.; kan således ikke regnes med på 5000 meter lista.
Det blir de samme tilfellet om en løper vinner både 500 og 5000, men blir disket på 1500. Da er han ikke blant de 16 etter tre løp, og skal ikke regnes med videre på noen måte.
Er den regelen borte… den at de åtte som skal plukkes ut, må være blant de 16 beste etter tre løp?Nei, regelen er ikke borte, men dette handler om tolkning: Man
(a) setter opp to lister, og
(b) plukker fra disse – men den som plukkes må i tillegg være blant de 16 beste etter tre løp.
Lex Beckert trer altså ikke inn før ved punkt b – ihvertfall ikke ifølge overdommeren i EM 2025.
Jeppe
Det er høl i hue etter min mening, at Huzingas plassering på 5000, den eneste distansen han gikk, skal få stor betydning for kvalifiseringen til siste distanse.
Både i teori og praksis, kan jo ytterligere et par løpere, enten bli disket eller falle på 500 og plassere seg som nr 1 og 2 på 5000 og lage skikkelig ballade før oppsettet på 10 000.
Kristian Eliassen
99 000 seere på tv3 søndag, cirka 60 000 på lørdag. Neste internasjonale sammenlagtmesterskap er i Nederland etter OL i 2026. Det er ennå ikke bestemt om dette stevnet skal gå innendørs i Thialf.
-
ForfatterInnlegg