Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › EM sprint og allround Heerenveen 10-12.januar 2025
- Dette emnet har 123 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 16/01/2025 at 11:04 av
Kristian Eliassen.
-
ForfatterInnlegg
-
Rocambole
Ser at Mjøsaman tilføyde: But strange things have happened before by referees who can no longer fully follow the enormous complexity of the rules.
Regner det dermed som overveiende sannsynlig at Ghiotto, ikke Ulekleiv, kaprer den siste plassen på 10k. En annen sak er at det nåværende reglementet disfavoriserer langdistanse-løperne og var en tåpelig regelendring allerede fra begynnelsen, også fordi det gjorde kvalifikasjons-prosedyren for 10k unødig komplisert.
EinarR
Hvis Huizinga nappes ut av plasseringsrekkefølgen på 5000m så rykker Ghiotto opp til tredjeplass på distansen. Og da blir det vanskelig å komme forbi han.
Men denne forutsetninga ser ikke ut til å inntreffe.
Rocambole
Ja, betimelig observert, Einar R, forutsatt at de var konsekvente med utnappingen av Huizinga både mht. topp8 og plassiffer på 5000. Vi får nok se Ghiotto på 10k, og bra er det.
Kristian Eliassen
Litt mindre folk i dag enn på fredag, men absolutt bra besatt. Jeg liker slik det har vært i helga: at det går an å sette seg ned, og at når man går ut et ærend så går det an å komme seg tilbake inn på tribunen. 😊
Kristian Eliassen
…dermed var»forbannelsen» brutt: gull, sølv og bronse. Eitrem, Kongshaug, Wiklund. EKW. Bra for hjertet . 🙂.
Emil
Dette var stort.
Kristian Eliassen
Kult å bivåne! Nå håper jeg NSF og Baardsen klarer å fylle skipet.
EinarR
Unner dere opplevelsen, Emil og Kristian! Litt misunnelig.
PS Philip med sterkt bidrag til totalopplevelsen.
Ei
Kristian Eliassen
Trenger ikke å være misunnelig! Dette er stort via skjerm også. Nå skal jeg på skøytepuben i H.veen for å plage noen nederlendere. Ps: kanskje var det jeg (schaatsforum) eller Emil som fikk NOS til å fokusere på Philip? I dag var speaker med også (en dag for sent). Solid prestasjon av Thorup
Emil
Jeg gjorde ikke noe, NOS kom bort til Philip etter 500m i går. Om det er pga Schaatsforum vet jeg ikke.
Kristian Eliassen
He, he. Ikke ødelegg. 🙂
Emil
Jeg sendte melding til Ida Njåtun om historien, slik at hun hadde noe å snakke om under 1500m i dag
Kristian Eliassen
Fint!
Kristian Eliassen
…sånne historier selger.
EinarR
Som sagt: På lørdag var Ida opptatt av helse, mens hun på søndag (altså i dag) også kom inn på kvalifiseringskrav og betydning for dansk skøytesport. Åpenlys synergieffekt!
Kjell Arve Straumsvåg
Flott helg!
Då har Italia, Russland og Noreg kvar sin allroudsiger for menn etter årtusenskiftet. For spenninga bør det bli tettare mellom pallplassane og særleg førsteplassen for andre enn stormakta. Det er som i herrelangrenn. Når utfordrarane vinn aukar interessa. Reknar med at dei som arrangerer VM på Hamar brukar dei metodane og kanalane som er tilgjengelege for å selja billettar denne første veka etter EM.
Emil
Hvis jeg fortsatt hadde Twitter ville jeg spurt Marcel om Ghiottos åpning på 10km var den raskeste vi har sett.
Nå får jeg håpe at han ser det her.
Tore Jan Narvestad
Det har vært åpnet raskere på 10 000 m, blant annet av Ghiotto selv da han satte sin ikke-verdensrekord i Inzell. Da Sven Kramer satte verdensrekord i 2007, åpnet han på 33,13.
It’s not even close to the fastest, as I’ve already collected 46 openers under 34 seconds, with the fastest being 33.12 from Bob de Jong at the 2002 Olympic Games. This is the top 20.

Emil
Takk!
Jeg hadde rotet bort at de raskeste tidene var på 33-tallet. Jeg husket rett og slett ett sekund feil
Jeg har oppdatert min uoffisielle oversikt over «sesongens beste enkeltløp» etter EM.
Verdt å merke seg: Wiklund inn som nr. 2 på 5000 m, etter Conijn.
Kongshaug inn som nr. 2 på 1500 m, etter Stolz. Eitrem nr. 3.
Ghiotto inn som nr. 1 på 10 000 m. Eitrem nr. 3.
Seertall:
«Episode1»: 53 000
«Episode2»: 64 000
«Episode3»: 99 000Slik jeg forstår tallene, er dette bare lineære tall, og gjennomsnittstall. «Peak» (høyeste antall seere) er ikke med her. Det fremgår heller ikke at skøytesendingene i helga både gikk på VSport og TV3 (lørdag og søndag). Når det står at «Episode1» varte i en time og ti minutter, refererer det da til fredagen, eller var lørdag på TV3 delt i to?
Jeppe
Lørdag, TV 3 sendingen, var delt i to.
Kristian Eliassen
Det var det jeg trodde! Positivt her må da være en dobling i antall seere fra lørdag til søndag, men at skøyter ikke kan måle seg med helt ramme sporter.
-
ForfatterInnlegg