Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Norgescup 5 Hamar
- Dette emnet har 45 svar, 1 deltaker, og ble sist oppdatert 30/12/2019 at 15:27 av
EinarR.
-
ForfatterInnlegg
-
Dagene går fortere nå i desember enn ellers, så før man vet ordet av det er det faktisk Norgescup 5, som er angitt å være uttaksstevne, først og fremst til EM enkeltdistanser og verdenscup 5, men dermed også til VM enkeltdistanser, sprint og allround. Alt i alt temmelig viktig…
Norgescupen omfatter denne gangen alle distanser opp til 5000 m kvinner og 10 000 m menn (selv om dette ikke er EM-distanser).
Påmeldte løpere vil etterhvert vises her.
-
Dette emnet ble endret 3 år, 9 måneder siden av
B. Haarberg.
EinarR
Alt i alt temmelig viktig… og det lokkes med bedre tilrettelegging enn vanlig (+12C i hallen). Men foreløpig er det lite som tyder på at NC5 blir noen kjempestor attraksjon. 35 løpere påmeldt til nå, Sofie Karoline Haugen den mest framtredende av dem. Deretter: Camilla Lund. Jeg ser ingen som kan klare å matche påmeldte nr.1 Adam Axelsson på 500m.
Påmeldingsfrist lille julaften. Lenge til, alt kan skje.
EinarR
VOI, det var det som skulle til! Sindre Henriksen, Ida! Ragne, Allan, Håvard (B), Kristian (KGU), Magnus Bakken Haugli (MBH)! SIMEN SPIELER NILSEN (SSN)!!!
Kristian Eliassen
…håper vi får vite litt om hva som står på spill for den enkelte i forkant av dette stevnet!
EinarR
Er det tilfelle at SSN har meldt overgang til Aktiv SK??
Kristian Eliassen
Hvor er de norske sprinterne? Ikke på påmeldingslista foreløpig. Norge har fyldige kvoter til EM. Dessverre har en litt mager forsesong satt kvotemessige begrensninger både for VM-enkeltdistanser og VM på Hamar, men sender Norge en fyldig tropp til EM? Er det eksempelvis noen kamp om plassene på 500? Hva må Sæves og Ripsrud begå for å kunne slå seg inn på EM-laget? Jeg finner lite info. Er det kamp om plassene på 5000 for menn? SLP, Bøkko og Engebråten ligger vel bra an. Hva må Ulekleiv, SSN og Bakken Haugli begå for å slå seg inn på laget? Jeg finner lite info på nettet.
Med tanke på at det er maks ti EM-løpere av hvert kjønn, kan man vel tenke seg følgende hypotese når det gjelder menn:
- sikre: Lorentzen, Magnussen, Farstad, Johansson, Pedersen, Bøkko, Engebråten, Henriksen
- nesten sikker: Ulekleiv, Rukke
Til sammen blir dette 10. De øvrige som måtte dukke opp på Hamar, må etter det jeg kan se overprestere for å komme med på EM-laget. Forsåvidt litt paradoksalt, med tanke på at sesongen ikke har vært allverden så langt.
Hva så med kvinneklassen? Her er det ikke mye som er sikkert. Samsonsen og Haugen er omtrent de eneste som har vært friske og raske så langt, så de er vel bankers til EM.
Wiklund, Njåtun og Bøkko får nok EM-tur hvis de vil, men både når det gjelder disse tre og andre kandidater er det definitivt flere spørsmålstegn enn svar så langt…
Den som måtte vite noe mer, er velkommen til å dele…!
EinarR
SSN er retta til korrekt klubb, Arendal SK.
Anne Gulbrandsen fortsatt med, det er positivt.
Kristian Eliassen
…klokken 19:45 lille julaften er fortsatt ingen av de EM-aktuelle sprinterne på lista.
EinarR
De beste sprinterne våre savnes. Og allrounderne våre prioriterer ikke sprinttrening. Eller, de går i alle fall ikke 500m i utrengsmål. Kan ikke se at n o e n av disse har gått sprintdistansen i konkurranse siden oktober. (Håvard, Sverre, Kristian, Allan, Sindre..). SLP har ikke notert resultat på distansen denne sesongen i det hele tatt!
Terje Stenseng
Sprinterne er jo ett mysterium, men også 10000 m har altfor svak oppslutning. Er Ole Bjørnsmoen Næss gått lei – eller er han syk?
Terje Stenseng
Haarberg peker jo på at 10 synes sikre/nesten sikre til EM. NSF kaller jo dette fortsatt et uttaksløp, men er det slik at løperne oppfatter det som lite reelt? Er det derfor navn som Bratli, Reinton, Sæves og Resell ikke er på listene, og Stangeland for den del? Vi må glede oss over at C. Lund, Nilsen, Haugli er der, og at lovende Jonas Haugland dukker opp igjen, sammen med odølingen Gruben.
Gleder meg tross alt til romjulas resultater!
Kristian Eliassen
…påmeldingsliste hos Stange Sportsklubb gjør Norsk Skøyteframtid oppmerksom på. Mysteriet om de forsvunne sprintere derfor løst (de hadde bare gjemt seg)! I full fart så savner en vel kun HHL, Magnussen og SLP? Alle tre løpere bankers til representasjon på nyåret.
EinarR
Hege Bøkko også! Det blir spennende. Det er noe eget med romjula ja.
Terje Stenseng
Alle de jeg etterlyste før jul er på plass ifølge Stangelistene- og dette bør blir bra! 75 perser er overoptimistisk, men ville kle 75 år, som jeg håper å nå lørdag. Jeg får nok uansett besøk som må prioriteres – og håper jeg å kunne kikke i resultatlistene seiner i romjula – og si hurra!
Terje Stenseng
Skrivefeil i siste setningen over bekrefter den høye alder!
Kristian Eliassen
Kristian Eliassen
Bra. Magnussen er med ser jeg. Savner kun Njåtun, SLP og HHL.
Ida Njåtun er i hvertfall påmeldt til tre distanser. 🤓
Kristian Eliassen
He, he. Bra! Blingset.
500 m kvinner unnagjort både på Youtube og HegoWeb. Samsonsen og Njåtun klart best, Bøkko og Ripsrud fortsatt ikke særlig sterke, men igjen klart foran Farstad og Gulbrandsen.
Nå er det 500 m for menn.
Kristian Eliassen
Norge har tre plasser på 500 i EM både for kvinner og menn. Uttakskriteriene sier at NC5 og deretter WC1-4 vektlegges i uttaket til EM. NC5 er også uttaksløp for WC5 i Calgary. Her vektlegges først verdenscupløpene tidligere denne sesongen, så NC5, og tilslutt EM.
EM: Etter 500m, kvinner: Vi får gjette: Samsonsen klar, Hege Bøkko om hun ønsker det, og Ripsrud om de som tar ut laget ønsker det.
Før 500m, menn: HHL og Magnussen (om han viser normale takter fra verdenscupen) klare. Kamp om den tredje plassen. Odin By Farstad hadde et napp, men Rukke kan knipe den plassen. Øvrige må overgå seg selv for å melde seg på.
-
Dette emnet ble endret 3 år, 9 måneder siden av
-
ForfatterInnlegg