Facebook

Hjem Forum Forum 15.46.6 Facebook

Viser 15 innlegg - 25 til 39 (av totalt 39)
  • Forfatter
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

«Norsk skøyteframtid» – som ofte handler om helt andre ting – søker etter ny administrator. Interessenter bes ta kontakt med administrator Ben Henry Pedersen.

#25703 Svar
      Emil Nielsen
      Deltaker

Norsk Skøytefremtid har dessverre under nåværende admin gjort seg selv nesten ubrukelig.
        Personlig har jeg måtte se meg nødsaget til å blokkere admin på FB, fordi han igjen og igjen skrev desidert nedlatende kommentarer til meg, og så nektet å høre forklaringer eller presiseringer.
        Nei, jeg håper at nye admin skikker en annen kurs.

#25711 Svar
        EinarR

FB Norsk skøyteframtid: Men alle bør lese et feiende flott innlegg der, av den femten år gamle vestlandske skøyteløperen Elle Borgen Steen. Hun går i rette med all kritikk og misnøye som rettes fra sofaene og stuene. Hun ber bl.a. folk komme seg ut, på banene, i tidtakerbuene, i klubbene, på tribunene!

Det sto for 3-4 dager siden, og har fått mye velfortjent oppmerksomhet.

#26890 Svar
          B. Haarberg
          Nøkkelmester

Daniel Thuv Eriksen er innsatt som administrator på Facebook-forumet «Norsk skøyteframtid». Han er jo i tillegg aktiv løper og også så vidt aktiv på forumet her. Lykke til med jobben!

#28198 Svar
            Emil

Den seneste uken har jeg flere ganger støtt på den gamle admin på «Norsk Skøytefremtid» Ben Henry Pedersen. I dag har jeg tatt konsekvensen og meldt meg ut. Han suger dessverre gleden ut av et ellers relevant forum.

Daniel Thuv Eriksen var ellers et bra valg, men har kanskje innset at tiden ikke rekker til å drive admin-oppdrah ved siden av studier og aktiv karriere.

#30686 Svar
              Kristian Eliassen

…nå har jeg vært på Facebook en 14 dagers tid 20 år etter alle andre, og oppsummerer: Et nyttig supplement! Fint å kunne komme med en kommentar (evt. også innlegg) hvis det er noe du føler for å svare på. Men aller best var det å fjerne irritasjonsmomentet som oppsto fordi Facebook ble verre og verre når det gjaldt å legge inn irriterende små sperrer når man sveipet innom for å lese.

Men, men, men: Et veldig kaotisk system med manglende struktur. Innlegg forsvinner fort nedover lista og ut av syne. Folk poster innlegg i hytt og pine, ofte ganske identiske, istedenfor å følge eksisterende tråder, og jeg skjønner hvorfor: Kommentarer legger seg på ulikt vis under innlegg og er ikke så synlige for de som ikke gjør en innsats. Typisk da for den som startet tråden. Jeg er veldig usikker på Facebook som stedet for klar og målrettet informasjon når temaet er så bredt. Det blir rett og slett for rotete. Bare se på hvor mange som spør hvor skøyter sendes til tross for at man ved en liten innsats finner slik informasjon i tråder og innlegg. (Først og fremst Forum for Skøytehistorie jeg snakker om her. Der det er folk. Mindre aktivitet på Norsk Skøyteframtid )

#30717 Svar
                Daniel Thuv Eriksen

Ser mange av problemstillingene dine Kristian mtp facebook sitt system for innlegg og kommentarer. Man kan faktisk endre rekkefølge på det med å velge «nye innlegg» og «alle kommentarer» inne på innleggene. Da kommer det i kronologisk rekkefølge. Det er selvfølgelig litt tungvindt, men det er et kjekt hjelpemiddel. I kommentarfeltet benytter jeg meg ofte av «nyeste» for å holde meg oppdatert litt enklere.

Har også sett litt inne på gruppeinnstillingene nå som jeg er admin på Norsk skøyteframtid, og jeg kan endre på hva som er standarden for forumet når det gjelder innlegg. Ble litt usikker på hva som er det beste, for at de innleggene som er nyligst kommentert og har mest aktivitet er de innleggene som kommer øverst inne på selve forumet. Det er egt en grei ordning, men det kan gjøre at noen innlegg blir skjøvet langt nedover (som regel er de ikke like interessante).

Algoritmene på «hjem-skjermen» inne på facebook er håpløs, samme på instagram. Irriterende at innleggene der ikke kommer i riktig rekkefølge. Når det gjelder innhold på Norsk skøyteframtid, så er jo navnet på forumet relativt snevert. Det vil være begrenset med innhold som kun handler om framtiden, men jeg personlig er relativt åpen der. Syntes det meste av innlegg som gjelder skøytesporten og er av interesse for skøyteinteresserte skal godtas. Selvfølgelig er det mer passende med noe som gjelder nåtiden og framtiden, enn historie. Det har man et veldig mye større forum til.

Er en del innlegg der som ikke godtas av min «med-admin», eller slik jeg opplever det: «sjefs-admin». Må føye meg under hans meninger når det gjelder ting der inne, men han har selvfølgelig vært admin der ganske mye lengre enn meg. Han har derimot klart å skaffe seg en del uvenner der, som Emil refererer til.

Takk for mye flott bidrag på forumet der i det siste, Kristian!

#30718 Svar
                  Kristian Eliassen

Takk for det du, men skyt tilbake leveres umiddelbart. Positiv attitude, og sikkert mye jobb. 👍 🙂

#30719 Svar
                    B. Haarberg
                    Nøkkelmester

Brannfakkel fra meg: «Norsk skøyteframtid» er for lite restriktiv på hva som slipper gjennom. Det er f.eks. helt håpløst at enkelte bidragsytere konsekvent sender samme innlegg inn som til «Forum for skøytehistorie». Hva er da poenget med to forum?

#30729 Svar
                      Emil

Norsk skøytefremtid har en «skrankepave» som admin. Så lenge Daniel ikke får lov å faktisk ta over kan ikke det forumet bli bra.

Dit poeng er egentlig sant nok. Det legges mye ut som ikke har med fremtid å gjøre. Forumet savnet retning.

#32519 Svar
                        B. Haarberg
                        Nøkkelmester

Pussig utvikling på «Norsk skøyteframtid». Ivar Skjeggestad legger til stadighet ut innlegg om alt annet enn det overskriften tilsier, nå sist om det nederlandske mesterskapet. Jeg har spurt ham en del ganger tidligere, men valgte denne gang å spørre administratorene direkte: hva har slike innlegg egentlig i dette forumet, altså Norsk skøyteframtid, å gjøre?

Svaret fra Eriksen var greit nok: Overskriften betyr ingenting, det som betyr noe er antall treff for Skjeggestads innlegg, uansett hva de handler om. (OK, litt karikert fremstilt, men dette var kjernen).

I dag er Skjeggestads innlegg borte. Hva har skjedd bak kulissene?

#33090 Svar
                          Daniel Thuv Eriksen

Det har skjedd mye bak kulissene skal jeg si deg… Som jeg forsåvidt nevnte litt ovenfor har min «med-admin» skaffet seg en del uvenner. Skjeggestad er en av de, men samtidig ønsker han Skjeggis aktiv siden det er positivt for gruppa. Denne siden blir sett på som en konkurrent, men det er ikke poenget med siden til Skjeggis. Han ønsket å separere egen profil og skøyteinnhold for venner. Nå er han tilbake etter at jeg klarte å overtale min med-admin, men godkjenningen balanserer på en knivsegg da navnet på siden Max Skates World ikke faller i smak. Det er visst viktig at navnet på siden viser at det er Skjeggis som publiserer, selvom det ikke er tilfelle for andre sider. Jeg er nok etter noens smak her litt for åpen for innhold, men det kommer fra skøytehjertet mitt. Innleggene til Skjeggis har forsåvidt nådd ut til 50.000 personer og gitt oss mange nye medlemmer pga FB sine algoritmer. Kunne skrevet om enkeltsituasjoner i dagesvis, men dere får heller tenke dere til det. For meg blir det også viktigere noen ganger å overleve som Admin enn å stå for mine egne meninger, dessverre.

#33098 Svar
                            B. Haarberg
                            Nøkkelmester

Skjeggestad opererer også av og til som «Team Eitrem»? Sånn sett er han vel godt inne i det kommersielle segmentet som ikke er ønsket av «Norsk skøyteframtid». Generelt skjønner jeg ikke helt poenget med å teppebombe alle slags skøytesider med akkurat det samme innholdet, hvis det ikke er nettopp for å operere ut fra kommersielle hensikter.

Jeg er fortsatt på Pedersens side, i innhold, om ikke nødvendigvis i form. Han mangler jo totalt konsistens i det han gjør, og han virker også temmelig lite orientert når sant skal sies.

#33104 Svar
                              Daniel Thuv Eriksen

Jeg ser ikke helt problemene med noe av det her egentlig. Skjeggestad tjener ingenting på noe av det han gjør, alt er på dugnad. Det er kommersielt for Eitrem ja, men dette godtas av gruppereglene fra Pedersen sin side. Skøyteinnhold på flest mulig sider, da tenker jeg ja takk. Flest mulig innlegg, ja takk. Skøytenorge trenger ikke færre innlegg. Det er ikke slik at alle innlegg kommer opp hos alle sammen heller, så derfor er det positivt. Noen innlegg vil jeg si er spam, men det er aldri fra Skjeggis spør du meg. Liker man ikke noe, så kan man bare scrolle. Innholdet engasjerer og holder seg langt innafor det jeg mener er relevant innhold for gruppa. Han har fungert som en reporter for oss norske fans under WC1/2, noe som absolutt er positivt ettersom Viaplay ikke sender noen reporter. Intervjuer, bilder og masse ekstra info som folk gjerne ønsker å se. It’s not that deep, som jeg ville sagt til kompisene mine.

#35795 Svar
                                B. Haarberg
                                Nøkkelmester

…og så er visst ikke Pedersen blant oss lenger, etter det jeg forstår. Eriksen er vel da enerådende som admin for «Norsk skøyteframtid».

Viser 15 innlegg - 25 til 39 (av totalt 39)
                                Svar til: Facebook
                                Din informasjon: