Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Norgescup 2 Kristiansund 8.-9.november
- Dette emnet har 7 svar, 1 deltaker, og ble sist oppdatert 18/11/2025 at 9:53 av
B. Haarberg.
-
ForfatterInnlegg
-
Deltakerliste og annen informasjon
Fristen for påmelding går ut i kveld.
Parsammensetning første dag er lagt ut – oppstart kl 1100
Samme lenke fungerer i dag også – 500 m startet kl 1000 og er allerede ferdig.
Emil
2.03 og 7.39,64 gjør at Tønsberg Turn sin Halvor Kjøsterud Erlingsen har sin NM allround kval inne. Da er sesongens første mål nådd.
Emil
Jeg fikk høre i etterkant at årsaken til at ikke Anne Sofie Birkedal stilte var at hun var påmeldt løp i Thialf den helgen. Målet var å kvale inn til verdenscup, men siden disse løpene selger ut alle plassene sine fort så måtte hun melde seg på lenge før NM, hvor hun klarte kravet. Hun var noe trist over å ikke gå i Norge, og opplevelsen i Nederland hadde ikke vært topp heller. Det er vanskelig å få tid på isen, og løpet gikk ganske sent på kvelden. Litt av en bomtur.
Denne historien illustrerer jo idiotien i systemet med tidskrav, som igjen henger sammen med de forskjellige banenes praksis med såkalte forbedrede forhold etc.
Merkelig at ingen på «innsiden» gjør opprør mot dette.
Emil
Hehe. Skøytesporten har definitivt en utfordring der, men den er av egen produksjon. Tall, tider, passeringer og statistikk står sterkt blant både aktive og entusiaster. På den måten blir tidene viktige helt fra start. Når man fant ut av at skøyteløp er bedre inne så fikk man også bedre tider, som gjorde at flere løp måtte gå inne for å bli sett som relevante.
Det er ikke luke bra å gå på skøyter ute som det er inne, man går ikke like fort, det er ofte skitt på isen som kan ødelegge eggen og så mange andre ting. Så lenge løperne ikke går samtidig sliter jeg også med å se at utendørsløp med skiftende forhold er rettferdig konkurranse. Fellesstart går greit ute.
Men det var selvfølgelig ikke det denne tråden egentlig handlet om.
Nei, og ikke kommentaren min heller. Den handlet jo om Kristiansund contra Heerenveen.
-
ForfatterInnlegg