Inline!

Hjem Forum Forum 15.46.6 Inline!

• Dette emnet har 143 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 15/07/2022 at 20:53 av Emil Nielsen.
Viser 24 innlegg - 121 til 144 (av totalt 144)
  • Forfatter
    Emil Nielsen

Jeg gikk mål 8min før første skiløper

#18985 Svar
    Emil Nielsen

Noe som var litt interessant på lørdag; det var ganske store pengepremier til sykkel, løping og rulleski, men ingenting for rulleskøyter. Det er for så vidt greit, jeg hadde ikke regnet med at de 3000kr til vinneren gjalt for oss også, men jegvhadde gjerne hatt en pallseremoni. Bildet fra pallen er et bra minne, og noe vi ikke fikk denne gangen.

Jeg håper at dette arrangementet kan gi blod på tannen for arrangører til andre veiåpninger av tunneler rundt i landet.

Hvor åpnes neste tunnel?

#18986 Svar
    EinarR

Det var da pinlig. Har det noe med deltakertall å gjøre? At det var få deltakere på skøyter i forhold til de andre kategoriene? Hvis ikke det er grunnen så vet jeg ikke hva! Rulleskøyter har et stykke å gå i forhold til rulleski i Norge. Enda det burde vært omvendt.

Takk for resultater fra sykkel-NM! Det er supert at våre utøvere viser seg fram i andre idretter.

#18987 Svar
    Emil Nielsen

Jeg tror det hadde å gjøre med hvem som stilte med frivillige, og det gjorde rulleski og ikke skøyter. Men jeg er ikke sikker. De var flere enn oss, men ikke så veldig mye flere

#19068 Svar
    Kristian Eliassen
    #19069 Svar
    Kristian Eliassen

Ventetiden er snart over!

Dette er altså «OL» for idretter som ikke er på OL-programmet. Dessverre litt begrensede kvoter for Inline, men vi drar jo kjensel på mange navn.

(her lister man altså opp kvalifiserte utøvere i alle idretter. En får forutsette at dette er påmeldingslistene)

Track-delen starter fredag kveld, norsk tid. Kommer tilbake til litt mer etter hvert når jeg får tid. Andre må gjerne bidra!

#19072 Svar
    Emil Nielsen

Jeg er dessverre forhindret i å følge WorldGames tett i år. Jeg er på sykkeltur fra lørdag, og så er det Tour de France med dansk kandidat til sammenlagtseieren, så jeg kommer til å fokusere på det

#19073 Svar
    Kristian Eliassen

Da har jeg kjørt navnene gjennom databasen til SpeedskatingNews:

Menn, Langdistanse: 

Bart Swings, Belgia. Aktiv. Øvrig info overflødig.
    Daniel Zapata Ramirez, Colombia. Aktiv. Kjørte verdenscup sist sesong (fellesstart).
    Miguel Bravo, Portugal. Aktiv. Medaljer i det portugisiske mesterskapet i vinter.

Michail Prokop, Tsjekkia. Førsøkte seg på is i 2009. 1.05 på 500m…

Menn, sprint: 

Simon Albrecht, aktiv. Inlinestjerne. Forsøkte å kvalifisere seg til verdenscup og OL sist vinter. Fremgang fra sesongen før. Ikke konkurrert etter jul.

Kvinner, langdistanse:

Linda Rossi, Italia. Aktiv. Flere gode internasjonale resultater på isen, men det var mest forrige sesong (2020/2021).
    Dominica Gardi, Ungarn. Seneste resultat notert fra det nasjonale sprintmesterskapet 2019/2020.

Sprint, kvinner:

Dalia Soberanis, Guatemala. Aktiv. En kjenning her i forumet. Senest i sving på isen 28/2 2021 under et internasjonalt løp i Inzell.
    Nerea Langa Torres, Spania. Seneste resultat 2019
    Matilde Pedronno, Frankrike. Seneste resultat 2019
    Laethisia Schimek, Tyskland. Senest noterte resultat 5/1-2020.
    Ying-Chu Chen, Taiwan. Siste resultat fra 2017. Forbehold om at det dreier seg om samme person.
    (i tillegg en utøver Maria Moya, Chile på plass i USA. Gjenfinnes i databasen en kvinne ved navn Maria Jose Moya med resultat fra 2017 hvor man forsøkte å stable et chilensk lag på beina. )

#19074 Svar
    Kristian Eliassen

Baneøvelsene  avvikles fredag og lørdag. Poeng-/elimineringsløp. Elimineringsløp. 1000m, 500m samt 200m time trial.

Road går søndag og mandag. Elimineringsløp. Poengløp, Sprint-lap og 100m.

#19081 Svar
    Kristian Eliassen

200m avviklet tidligere i dag. Resultatside.

Dagens finaleøkt starter nå 22:30! (Få tilskuere fra start dessverre)

https://olympics.com/en/sport-events/the-world-games-2022-birmingham/?slug=track-speed-skating-session-3-the-world-games-2022-birmingham

#19082 Svar
    Kristian Eliassen

…anbefaler åpningsseremonien om man har litt ledig tid! Kul underholdning (musikk og kultur). Sendingen fra Birmingham starter 44min ut i sendingen.

https://olympics.com/en/video/opening-ceremony-the-world-games-2022-birmingham

#19083 Svar
    Kristian Eliassen

Heldigvis tilskuere. Var et bilde av en helt tom tribune i starten som fintet meg ut. Nå litt truende skyer som utsetter starten på kvinnenes poeng-/eliminasjonsløp. Gutta følger deretter. så finalene på 500m. Skuff av Albrecht.

#19084 Svar
    Kristian Eliassen

…så dette i etterkant nå på morgenkvisten. Pussig finale på 500m for kvinner. Ellers mest spennende med herrenes poeng-/eliminasjon. Kunne ønsket meg «elimineringene» litt mer spennende og en litt mer kyndig reporter.

#19085 Svar
    Kristian Eliassen
    #19087 Svar
    Kristian Eliassen

Ovennevnte var 1000m. 10000m eliminering for damer er avviklet, litt mer usikker på hva som skjedde med ditto for menn.  Legger det ut når jeg vet.

#19088 Svar
    Kristian Eliassen

«Catching up» dag tre her. Da gikk man altså over til road-delen:

https://olympics.com/en/video/road-speed-skating-100m-the-world-games-2022-birmingham?uxreference=playlist

#19089 Svar
    Kristian Eliassen
    #19090 Svar
    Kristian Eliassen
    #19091 Svar
    Kristian Eliassen

Bra uttelling for Swings altså. Fire gull og en bronse. Dog var Mondragon fra Colombia verre med fire gull og en sølv. God tredjeplass til Marsili fra Italia med 3 gull, 1 sølv og en bronse. To navn til aktuelle for isen? Mondragon 28, Marsili 25 år. Av koblinger ellers la jeg blant annet merke til at Torres fra Spania vant kvinnenes «runde», og tyskerinnen Schimek en pussig finale på 500m.
    Ellers mye fin (og rar) info å finne hvis man klikker seg inn på resultatsiden i linken over her, og deretter klikker seg videre i forskjellige retninger.

#19092 Svar
    EinarR

Jeg så litt på noe av dette. Fire jenter i semifinale gikk en ganske kort runde med ujamn asfalt, utfordrende krappe svinger, kantsteiner med markeringskjegler som fløy i flere retninger. Minner mye mer om kortbane enn tradisjonelt hurtigløp. Men så er det øvelser som likner mye mer på sykkel en på skøyter på is. Synes dette er vanskelig å forholde seg så veldig til, og det fordi en kan så lite om det.

Imponerende geografisk tilsig, misunnelsesverdig. Men det jeg så på var fattig på atmosfære. Så også lite til den eiegode atmosfæren utøvere imellom, som f.eks. skihopp og alpin skisport er så gode på. Mest sure ansikter, som det også er på isen.

Artig med Bart da- Sultan of Swings!

#19095 Svar
    Emil Nielsen

World Games er en rar affære, hvor kvalifisering skjer på grunnlag av VM året før. Skal man ha opplevelsen med inline bør man se EM eller VM, men aller helst bør man dra til Tyskland i Mai for å overvære Gross-Gerau Kriterium, et sammenlagt stevne over tre dager. Der ser man sammenholdet utøverne imellom, med masse smil og hyggelige samtaler, tøys og kødd på tvers av lag og nasjonaliteter.

Veibanen til World Games har ikke vært noe god, den er farlig og jøder al kritikk. Det er hva man kan forvente seg av et utviklingsland som USA dessverre

#19101 Svar
    Kristian Eliassen

Track er uansett litt artigere å se på enn Road IMO. Man kan ellers notere at Jason Suttels (21) ga fra seg plassen til Swings. Belgia hadde kun en kvote på én utøver totalt basert på resultatene fra VM-2021. Ser vi på resultatene 2021, så mangler det flere navn (og det var et mesterskap preget av korona/reiserestriksjoner). Uansett: Swings innstilt på å gjøre Suttels en gjentjeneste under EM i Italia i september. I forberedelsene til vintersesongen vil han fortsatt ha med seg EM. Suttels forresten: kommer han til å prøve seg noe mer på is? Nærmeste etterfølger/prospekt til å ta opp Swings-arven på isen p.t. er Indra Médard. (Mens Nederland har Belgia har Norge Sverige. Jfr. Svensketråd vs. Belgentopic)

#19104 Svar
    Kristian Eliassen

Jevnt over for begrensede kvoter i World Games. De norske beachhåndballkvinnene har gått til finale mot Tyskland sent i kveld. Dessverre ble ikke semifinalen mot Argentina streamet (vi får tro at det ikke har noe å si at man har gått vekk fra bikinibekledsel).

Ellers starter orienteringen nå klokken 16.00.

Norges medaljefangst så langt er en gullmedalje til Kjell Erik Bakkelund i styrkeløft.

Det er klart at det er mange rare idretter i World Games. Består av idretter som mer eller mindre kan bli aktuelle for det «virkelige» OL. I den sammenheng er det verd å merke seg at Swings blir kjørt fram som et av de største navnene i World Games, og inlineløpere ligger på toppen av medaljelistene. Swings vil gjerne at Inline skal bli en olympisk idrett — noe som ville fått litt uoversiktlige følger for hurtigløp på is. Enn så lenge virker det dog langt unna at idretten blir innlemmet. Det ville ha vært veldig artig hvis Sør-Amerika kom mer på kartet på isen. Om det samtidig ville vært spikeren i kista for Inlineidrettens forhåpninger skal være usagt.

#19105 Svar
    Emil Nielsen

Jeg tror ikke at det vil være noe bra for is hvis inline innlemmes i OL. Det vil fjerne insitamentet til å bytte idrett, og samtidig gjøre at flere kan være profesjonelle inlinere, så de ikke trenger NOC støtte til satsing på is.

Viser 24 innlegg - 121 til 144 (av totalt 144)
Svar til: Inline!
Din informasjon: