Inline!

Hjem Forum Forum 15.46.6 Inline!

• Dette emnet har 36 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 05/07/2020 at 21:50 av Kristian Eliassen.
Viser 13 innlegg - 25 til 37 (av totalt 37)
  • Forfatter
    Emil Nielsen

Ja veldig gøy.
    Dessverre er den ene samlingen samme helg som LM, men så får hun kanskje tre samlinger på et år.

Det er håpet å få med flere norske og kanskje noen svenske løpere i fremtiden

#10721 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Her var det litt nyheter for inline-verdenen.

http://www.worldskate.org/news/17-world-skate/3301-world-skate-games-postponed-to-2022.html

WorldSkate utsetter inline VM og EM (kontinentale mesterskaper) til 2021 på grunn av Corona pandemien. Begge events får samme vertsland som skulle ha hatt de i år.
    EM skulle ha gått i Juli i Frankrike La-Roche og VM skulle ha gått i Colombia i byene Cartagena  De Indias og i Arjona.
    Alle løperne pleier å si at å gå VM i Colombia er litt som å gå VM på skøyter i Nederland. De er verdensstjerner og fansne er helt ville. Det skal etter alt å dømme være noe av det største for en rulleskøyteløper å gå foran et colombiansk publikum.

Dette berører ikke noen norske løpere, da ingen holder internationalt nivå. Dette håper jeg kan endres nå hvor inlinebaner springer opp rundt i landet.

#10722 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Retter man blikket lenger nordover, ser man at NSF har årets terminliste for inline klar.

Første aktiviteter har gått nå på Jæren organisert av Austråt Inline.
    Nord Norsk inline camp går på midten av juli, med undertegnede som instruktør. Her går også Nord Norsk mesterskap på maraton som et åpent løp. Det betyr at vinneren av løpet er nord Norsk mester, uansett hvor denne ellers bor og kommer fra.

Første løp på bane blir på slutten av august, og så er det faktisk pakket med løp utover september med løp i Sandefjord, på Bjerkås, Skreia, Hvam organisert av Oslo Speedskaters og i Kongsvinger.
    Slutt august byr også på ennå et løp på Jæren i regi av Austråt Il Inline.

Jeg gleder meg til vi kommer på den andre siden av sommeren, så vi kan ta fatt på denne veldig kompakte inlinesesong.

#10723 Svar
    Kristian Eliassen

Artig å notere at skøyteidretten tar seg opp her i landet. Det å være opptatt av inline er fremtiden også på supportersiden. På samme måte som man er litt opptatt av regelverk og kommunikéer fra ISU etc, etc. I Nederland er man flinkere til å være mer i tiden enn i erkekonservative Norge. Blant annet derfor trenger man et forum som dette.

World Skate heter altså «rullesport» organisasjonen nå. Håper verden snart kommer i vanlig gjenge igjen etter Covid-19 implikasjonene. For idrettens del ser man en forsiktig restart i ulike idretter tilpasset dagens situasjon med regionale forskjeller, fortsatt smittefare og frykt for nye smittebølger.  Som et lite apropos leser jeg at det nasjonale mesterskapet i Nederland skal arrangeres på den nyrenoverte formel 1-banen i Zandvoort den 29. august. (gjelder øvelsene maraton og 100m) Derimot ingen formel 1-løp på banen foreløpig fordi disse er utsatt som følge av pandemien, men altså inline-løp med tilskuere forutsatt at man holder 1.5 meter avstand til hverandre. Ikke første gang maraton arrangeres på en formel 1-bane. Vi husker f.eks. EM i Lagos i 2017. (vel, selv husket jeg ikke årstallet eller resultat, men at løpene var fartsfylte og hendelsesrike)

#10724 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Jeg husker Em i Lagos i 2017. Stefan og Philip Due Schmidt gikk et kjempe løp i brudd og kom inn som nummer 4 og 5 eller kanskje 5 og 6.

Noe annet som kanskje kan være spennende for de som liker rundetider, solo prestasjoner og statestikk:

De to tyske stjernene Mareike Thum og Felix Rhijnen skal forsøke seg på timerekord på inline.
    Det har blitt satt opp regler for disiplinen for første gang, selvom flere uoffisielle rekorder eksisterer. Felix forteller om de her og del to her.

World Skate har de nye reglene som beskriver hvordan timerekorder skal foregår fra nå og i fremtiden for å bli offisielle rekorder. de kan ses her

Det vil også være livestream på worldskate.tv på søndag d. 5/7.

Det vil være live fra 13:20.
    Et «sprinter show act» vises klokken 13:30
    Mareike starter sitt forsøk klokken 14:00

«Sprinter Show act 2» 15:10

Felix starter sitt forsøk klokken 15:30.

Jeg kommer til å se med og være til stede her for å svare på eventuelle spørsmål.

#10727 Svar

Takk. Kan bli litt artig det. Ser om jeg får anledning. Er det ikke litt rart at man ikke får bruke 125mm?

#10728 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Det blir et spørsmål om tolkning.
    125mm hjul tillates bare til løp på landevei, aldri på bane, så på den måte er det forstålig.
    Når det er sagt, så hadde de hatt bedre muligheter for å gå langt på 125mm. Hjulet er rett og slett raskere.

#10735 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Så er det live!!
    Forskjellige steder. På Worldskate.tv og op youtube kanalene til Pascal Briand og Felix Rhijnen

Nettopp har to tyske løpere gått 100m show løp på 9,4 og 9,7 sekunder.

#10736 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Mareike Thum gikk 34,361km på en time. Hun krampet etter 20min så dette var en skikkelig lang time for hun.

#10737 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Felix er i gang.
    Så langt rett rundt skema til 40km

#10738 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Felix endte med 39,935km.

Det er verdensrekord, men han rakk akkurat ikke 40km, så det er kanskje bittersøtt

#10739 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

Felix er fornøyd, men hadde ønsket seg 40km.

#10744 Svar
    Kristian Eliassen

Det hadde han klart med 125mm, he he. 🙂. Fikk sett dameløpet. Fin bane.

Viser 13 innlegg - 25 til 37 (av totalt 37)
Svar til: Inline!
Din informasjon: