Harald Aksnes Lerviks forslag til fornying/forbedring.

Hjem Forum Forum 15.46.6 Harald Aksnes Lerviks forslag til fornying/forbedring.

• Dette emnet har 81 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 10/12/2024 at 8:53 av Kristian Eliassen.
Viser 10 innlegg - 73 til 82 (av totalt 82)
  • Forfatter
    Kristian Eliassen

En instrumentell navneendring er ikke veien å gå. For stor tro på merkelappen VM. Fare for utvanning av VM begrepet. VM-enkeltdistanser er i dag en større suksess enn verdenscupen, og medlemslandene ønsker å beholde en slik der og da løsning. Kortslutning er et for sterkt ord, men det er mer pragmatisk å se på andre løsninger enn en VM-serie variant.

#17358 Svar
      B. Haarberg
      Nøkkelmester

«Medlemslandene ønsker å beholde» er jo ikke noe gyldig argument når man skal diskutere mulige endringer. Her gjelder det bare å begrunne hvorfor endringene er gode/nødvendige, og så vil forhåpentlig beslutningene følge fornuften en vakker dag… Poenget mitt er at verdenscupen (VM-serien) kan erstatte VM enkeltdistanser, og dette gir ingen utvanning av VM-begrepet som sådan.

#17361 Svar
        Kristian Eliassen

Så hvorfor er en slik endring god og nødvendig?

#17363 Svar
          Kristian Eliassen

(Var vel Reggeborgh som HHL var aktuell for for å være korrekt)

#17373 Svar
            B. Haarberg
            Nøkkelmester

Fordi verdenscupen får en egenverdi.

#17374 Svar
              Kristian Eliassen

Tror ikke en slik navneendring ville betydd så mye.

#17375 Svar
                Kristian Eliassen

…men fare for at det ville slått negativt ut. Var alt så mye bedre før VM-enkeltdistanser ble innført?

Jeg har mer tro på en todeling av sesongen.

#17378 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester

Todeling må vi ha. Det er jo det jeg snakker om jeg også.

#17379 Svar
                    Kristian Eliassen

Å? Enkeltdistanseserie og sammenlagtstevner er forsåvidt en todeling. Jeg tenker altså mer på å dele sesongen i to hvor hver halvdel kulminerer med hvert sitt VM. Selve verdenscupen blir todelt også, men kulene man kjemper om er allround og sprint for hvert kjønn. Osv

#29488 Svar
                      Kristian Eliassen

Haarberg linker til denne gamle tråden. Mange ord fra meg ser jeg ;-).  DETTE er mine tanker rundt dette temaet ultimo 2024.

Viser 10 innlegg - 73 til 82 (av totalt 82)
                      Svar til: Svar #6747 i Harald Aksnes Lerviks forslag til fornying/forbedring.
                      Din informasjon: