Verdenscupfinale 2020

Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Verdenscupfinale 2020

Viser 18 innlegg - 25 til 42 (av totalt 42)
  • Forfatter
    38.08 Owe

De er i gang. Reklame har vi hatt, og repriser og mer reklame osv

#10028 Svar
      EinarR

Bra opplegg at de skal gå 2×500. Men er det ikke automatisk 1xfi og 1xfy? Var det det Kulizjnikov demonstrerte mot i fjor?

#10029 Svar
        38.08 Owe

Dette finalegreiene… huff. Fryktelig kjedelig. Rekk opp hånda de som synes dette er artig. Det blir iallefall ingen nye som blir  hekta på denne sporten blandt de som eventuelt følger med for første gang nå, etter en time med stort sett reklame.

#10030 Svar
          Kristian Eliassen

Ja, var det ikke det? Lorentzen kom akkurat ikke med på 500m i dag, men er førstereserve også imorgen til 500 nummer to hvis ikke plutselig Kulizhnikov får lyst til å gå igjen. Da er det Kulizhnikov som er førstereserve.

#10031 Svar
            38.08 Owe

3000 damer ble veldig spennende. Det meste er mye bedre nå foran sjermen.

#10032 Svar
              Kristian Eliassen

…Wetten sa noe som sikkert stemmer: Om eksempelvis Michael viser kapasitet plasseringsmessig i enkeltløp i verdenscupen, vil slikt kunne utløse (olympiske) stipendordninger fra respektive land.

#10034 Svar
                Kristian Eliassen

…og tydeligvis også slik i enkelte land at sammenlagtplasseringer i verdenscupen trigger bonusutbetalinger. Iflg. Wetten.

#10035 Svar
                  Kristian Eliassen

Trekningen for søndag foreligger. Enkelt og greit så er det (foreløpig) kun én endring siden sist: På fellesstarten for menn så avstår Giovannini her også. R1 Muhamaiti kommer inn.

Høydepunktet første dag? To stk for meg: Weidemanns seier på 3000m og at Fish er nærme Roest (Det jeg antakelig kommer å huske er allikevel tremila i kollen for kvinner. Tror faktisk det nesten er den første langrennsøvelsen jeg har sett i vinter?!)

#10038 Svar
                    B. Haarberg
                    Nøkkelmester

Foran de avsluttende distansene i morgen er årets siste versjon av «Skøyteoddsen» lagt ut, altså gjeldende rankinglister for de løperne som starter på 500 og 1500 m.

#10073 Svar
                      Tor Ivar Stennes

Alle banerekordene søndag var meget bra løp. Ikke rart «banemesteren» i Thialf var ett eneste stort glis når han fikk TV-tid.

Høydepunktene er for min del er Nuis sitt jubelbrøl etter 1:43:00 og Shinhama sin 34:07. 500m lavlandsrekord for herrer hadde stått i mange år før denne helgen… Legenden Wüst er heller ikke glemt. Begge kjønn nærmer seg 2-tallet på 1500m lavland nå.

#10076 Svar
                        38.08 Owe

På fellesstarten var det gøy å se Marina Zueva og Melissa Wijfje dra av gårde etter en drøy runde. De fikk med seg Claudia Pechstein og ei til, og klarte å få et stort forsprang på hovedfeltet. Pechstein og den fjerde jenta klarte ikke å følge Wijfje og Zueva, og ble mot slutten av løpet hentet inn av hovedfeltet.
                          Men er det ikke slik at når en eller flere utbrytere tar igjen noen i hovedfeltet med en runde, så er den eller de som blir tatt igjen ute av løpet?

Jeg mener bestemt at vi så Gemma Cooper ble tatt igjen med runde av Wijfje og Zueva, men Gemma Cooper står likevel oppført på resultatlista. Hun står som nr 15 av 18 startende. Jeg mener det skulle stått DQ eller noe sånt ved hennes navn fordi hun ble tatt igjen med en runde.

#10079 Svar
                          Emil Nielsen

Blir man tatt igjen blir man ikke diskvalifisert, men blir oppført med den plasseringen man har når man blir tatt ut.

Det vil si at Gemma lå nummer 15 da de ble tatt igjen

#10080 Svar
                            Kristian Eliassen

Blir ikke disket av å bli tatt igjen med en runde. Manganello falt så jeg, og er også plassert, men etter Cooper. Venter på fellestartløpet hvor en løper koster på fra start og tar igjen resten med en runde…

#10081 Svar
                              EinarR

Friidrettmodellen som gjelder her da. På lange løpsdistanser blir ofte løpere tatt igjen, og det skaper noen gang problemer. Men det er ingen regel om å plukke ut de som tas igjen. Men i fellesstart på skøyter så synes jeg det ville vært en fornuftig regel! Med klare instrukser til deltakerne om hvordan de skal oppføre seg når det skjer.

#10083 Svar
                                Arvid Hauge

Fellesstart har ikkje noko i OL, VM eller WC og gjera. Kutt det ut.

Berre rot og tull. Bruk tida på skikkelege distansar. Burde fått ein eigen WC for berre 10000 meter for menn og 5000 meter for kvinner.

#10084 Svar
                                  38.08 Owe

Altså; Jeg har følgende tanke: Et fellesstartfelt har eksempelvis 24 løpere. En av disse er med i teten fra start, og i første spurtrunde tar han en to-poenger. Deretter legger han seg bakerst, og lar feltet gå fra seg. Han blir mot slutten av løpet tatt igjen med en runde av av teten på hovedfeltet.
                                    Hvilken plass får han da til slutt?
                                    Blir han nr 24? Eller får han den plasseringen som to-poengeren i dette feltet vil gi?
                                    Det siste blir jo helt dumt. Han vil jo sanke verdenscup-poeng selv om han er sistemann i mål.
                                    Jeg mener at de som blir tatt igjen med en runde, må bli tatt ut av løpet og bli uplasserte på resultatlista.
                                    DQ blir nok feil ja, men kanskje DNF.

#10086 Svar
                                    Emil Nielsen

Har man poeng, men blir tatt ut, så mister man vist nok poengene sine, sånn at man blir plassert på resultatlisten med den plass man hadde i feltet.

Og til Hr. Hauge:

Fellesstart har kommet for å bli. Det er en publikumsøvelse, og en populær en av de.

Det er den eneste øvelse jeg gidder å se i opptak, de andre øvelser kan man se et par eller to, men resultatlisten røper jo hva som har hendt. Det gjør den ikke i fellesstart, hvor man må se det hele for p få med seg de taktiske momentene og hvordan løpet har utspillet seg.

Mest spennende øvelse for min del

#10087 Svar
                                      38.08 Owe

Til Emil. Takk for info😊

Viser 18 innlegg - 25 til 42 (av totalt 42)
                                      Svar til: Svar #10086 i Verdenscupfinale 2020
                                      Din informasjon: