Verdenscupen 2021

Hjem Forum Forum 15.46.6 Verdenscupen 2021

Viser 24 innlegg - 121 til 144 (av totalt 224)
  • Forfatter
    Jeppe

Værst tenklige utfall skriver EinarR, og han tenker nok ikke på disken av ADJ. Nei, femdobbelt nederlandsk på 1500 for menn, er et værst tenklig utfall. Det er akkurat like ille som at Norge vinner alt på ski. Iallefall synes jeg det. Jeg tar heller imot en norsk tredjeplass på en skøytedistanse, enn at Norge vinner, og vinner og vinner dobbelt og tredobbelt på ski. Det er pyton, og like ille for skisporten som det nederlandsk dominanse er for skøytesporten. I dag vant Nederland alt.
      MoiReva slutter ikke å forundre seg over kommentatorenes motvilje, eller kanskje mangel på evne til å formidle det vi ser. Jeg har sluttet å forundre meg. Jeg har innsett at de som kommenterer ikke er i stand til å formidle det vi ser. Tenkte at de hadde en lettere jobb nå, da det ikke handlet om poeng og sammendrag, men jeg synes de gjør en dårlig jobb, og det blir ikke bedre av at lyden fra dem også er dårlig.

Godt mulig jeg får gult kort av Haarberg nå, men under sendingene i dag ble jeg lei. Jeg ser med all tydlighet at enkeltdistanse greiene med nederlandsk dominas er… akkurat … gjesp.
      Hvis det blir kluss for Poel og Sverre på 5000, i kvartett med Talsma og Bosker , krøll og problemer og det som værre er, da er sesongen over for meg.

#12869 Svar
      Kristian Eliassen

Sov på det. Selv skal jeg ta fram kvalifiseringslistene til VM på side tre i denne tråden. 3000m kvinner og 5000m, menn. Deretter følge med på kvartettene i B, og senere parene i A. Plotte inn tider og navn.

Så skal jeg håpe på like god underholdning på 500m som i dag, for så å sjekke ut hvordan ståa er på sesongens første tusenmetre. Følge med på opp- og nedrykk på hver distanse osv. Blir gøy!

#12870 Svar
        Arvid Hauge

Veldig bra 1500metere av Hallgeir Engebråten (H.E.)  og Peder Kongshaug. Med 1.45,37, er H.E. nr. 6 på den norske Adelskalenderen med 149,915 poeng. Foran Henrik Christiansen (149,945), men litt over 1 poeng bak Eskil Ervik på 5.plass. Får håpe at H.E. og dei andre norske får til gode 5000meter løp på sundag.

#12871 Svar
          B. Haarberg
          Nøkkelmester

Jeg kan godt følge opp dette med femdobbelt NED på 1500 m. Fire av de fem er jo spesialisert på 1000/1500 m, med Roest som det eneste unntaket. De fem norske deltakerne er mye mer allrounder-typer. Derfor er det som det skal være at de hurtige nederlenderne har en stor fordel når isen er så rask som den var i går. I tillegg kommer fordelen av hjemmebane, men selvsagt først og fremst at disse er veldig gode i utgangspunktet. Før 1500 m var de fem NED-løperne ranket nr. 1-2-3-6-7.

Da er rankinglistene foran søndagens distanser lagt ut:

http://www.skoyteranking.net/448226595

Jeg tror ikke det skal være fare for femdobbelt i dag.

#12872 Svar
            Kristian Eliassen

Da braker det løs. Sagatov har fått korrigert sin pers. Ikke fullt så gunstig trykk i dag som i går. hPa 998.

Når USA og Kanada gir fra seg en VM-plass på henholdsvis tre- og femtusen, så havner disse plassene på reservelista. Der har plasserte løpere fra land som ikke har en kvoteplass fra før på distansen forrang. Moment å ha med seg senere i dag.

500B godt i gang! Forsiktig norsk start.

#12873 Svar
              Kristian Eliassen

Forventet topp-3 på 500-B. De som falt. Kulizhnikovs tid omtrent som HHL i går. Som nevnt muligens en smule svakere tider å forvente i dag, skjønt eksempelvis Llop gikk like fort i dag som i går.

#12874 Svar
                Kristian Eliassen

… ikke kommet opp info om det er like kald (og sprø) is i dag. Ingen fall foreløpig. Opprykk for Aydova, Nifantava og Lamarche på 1000B.

#12875 Svar
                  Tore Jan Narvestad

Til kommentaren om ADJ som må starte i B neste gang: er det sikkert at han i det hele tatt får gå? Var det ikke opprinnelig meningen at den svakeste av de fem nordmennene fra det første stevnet, skulle vike plass for Sindre Henriksen i det andre? Gjelder den forutsetningen fortsatt, mon tro, og vil man kanskje tolke det som at Ulekleiv skal ut?

#12876 Svar
                    EinarR

15.46.6 framstår som et masseforum, sammenlikna med VG Diskuter vintersport skøyter. Sistnevnte bæres så til de grader av én mann only. Personlig så har jeg tatt utskrift av rocambole sine prediksjoner, par for par, for 5000m, A og B. Det blir nesten som simultansjakk. rocambole opp mot hver og én. Løper med bedre sluttid enn prediksjonen vinner sitt parti, og omvendt. Uansett så ligger rocambole på en skyhøy rating!

#12877 Svar
                      Kristian Eliassen

Godt spørsmål. Sunn fornuft tilsier at Ulekleiv ligger litt tynt an. Men om ADJ ikke får gå WC kan han likevel tas ut til distanse-VM på 1500m. Ulekleiv i sving på 1000B nå.

#12878 Svar
                        EinarR

Ad ADJ og disk på 1500. Det skjer sjelden at noen diskes for feilstart på andre distanser enn 500m. Sist jeg kan huske at det skjedde, gjaldt det også ADJ. (Og før det, Jos Valentijn, sprint-VM 1976).

Streng og unødvendig regel i slike tilfeller som ADJ. Det er ikke noe forsøk på å stikke tidlig eller noe, bare en spenning i kroppen som det sikkert ikke er gitt å bli kvitt helt uten videre.

#12879 Svar
                          Kristian Eliassen

God helg for Marten Liiv så langt: opprykk også på 1000m sammen med Krech og vinner Michalski.

Sør-Korea kommer muligens inn i boblen i tredje innslipp (distanse-VM) hørte jeg på NOS i går. Status på Schulting har jeg ikke p.t.

#12880 Svar
                            Kristian Eliassen

… Japan er godt representert på tidsrankingen både på 3000m og 5000m. Gjør det litt mer vanskelig for Norge å få med 2 eller 3 til VM. Se side 3 i denne tråden. Løpere i kursiv.

#12881 Svar
                              Carl-Petter Leganger

3000 kvinner i gang.  Marit Fjellanger Bøhm knuste sin gamle pers og gikk på 4.10.66 i et jevnt og godt løp.  Hun fikk velfortjent ros i går på Facebook i et innlegg av Bjarte Hetland.  Veldig hyggelig at hun viser at det er mulig å få god fremgang etter å ha holdt på i så mange år.

#12882 Svar
                                EinarR

Marit Fjellanger Bøhm (MFB) 4.10 (før; 4.16)! «Denne» Bøhm er noe av det artigste denne helga!

#12883 Svar
                                  EinarR

Hun får overveldende, stor og god respons på FB Historie. Tipper det varmer ekstra godt, etter så iherdig innsats gjennom mange mange år.

#12884 Svar
                                    Carl-Petter Leganger

Kjempeløp av Ragne, nprsk rekord på 3.58.95, Wijfe nr 2 på 4.03.  Ragne holdt seg under 31 på rundene til det var to runder igjen, da måtte hun over 32 på nest siste runde og 33 på siste.  GRATULERER til Ragne.

#12885 Svar
                                      EinarR

Stor helg for norsk kvinnelig skøytesport!

#12886 Svar
                                        Kristian Eliassen

Opprykk for Wiklund, Wifje og Morozova til A-gruppa neste helg.

Akkurat nå ligger Wiklund på første på tidsrankingen av 8 løpere til VM. Haugen ligger litt utsatt til som nummer 7 før A senere i dag og neste helgs løp. Viktig å være blant de 8 for å være sikker på en kvoteplass nummer to på distansen til VM.

#12887 Svar
                                          Kristian Eliassen

… 6.19.18 (!) på Kongshaug er akkurat nå 4. plass på tidsrankingen, men flere løpere skal i aksjon.

#12888 Svar
                                            Kristian Eliassen

… dårlig helg for ADJ. God form på Odor. 6.25.40 i andre kvartett betyr akkurat nå en plass på reservelista, og VM-plass…

#12889 Svar
                                              Kristian Eliassen

… nå blir det spennende med Engebråten. Bør perse. Beste er å vinne kvartetten. Hvorfor ikke et skjema som gir bedre tid enn 6.18.60?

#12890 Svar
                                                Kristian Eliassen

! Det var feil skjema. 6.09.21!

#12891 Svar
                                                  Kristian Eliassen

Ai, ai, ai. Og dette fikk vi ikke sett bilder av. Huff!

Opprykk for Engebråten, Bosker og  van der Poel. 

Viser 24 innlegg - 121 til 144 (av totalt 224)
                                                  Svar til: Svar #12746 i Verdenscupen 2021
                                                  Din informasjon: