Verdenscupen 2021

Hjem Forum Forum 15.46.6 Verdenscupen 2021

Viser 24 innlegg - 97 til 120 (av totalt 224)
  • Forfatter
    Kristian Eliassen

B-løpene snart i gang. 11:25  Startrekkefølgen følger rankingen etter kvalifiseringstider. De norske bør kunne være med å kjempe om opprykk både på 500m for menn og 1500 for kvinner. De tre beste i B rykker opp. Klarer Njåtun å slå seg inn blant kanadiere med manglende istid i forberedelsene?

Litt større utfordring for Rukke og/eller Farstad å klare topp-tre.

Prestasjoner i verdenscup og distanse-VM kan være med på å utvide eksisterende verdenscupkvoter neste sesong. Ikke spesifisert ytterligere. Garanti for at alle land får videreført denne sesongens verdenscupkvoter til neste sesong.

Dessverre streames ikke B-gruppene.

#12844 Svar
      Kristian Eliassen
        #12845 Svar
        EinarR

Hva er det med Odin nå da?? Disk på både han og polsk makker.

#12846 Svar
          Kristian Eliassen

… Tyvstarter eller? Ingen passeringer på 100m når man klikker på «lap times».

Seier, og opprykk for Marten Liiv fra Estland. Nenzi og Dombek rykket også opp.  Llop eneste med pers. De norske nederst på lista…

Er ikke 13 grader pluss i hallen litt «kaldt». Kald is. Brukbart lavtrykk 993 hPa.

#12847 Svar
            Kristian Eliassen

… aj, aj. Må ha vært fall på sisterunden for Njåtun.

#12848 Svar
              EinarR

Og fall på Ida?? Nei nå. Kanskje like godt at en ligger lavt i terrenget, og ikke viser bilder av B-gruppene til det norske folk.

#12849 Svar
                Kristian Eliassen

… Ida Njåtun hadde vunnet dette, men vi tar med at Haugen rykket opp «isteden» via en tredjeplass. Fint! Har p.t ikke oversikten over kvoter til VM på 1500, men vi har ihverfall ingen garantiplasser fra VM i fjor. Da må vi over på rankinglister basert på 1500 i verdenscupen fra før jul forrige sesong og nå i boblen. Antar at tiden til Haugen er litt for svak.

Opprykk til neste helg: Maltais, Aydova og Haugen.

#12850 Svar
                  Kristian Eliassen

Tror forresten ikke vi skal bekymre oss for alt for mye om at ikke Njåtun kommer med til VM. Det er 24 plasser, og 28 påmeldte DENNE helga på 1500 hvis vi tar høyde for at hver nasjon kun kan stille med 3 stykk. Vi får komme tilbake til saken.

#12851 Svar
                    Kristian Eliassen

1500m, menn B uten norske. Opprykk: Giovannini, Odor (PB) og Cschigolev.

A-gruppene starter altså 14:15.

Med så få påmeldte på 500m for kvinner, går det allerede nå an å spekulere i om vi får med to kvinneløpere på 500 i VM. Vi får ta en ting av gangen til en får sett på det . På 1500 for menn har Pedersen og Henriksen sikret kvoteplasser allerede for Norge. Skulle forundre veldig om ikke Norge sikrer en tredje kvoteplass. Kamp om Norges tre plasser i VM. På kvinnesiden på 1500m er det en skrivebordsøvelse om Norge får en, to eller til og med tre med til VM. Lar det stå veldig åpent. På 500 for menn har jeg p.t. ikke oversikten. Men HHL og Magnussen er de vi akkurat nå kan håpe på. Som kjent har vi ingen av de 14 garanterte kvoteplassene basert på distanse-VM fra forrige sesong. Beklager at jeg ikke har fått tid til å sette opp rankinglister fra verdenscupen.

#12852 Svar
                      Kristian Eliassen

Mjøsaman har oversikter ute, men litt vanskelig å orientere seg når han ikke legger ut navn med godkjente tider. Da jeg sjekket 5000m hadde han uteglemt Giovannini, og fått med en tid fra WC5 i fjor. Så med forbehold:

#12853 Svar
                        MoiReva
                        Deltaker

Wiklund går en sterk 1500m men må nøye seg med en 11.plass. Nivået er ikke så aller verst selv om vi mangler tre store skøytenasjoner fullstendig. Artig at Nord-Amerika gjør seg gjeldene når det er Verdenscup.

#12854 Svar
                          EinarR

1500m M: Verst tenkelige utfall!

#12855 Svar
                            MoiReva
                            Deltaker

Jeg slutter ikke å forundres over kommentatorenes motvilje til å i det minste gjøre et forsøk til å formidle hva som som skjer. Konsekvensen av ADJ sin disk er jo at han ikke får gå i A-gruppa neste helg. Alle vi som følger med vet jo det, men det er jo ingen garanti for at alle som ser på er innsatt i regler og formater og slikt.

#12856 Svar
                              Emil Nielsen
                              Deltaker

Jeg har dessverre måtte ta til takke med youtube i dag. Nederlandsk TV viser kortbane EM (greit det og).

Det jeg gleder meg til er å se hva styrkeforholdet er nå. Schouten må være favoritt, men Blondin er regjerende verdensmester. Lollobrigida har ikke sett skikkelig bra ut, men dette er fokus hennes.
                                Hvordan skal det gå for Sofie? Jeg gleder meg til fellesstart

#12857 Svar
                                Kristian Eliassen

Sett på NOS i hele dag. Savner Ritsma, Wennemars og studioprat, men ihvertfall noen intervjuer.

#12858 Svar
                                  Kristian Eliassen

Altså: Ikke sett kortbane. NOS streamer. Funket ikke via Schaatsen.nl, så gikk inn via NOS.nl. Hadde ikke tilgang på TV.

Mye skøyteidrett av høy klasse i dag. Personlig ser jeg ennå mer fram til morgendagen.

#12859 Svar
                                    Emil Nielsen
                                    Deltaker

Jeg fikk ikke NOS til i dag. Litt kjipt det, så på skøyteløp uten kommentering…

Personlig er det alltid litt et anti-klimaks når fellesstarten er gått ferdig lørdag. Jeg likte oppsettet fra i fjor, hvor den ene finalen gikk lørdag og den andre søndag. Da var det topp avslutting av hver dag.

Men vanlige time-trials er også kule, og jeg ser frem til dagen i morgen.

#12860 Svar
                                      B. Haarberg
                                      Nøkkelmester

Time-trials.

Oops. Neste gang blir det gult kort.

#12861 Svar
                                        Kristian Eliassen

Forventet oppsett i 5000-B. Satser på tredobbelt norsk før siste kvartett:https://live.isuresults.eu/events/2021_NED_0003/competition/22/start-list

#12862 Svar
                                          Kristian Eliassen

Trekningen er altså klar!

500m: Knall og fall i A i dag fører til at Farstad og Rukke får en vanskelig vei mot opprykk fra B i morgen. Magnussen og HHL jakter ytterligere fremgang i A. Kun én divisjon på jentesiden også i morgen. Ripsrud og Samsonsen.

1000m: Norge har endret litt på hvilke 3 vi stiller med i A. Farstad, HHL og Kongshaug. Ulekleiv i B. Norge har fått uttelling for første reserveplass på jentesiden siden sist. Samsonsen inn i tillegg til Njåtun.

5000m: Ingen forfall siden sist, oppsett/trekning som forventet. Alle norske i B, men blir en spennende konkurranse. Hva kan vi få av tider – med kvartettstart som medhjelper?

3000m: Dessverre – får man nesten si – ingen forfall som fører til nordmenn i A. Interessant å følge Bøhm, Haugen nest-siste kvartett, og Wiklund siste kvartett.

#12863 Svar
                                            Terje Johnny Stenseng

Skjønner ikke at mannen med 7.04. i pers kan stille på 5000 m.

Persen er lik i alle statistiske kilder jeg har. Skjønner du dette?

Er ISU på glid i forhold til sine Communications?

#12864 Svar
                                              Kristian Eliassen

Oi. Det var litt rart ja. Har jo vært litt avsondret i Kasakhstan denne høsten på grunn av covid-19. Kanskje har han fått godkjent en kvalifiseringstid satt i et (ikke-)godkjent stevne der hjemme i høst, mens tiden ikke har kommet med som pers i oversikten? Vet ikke!

#12865 Svar
                                                EinarR

A- gruppene i morra starter 13.30. Den tilsynelatende pålitelige programoversikta på VG- sidene sier at TV- sendingene starter 12.30. Hva betyr det? Skal de vise opptak fra B- løpene? I tilfelle positivt. Eller er det en feil noe sted? De fleste synes vel at Menn 5000m B er mest spennende på programmet i morra.

#12866 Svar
                                                  B. Haarberg
                                                  Nøkkelmester

Nettsiden skating.kz meldte i begynnelsen av desember at det skulle være nasjonale mesterskap, men resultatene lar vente på seg. Må vel være der Sagatov har oppnådd tidskravet, antar jeg.

Ellers er jeg fristet til å dvele nok en gang med Lex Suomalainen. Denne regelen må være noe av det dummeste ISU har funnet på, hvilket ikke sier så rent lite.

I morgendagens 3000 m kvinner stiller Linda Rossi i gruppe A, mens Melissa Wijfje går i B. Sistnevnte slår førstnevnte i 99 av 100 løp.

Det er masser av eksempler, jeg nøyer meg med ett til: Amerikaneren McDermott-Mostowy har takket være gode forhold i Salt Lake City en årsbestetid på 1.08,95. Dette tolker ISU dithen at han er god nok til å gå i A-gruppa, mens han i virkeligheten er svakere enn sju (!) løpere i B-gruppa, ihvertfall hvis vi legger Skøyterankingen til grunn.

Hva var så poenget med «Lex Suomalainen»? Spør du meg, spør jeg deg…

Viser 24 innlegg - 97 til 120 (av totalt 224)
                                                  Svar til: Svar #13066 i Verdenscupen 2021
                                                  Din informasjon: