Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Verdenscup junior og neosenior 2021/22
- Dette emnet har 87 svar, 2 deltakere, og ble sist oppdatert 23/01/2022 at 16:05 av
38.08 Owe.
-
ForfatterInnlegg
-
Som nevnt i «hovedtråden» vår er laget til runde 1 og 2 tatt ut.
Disse rundene går begge to i Inzell sist i november, og først i desember.Runde 3 er jo finalen, og den kommer i januar (Innsbruck).
Laget er som følger iflg. uttaket.
Junior kvinner
Amalie Haugland, Bergen SK
Aurora Løvås, Nord-Odal IL
Vilde Semb, Tønsberg Turn
Sarah Marie Sanderud, Nord-Odal ILNeosenior kvinner
Marte Furnée, Asker SK
Hanna Svenni, Asker SK
Ane By Farstad, Sportsklubben Falken
Victoria Keltie Sætersdal, Bergen SK
Vilde Baas, Dølemo idrettslagJunior menn
Sigurd Henriksen, Fana IL
Emil Pedersen Matre, Fana IL
Sondre Åsebø, Fana IL
Didrik Eng Strand, Hamar IL
Christian L. Magnussen, Sportsklubben Falken
Simon Aannø, Bjugn/Ørland SKNeosenior menn
Erik Resell, Sportsklubben Falken
Kasper Tveter, Stavanger Sandnes SK
John Granli, Stord IL
Thomas Lande Eriksen, Aktiv SKMeningen er kanskje å supplere laget med en jente til? Det er tross alt kvoter på ti her, og mange å ta av iht. tidskravene.
-
Emnet ble endret av 2 år siden av
B. Haarberg. Årsak: Forfall: TLE
Kristian Eliassen
Påmeldingsfristen for kommende helgs verdenscupstevne gikk ut i går. Deltakerlister, og etterhvert trekning og resultatservice kommer her:
https://www.isu.org/events/eventdetail/13072/-/isu-junior-world-cup-speed-skating?templateParam=11
Kristian Eliassen
Tyskerne har også en side hvor det utloves informasjon. Foreløpig ikke helt ajour:
https://www.dec-inzell.de/special-event/
Blir det strømming lurer man jo på. Siden seniorverdenscupen har et opphold til helga ville jo det ha vært fint, men ser ingen tegn, dessverre.
Derimot merket jeg meg mange gode resultater, og perser fra Norges uttatte under Odalsskøyta nå i helga. Sjekk SpeedskatingResults/News.
Sigurd Henriksen og Furnée dummet seg heller ikke ut under verdenscupen i Stavanger. Fine prestasjoner.Kristian Eliassen
Da er altså deltakerlista for det første verdenscupstevnet i Inzell her:
(…og skijakkeinformasjon)
38.08 Owe
Mange nasjoner, men ingen fra USA, Canada eller Kina.
Den, i dette forumet omtalte; Daria Hudjiy fra Ukraina er heller ikke påmeldt. Hun har visstnok gått fort nok på 500.
Arild+Gjerde
Kort kommentar om Eliassens ønske om en norsk jente til i Juniorverdenscupen i Inzell:
Hovedpoenget er jo å fulle kvotene (likt for alle nasjoner) på de enkelte distansene, som er:
500 m: 4 – Øvrige distanser: 3 – Fellesstart: 2
De fire uttatte juniorjentene er våre fire beste på 500 m, og alle er blant de tre beste på de øvrige distanser i de avholdte uttaksløp. En ny jente på laget måtte i så fall remplassere en jente som har slått henne i uttaket, og det vil jo føles urettferdig?
Takk for svar (det var vel meg du svarte). Helt enig: det viktigste er selvsagt å fylle kvotene pr. distanse.
Kristian Eliassen
Godt poeng! Nå var det Haarberg som lurte på dette med hvorfor det bare var ni jenter uttatt, men det spiller mindre rolle. 🙂
Per Allan
Thomas L Eriksen deltar ikke dessverre. Ham har nylig operert albuen etter er fall i Sørmarka. Veldig veldig trist
Kristian Eliassen
(Synd.)
Interesting om Development Commission m.m. Fint å få vite litt mer om slikt:
https://www.facebook.com/groups/114260890649/posts/10166224844175650/
Eriksen er et stort talent som virker over gjennomsnittet rammet av skader dessverre. Vi får håpe det snur.
Her er ISUs egen forhåndsomtale av verdenscupen.
Terje+Johnny+Stenseng
Eriksen er vitterlig oppført på 3000 m i Inzell- trekning nå i kveld.
Trodde lagledere passet på hvem som er fit for start – uansett er å håpe at Eriksen ikke gir seg etter mye motgang.
Der står han vitterlig i tredje par ja. Det er noe som heter programhelt, men det er jo litt merkelig.
For øvrig ikke mange av disse neo-seniorene som orker å gå 3000 m, også det ganske pussig.
Tar med en ting til: Fortsatt ingen nederlandske neo-seniorer til start. De ville jo ha løftet nivået betraktelig, men prioriterer nok en gang hjemlige konkurranser tydeligvis. Mer naturlig at asiater og amerikanere uteblir, men synd det også.
Rocambole
Honnør til velsignet bebrynjede Hr. Haarberg. At en hel hop av neo-seniorer med skøytetalent og presumptiv treningsvilje, altså godt voksne menn som biologisk sett ble kjønnsmodnet for opptil en dekade tilbake, fortsatt ikke har utviklet manndomskraft og tilstrekkelig utholdenhet til å evne å gå skarve 7,5 runder i løpet av rundt regnet 4 minutter, vitner om mildt sagt et påfallende – for ikke å si: forstemmende – fiskebolle-syndrom.
Til sammenligning: Min gode skøytepasjonerte venn med det stundesvise nick Ali begikk sin første 10 000m (alene, på 333-metersbane, dvs. 30 runder) da han var 11 – elleve – år gammel på skruskøyter. Jeg får spørre ham om han husker sluttiden, som kan ha vært rundt halvannen time, i det minste mer enn 20 ganger de rundt 4 minutter som nymotens neo»seniorer» ser seg ute av stand til å «orke». Og dette begått av en guttunge uten synderlig skøytetalent eller treningshunger. Det var på slike måter – dengangda – at gutter kunne vorde menn.
(Uten å invitere til noen betent off topic kjønnsdiskusjon, tillater jeg meg – kun i parentes bemerket – å anse dette forfallet som et visst apropos til den markant pågående demaskulinisering – og defemininisering – av den nymotens kultur vi nå er henvist til å vederkvege – eller vegetere – innen. Parentes innen off topic herved avsluttet.)
(Uten å invitere til noen betent off topic kjønnsdiskusjon, tillater jeg meg – kun i parentes bemerket – å anse dette forfallet som et visst apropos til den markant pågående demaskulinisering – og defemininisering – av den nymotens kultur vi nå er henvist til å vederkvege – eller vegetere – innen. Parentes innen off topic herved avsluttet.)
Nope, sånn funker det ikke. Man kan ikke sende en bredside med elendig kjønns-normatisme ut i verden og ikke forvente å få svar på tiltale.
Å tenke seg at det er folk i denne verden som kobler hvor langt en skøyteløper går i løp til manndommen. For en gang håpløs tull
Velkommen i forummet 😉
-
Dette svaret ble endret 2 år siden av
Emil Nielsen.
Tid for å se på resultatene: Løpene skulle starte nå kl 0930, og resultatene bør etterhvert tikke inn her.
(ingenting på SpeedskatingNews Live i dag tydeligvis)
Kristian Eliassen
Foreløpig ingen resultatservice, dessverre. Inzell er i lockdown. Publikum ikke tillatt.
Velg: Dowloads / Results
Her går det muligens an å betale seg til å se bilder fra løpene.
(lenke fjernet – antas å være svindel)
-
Dette svaret ble endret 2 år siden av
B. Haarberg. Årsak: Lenke fjernet
Kristian Eliassen
Hundredelsdrama på 1000m junior menn som vi aldri fikk oppleve. Hverken bilder eller live-timing. Resultatene må derfor underkjennes.
God norsk innsats også egentlig!
Kristian Eliassen
Oi! Den som venter på noe godt. Plutselig 4 norske jenter til under kravet til senior-verdenscupen!
Ketchup-/Wiklund-effekten? Den nye vinen?
Kristian Eliassen
…3000m-resultatene for jentene jeg snakker om i forrige innlegg.
Kristian Eliassen
Sigurd Henriksen på andre før siste par. 3.43.99. Pers med 10 sekunder.
Jeg teller bare 3 løpere under 4:20 på 3000m. Har jeg oversett noe?
-
Emnet ble endret av 2 år siden av
-
ForfatterInnlegg