Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Verdenscup 6, Quebec 2.-4. februar
- Dette emnet har 109 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 06/02/2024 at 6:54 av
B. Haarberg.
-
ForfatterInnlegg
-
Øivind Øiseth
«Kristensen fikset biffen på 500m mtp verdenscupkvoter neste sesong. Status Quo.»
Stemmer det, da? Han ble nr. 41 og han måtte vel vært blant de 40 beste for at Norge skal få med 4 løpere til neste år?
Kristian Eliassen
…jammen faller Kanada også på herresiden! Bra for Kazakstan som dermed går til VM — det samme gjør Kanada på tid.
…
Sterk tid av Polen! Hva nå Norge?
Kristian Eliassen
…maks fem løpere teller per nasjon. Derfor er Kristensen blant de 40.
Kristian Eliassen
…sterk lagsprint av Norge, rett bak Polen. Der har Norge en fin mulighet i VM! USA vant verdenscupen.
Kristian Eliassen
…Sammenlagtkampen på fellesstart forsvant litt i dette løpet. Både kommentar og produksjon. Det var jo en kamp mellom Maltais, Blondin og Schouten!
Morsom seier i løpet til Tas! Bra også av sveitserne
Kristian Eliassen
Populær hjemmeseier sammenlagt avslutter stevnet. Sammenlagtstevne 😉 Pallen sammenlagt: Maltais, Blondin, Schouten. (Manganello var også med i kampen)
Jeg så på Marcel Vos kommentere på ISU youtube. Han glemte også sammenlagt kampen.
Det er jo alltid utidig at kampen om sammenlagt tar over i en enkeltdistanse konkurranse, men det gjorde den så avgjort i dag. Ikke det beste løpet jeg har sett, men morsomt at Belgia vant fellesstart også uten Swings.Canada hadde behov for at ikke Schouten vant, så det greide de.
Litt dårlig hvis ikke Ida klarte å få med stillingen, og kjapt regne på hvordan Schouten kunne vinne sammenlagt. Men man kan jo ikke få med seg alt, og norske TV-seere bryr seg jo lite når ikke nordmenn er med i toppen.
Kristian Eliassen
…jeg måtte se løpet en gang til. Blondin må det ha skjedd et eller annet med utenfor bildet? Bra kommentert av Njåtun, og heller ikke lett å produsere!
Kristian Eliassen
Ida kommenterte bra og fokuserte på sammenlagtkampen! Men hun (og Vos) ser jo bare bilder.
Jeg har som sagt ikke hørt VG sin kommentering.
Det jeg hadde ønsket å se (og høre) under dette løpet er en forklaring på hvorfor Canada går så passivt som de gjør. Det krever selvfølgelig mye av en enkelt kommentator, så gjerne en ekstra der.
Og selvfølgelig om noen av de deltakende er i grenselandet for å kvalifisere seg til VM!Får bare beklage hvis noen fulgte mine helt ekstremt dårlige stalltips for siste dag…. Men gratulerer til Rocambole, som tydeligvis har bedre teft. Neste år kan vi jo prøve å lage en liten intern tippe-serie, hvis Norsk Tipping fortsetter å lage så bra tilbud som de har gjort i det siste.
Rocambole
Oddsen har en del å gå på for å presentere flere interessante spillobjekter. Savner mer odds på vinnere og medaljører. Hva H2H angår, bør de i høyere grad prioritere løpere som går i samme par, særlig når de gir odds på mer ordinære løpere. Du hadde ekstrem utur i går, Haarberg.
Rocambole
Positivt overrasket over det entusiastiske publikum i Quebec-hallen. Dette lover godt for fremtiden til fransk-canadisk skøytesport.
Tiltredes. Her kommer figuren som viser hvordan Quebec plasserer seg når det gjelder «raskhet»: Omtrent midt i laget blant banene som har vært brukt denne sesongen. For ordens skyld må nevnes at også eventuell generell formutvikling vil påvirke denne figuren.

-
ForfatterInnlegg