Student-VM 2020 Amsterdam

Hjem Forum Forum 15.46.6 Student-VM 2020 Amsterdam

Viser 16 innlegg - 1 til 16 (av totalt 16)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #9956 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

      Som nevnt i artikkelen fra Wilhelm Ekensskär starter dette mesterskapet førstkommende tirsdag. Det må ikke forveksles med Universiaden som vel arrangeres av det samme forbundet.

      Lista over deltakere viser en god del kjente navn, men dessverre ingen fra Norge merkelig nok. Derimot to svensker, tre finner og veldig mange nederlendere. Mer informasjon her.

      #9962 Svar
      38.08 Owe

        Finner ikke deltakerlista, kan det legges en link til den?

        #9964 Svar
        EinarR
          #9965 Svar
          38.08 Owe

            Takk😊

            #10091 Svar
            B. Haarberg
            Nøkkelmester

              Jeg finner ingen resultatservice foreløpig, men det er i hvert fall nettsending i gang nå! I dag 500 m og 3000&5000 m.

              Tunge værforhold både i dag og resten av uka, ser det ut til.

               

              #10100 Svar
              B. Haarberg
              Nøkkelmester

                Ut fra resultatene ble visst forholdene en del bedre utover ettermiddagen i går. Men vinden blir selvsagt også mer plagsom på en 5000 m enn på en 500 m.

                Resultater iflg. Twitter:

                Visser 4.33,15

                Ramler 7.00,42

                Kuznetsova 39,38

                Matsui 35,73

                #10102 Svar
                Carl-Petter Leganger

                  Resultater fra første dag ligger ute på den tyske siden SpeedSkatingNews.

                  #10103 Svar
                  EinarR

                    Bjørn Magnussen sier på FB at han er student, at han «gjerne ville ha deltatt» (eller noe sånt), og at han ikke ante noe om at det fantes noe slikt mesterskap.

                    #10107 Svar
                    Carl-Petter Leganger

                      På schaatsen.nl fant jeg nedenforstående.  China og Mongolia trakk seg altså fra student-VM, visstnok pga Coronaviruset.  Det oppsiktsvekkende er at Afghanistan har trukket seg pga problemer med reisedokumentene.  Slik jeg forstår den nederlandske teksten er dette synd fordi dette ville vært første gang at Afghanistan skulle delta i en internasjonal skøytekonkurranse.  Er det noen som vet noe mer om dette?

                      «De Chinezen hebben zich al geruime tijd geleden afgemeld», meldt woordvoerder Ties Wijntjes in gesprek met NH Sport. «Er zouden negen studenten uit China meedoen aan dit wereldkampioenschap. Twee studenten uit Mongolië zouden meedoen.»
                      Afghanistan heeft zich ook moeten afmelden vanwege problemen met de reispapieren. «Dat is zonde, want het zou voor het eerst zijn dat Afghanistan mee zou doen aan een internationaal schaatsevenement.» Ondanks deze tegenvallers staan er 76 deelnemers uit 17 landen bij het WK schaatsen voor studenten aan de start.

                      #10109 Svar
                      MoiReva
                      Deltaker

                        Må si jeg synes dette er riktig så trivelig å følge med på. Løpet til Kuznetsova er rett og slett bemerkelsesverdig. Tror aldri hun har gått en bedre 500m, og seier i student-VM er vel uansett ett høydepunkt til nå i karrieren. Blir ikke færre russiske sprintere å se opp for neste sesong.

                        Når det gjelder forfallene har ikke jeg noen info utover det som vises til over. Er vel ikke overrasket over at nederlandske myndigheter er kritiske til en visumsøknad fra Afghanistan (som er medlem i FISU, men ikke i ISU). Personlig savner jeg løpere fra Kazakhstan (foruten norske selvfølgelig) som jo hadde en veldig sterk herre-tropp sist dette mesterskapet ble arrangert.

                        #10111 Svar
                        B. Haarberg
                        Nøkkelmester

                          Tiltredes. Den som ikke har funnet komplette resultater kan klikke her – nå ligger også dagens 1500-metere ute.

                          #10133 Svar
                          Carl-Petter Leganger

                            Afghanistan har ingen hurtigløpere.  Påmeldingen skal ha vært et forsøk fra noen på å komme til Nederland for å søke om politisk asyl, men det gikk altså ikke.

                            #10137 Svar
                            38.08 Owe

                              Ble det gått 10 000 menn og 5000 damer i går kveld? I følge programmet så skulle det være det, men…….?

                              #10138 Svar
                              B. Haarberg
                              Nøkkelmester

                                Ser sånn ut, jf. lenken til nettsending som jeg la ut litt lengre oppe. Der er det opptak fra i går også.

                                 

                                #10140 Svar
                                38.08 Owe

                                  Takker, ser at det gikk noen par, ser også hvem som vant, men noen resultatlister ser jeg ikke.

                                  #10143 Svar
                                  38.08 Owe

                                    Der er alle resultatene på plass, inkludert dagens 1000 metere.

                                     

                                  Viser 16 innlegg - 1 til 16 (av totalt 16)
                                  Svar til: Student-VM 2020 Amsterdam
                                  Din informasjon: