Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Sommerløpet Hamar
- Dette emnet har 28 svar, 2 deltakere, og ble sist oppdatert 11/08/2019 at 5:08 av
Kristian Eliassen.
-
ForfatterInnlegg
-
Formidling og dialog ja, gode stikkord vil jeg si. Nå er det vel knappe to uker til sommerløpet 2019 i Vikingskipet, og da kan man alltids begynne å forberede seg så smått.
Tipper det blir resultatservice her som vanlig.
Og deltakerlista begynner å forme seg her.
EinarR
Erika Lindgren! Stjeler oppmerksomheten til så lenge. Var veldig god (særlig i svensk målestokk) som yngre, men har valgt å satse primært på kortbane fram til nå. Påmeldt bl.a. på 3000m, kan det tyde på at hun skifter hovedfokus? Hun er jevngammel (19) med Ane By Farstad, regjerende norsk allround juniormester. Ane gikk 3000m i NM på Hamar på 4.43.81 (pers), og er jo ikke noen kjempegod målestokk på den distansen. Men Erika hadde dagen før gått samme distanse utendørs i Stockholm:4.43.70- også pers. S å p a s s godt nivå altså. Heier litt ekstra på henne!
Kristian Eliassen
Nå er det forøvrig for lenge siden signaturen Jeppe hadde innlegg synes jeg. Og kom igjen folkens: er da minst ytterligere 50 lesere her eller hva det nå er. (Burde egentlig vært minst 500 )
Jeppe
Jeppe.. sitter på berget kanskje, men kryper ned nå, og gremmes.
Gremmes fordi han, (jeg) ikke klarte å planlegge en tur utenlands, uten å tenke tanken; Sommerløpet.
Innbiller meg at dette stevnet de senerere årene har gått litt senere, men altså: Nå krasjer det med min utenlandstur.
Bor sånn til at jeg har pleid å vært på Sommerløpet hvert år, i flere år.
Men denne gang… njet. Åsså Erika Lindgren da gitt. Hadde vært gøy å sett henne.
Hun har vel ikke gått på Hamar siden hun som eneste svenske skridskoåkare deltok der under Ungdoms OL i 2016.
Ellers…. NRK skal jo ikke sende skøyter, men «NisseNytt», NRK-nyhetene fra Oppland / Hedmark har de senere dagene hatt fine innslag om sommerisen i Skipet. Ligger nok på NRK.no et sted. Kan prøve å legge ut en link til det.Jeppe
Her er en av sendingene om sommerisen.
https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-oestnytt/201907/DKOP99073019/avspiller
Kristian Eliassen
Takk for link! 👍
EinarR
Ja, det var nesten overraskende bra innslag! Synd at det er over og ut med skøyter også for han trivelige dialektmannen! Synes han ble riktig varm i trøya i løpet av forrige sesong. Virka som han trivdes med oppdraget; Hello Pavel!
Jeppe
Det drar seg til på deltagerlista, men bare noen få, store navn har dukket opp, men disse ser, (for stevnet sin skyld), desverre ut til bare å stille på 500m).
Hyggelig med seks svensker så langt; David og Arvid Karlingsjö, i tillegg til Adam Axelsson som de mest kjente, foruten tidligere omtalte Erika Lindgren.
Har (forlengst) begynt å tro at vi ikke får se Nils v.d Poel igjen. Det er i såfall veldig synd.
Stevnet ser ut til å ble preget av ganske mange svært unge løpere. Rekrutter og løpere i 10 -12 års alderen, men det kan vel ennu dukke opp noen godbiter.
Dansker… finner?EinarR
Odin By Farstad på 3000! Enda et spennende moment!
Jeppe
Arwen Szygenda også. Hun er 17 år, og har 4.32 fra mars i år. Spennende jente med like spennende navn. Irriterer meg at jeg ikke kommer meg dit.
EinarR
Hun er ikke den eneste som heter Arwen heller! For ikke å snakke om Szygenda, sjøl om jeg mistenker den ene for å være dobbeltbooking. Mye spennende i norsk skøytesport!
EinarR
Helt unødvendig mye om Arwen (navnet). Men skjønner nå at det har et lite inntog som følge av en populær Tolkien- figur. Ikke mer spesielt enn det.
Er det ikke bedre med litt lettvekterstoff, enn ingenting i det hele tatt?
Jeppe
Hvem tar opp arven… etter et sånt innlegg?
Jeppe
Vel… ser ut som påmeldingsfristen har gått ut. Det ble et stort antall deltagere, og 37 løpere skal gå 3000 et løselig telling. Ser frem til løpene, eller resultatlistene. I og med at jeg ikke skal dit.
Det er lenge mellom Sommerløpene, og neste stevne, men for meg er sesongen i gang fra og med dette stevnet.
Kristian Eliassen
Så får vi vel anta at ikke ytterligere navn tilkommer (påmeldingsfristen gikk ut mandag). 161 stk., hvorav mange fra den yngre garde. Hverken SLP eller HHL f.eks blir å finne på start. Derimot på pressetreff imorgen ser det ut til:
https://nsf.klubb.nif.no/nyheter/Sider/Pressetreff-torsdag-8-august-0807-5314.asp
EinarR
115 Sigurd Henriksen Fana IL GJC …3000…
Slekt mon tro?
Carl-Petter Leganger
Det er Sindres lillebror, en av flere meget lovende yngre løpere i Fana IL.
EinarR
Takk. Kunne tenke meg det, men nesten rart at jeg ikke hadde hørt om det før.
EinarR
På FB «Norsk skøyteframtid» er det noen bilder fra Hamar samtid. Må være Peter Mueller på et av dem. Hva er rollen hans nå om dagen? Ingen finske løpere til start til helga, ikke engang unge Emil E. Men finnene kan vel være på sommeris for det. Men så er jeg ikke sikker på om PM har noe med finsk skøytesport å gjøre, pr. dato. -Så er det noen som vet noe om den nåværende posisjonen hans? Det er da hyggelig med varige kjente fjes i miljøet uansett!
Finlands lag denne sesongen:
https://www.luisteluliitto.fi/2019/06/04/maajoukkuevalinnat-2019-2020/
Kristian Eliassen
Sjekk parsammensetningen for morgendagen, og følg med fra 11:00 imorgen (link i åpningsinnlegget, eller «Hugo Web Results» under «Lenker»:
http://hilskoyter.no/index.php?menyid=12
EinarR
Ida 39.65 og Pål Myhren Kristensen (Arendal) 36.52. Begge rett til topps på World Top 20 for sesongen 2019-20! Att. Speedskating Results.
EinarR
Sigurd Sæther (16) fra Nord-Odal persa med 8 sekunder på 3000m han! Men det må forventes at Sigurd H. (15) fra Fana snart rykker opp som stevnets beste Sigurd.
Arwen S: Stinn av trening?
EinarR
DER kom lillebror Henriksen ja, med 4.10 og ti sekunder pers!
Og DER: Odin By Farstad(OBF) 3.57! 13 sekunder forbedring av 6 år gammel pers, og kanskje et skremmeskudd!?
Lurer på om sesongen er i gang.
-
ForfatterInnlegg