Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Skøytesesongen 25/26
- Dette emnet har 450 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 25/07/2026 at 17:45 av
Jeppe.
-
ForfatterInnlegg
-
Japan
Kazuya Yamada 1.08,53
Takahiro Ito 13.20,22Ryosuke Tsuchiya i siste par gikk og vaket rett bak Itos tider, hadde full kontroll, men greide å havne 0,07 sek. bak i mål.
Kristian Eliassen
Superkompliserte uttaksregler kaller Mjøsaman de japanske reglene. Jeg har også sett på de og føler meg unnskyldt.
«Hoe de super-ingewikkelde regels ook zijn, ik denk dat ze niet heen kunnen om het team: Morishige, Shinhama, Nonomura, Yamada, Sasaki en Arito. Met als laatste dan de keuze tussen Kuratsubo op de 500 of Kasahara op de 1500 meter. En dan lijkt me de eerste logischer.»
Kristian Eliassen
Tradisjonen tro 1. nyttårsdag: Det nasjonale maratonmesterskapet (kunstis) i Nederland:
https://nos.nl/livestream/2588371
Kvinnene i gang, mennene etterpå.
Kristian Eliassen
…Groenewoud tok det i spurten, herreklassen med blant annet Bergsma starter nå 15:30.
EinarR
Hanna Svenni tilbake på isen (Hamar) i går.
Og Philippe Szygenda, fransk aldersbestemt rekord på 3000m!
Vikingløpet pågår i Tønsberg denne helga.
Veteran-VM allround denne helga går i Inzell. Forrige helg var det sprint-VM i Innsbruck. (Litt spesielt at dette går an for veteraner, men ikke for…)
Det skal være forhåndsreportasje om mesterskapet nå i frokostradioen på NRK P1+ .
Emil
Det er verdt å nevne at veteran mesterskaper teknisk sett er uoffisielle, siden de ikke arrangeres av ISU. De trenger heller ikke forholde seg til resten av kalenderen, så de kan enklere passes inn.
EinarR
Mulig jeg har sett det før også. Et stevne i Breda, NED 25. januar tituleres CK 2026 Ballangrud IJSCO (kilde SSR). De fleste resultatlistene er mrk. Ballangrud. Hva innebærer dette? Er dette et miljø som dyrker fastskøytetradisjonen?
Må melde pass på den.
Skøyterankings januarlister – internasjonale og nasjonale – er publisert og klare for gjennomsyn.
Tore Jan Narvestad
Ballangrud er en skøyteklubb i Breda, finner jeg ved et søk. Og ja, absolutt oppkalt etter Ivar.
EinarR
Takk! Stifta i 1965, kanskje Ivar fikk det med seg?
Må tro de bruker moderne utstyr.
Landsmesterskapet avholdes på Hamar fra fredag til søndag.
«Et godt gammeldags stevneprogram»
Det er en skrivefeil i programmet. Klassene 12 og 13 år skal gå 100, 500, 700, 1000 m. Altså ikke 1500 m for disse klassene.
Emil
Flott at LM tar med 700m. En god øvelsesdistanse frem mot 1500m senere.
Emil
Også melding om at Norgescup 8 i Kristiansund avlyses grunnet for få deltakere.
OSch
Jeg håper også inderlig å få se deg på topp igjen sammen med Sander & co, Hallgeir !
You’ll make a great great Team !!
EinarR
Hva skjer i nord?
Hittil denne sesongen er det ikke registrert et eneste skøyteresultat i Norge, nord for Bjugn. Skulle ikke Harstad få fint nytt anlegg? Skjervøy? For ikke å snakke om Tromsø. Jeg har prøvd å søke på Nordnorsk skøytekrets, men det er ikke lett å trenge igjennom. Prøv å ta utgangspunkt i sidene til NSF! Noe frustrerende. Men det kan faktisk virke som om den nordligste kretsen for tida styres fra Vardø! (Av alle steder). Interessant. Men hovedinntrykket er bekymringsfullt.
EinarR
Hva skjer i nord?
Hittil denne sesongen er det ikke registrert et eneste skøyteresultat i Norge, nord for Bjugn. Skulle ikke Harstad få fint nytt anlegg? Skjervøy? For ikke å snakke om Tromsø. Jeg har prøvd å søke på Nordnorsk skøytekrets, men det er ikke lett å trenge igjennom. Prøv å ta utgangspunkt i sidene til NSF! Noe frustrerende. Men det kan faktisk virke som om den nordligste kretsen for tida styres fra Vardø! (Av alle steder). Interessant. Men hovedinntrykket er bekymringsfullt. Noen som vet noe? Jeg har notert at enkelte løpere med nordnorsk klubbtilhørighet har deltatt i Sør- Norge. Endog med gode resultater.
EinarR
Gode spørsmål kan ikke stilles ofte nok!
EinarR
Øystein Grødum rett inn på trettendeplass på den norske årsbestestatistikken på 10000m etter å ha gått på 15.58 i Arendal i dag!
Skøyterankings månedslister for februar er publisert. Klikk her for å se listene.
NRK har en reportasje om skøyteparet Eitrem og Løvås i dag:
Løvås deltok på 1500 meter og fellesstarten på skøyteisen i Milano. Hun avsluttet lekene med å være norske flaggbærere i seremonien som avsluttet OL i Nord-Italia.
Både hun og Eitrem er medaljekandidater på herre- og kvinnesiden foran helgens allround-VM i Nederland.
Ganske utrolig…
-
ForfatterInnlegg