Skøyter på TV fra 2024-sesongen

Hjem Forum Forum 15.46.6 Skøyter på TV fra 2024-sesongen

Viser 20 innlegg - 73 til 92 (av totalt 92)
  • Forfatter
    Kristian Eliassen

Fortsatt uavklart!

#28952 Svar
      Jeppe

Hvordan er det mulig at det har blitt sånn mellom nasjonalsporten vår, (en av dem) og media?
        Skyld ikke på de aktive, flere av dem er I VERDENSTOPPEN!!!

#28954 Svar
        B. Haarberg
        Nøkkelmester

«Står uten TV-dekning».

Inntil det eventuelt kommer en norsk tilbyder på banen er vel Youtube-kanalen til ISU et greit (og gratis) alternativ.

#29033 Svar
          B. Haarberg
          Nøkkelmester

Jarle Blindheim opplyser til VG at «Infront har mottatt bud». Så da blir det vel etter eller annet allerede fra helga, antar jeg.

#29034 Svar

Hm.
            …»Østerrike-problemer til tross, det står enda verre til i skøytesporten. Skøyter har fremdeles ikke solgt et eneste verdenscupløp til norsk rettighetshaver, selv om verdenscupåpningen i Nagano bare er noen få dager unna.

Generalsekretær i skøyteforbundet Jarle Blindheim forteller at det jobbes med en løsning før helgen. Infront som forhandler rettighetene har mottatt bud.

– Det er veldig viktig for engasjementet og interessen for skøyter at vi er på TV. Det kom en løsning sent i fjor, vi håper på det i år også, sier Blindheim til VG.

I mars venter VM på Hamar.

– For interessen rundt VM på hjemmebane er det avgjørende at folk får se hvordan våre folk gjør det, at de får se at vi har løpere i verdenstoppen. Det kan påvirke billettsalget rundt de siste tusen billettene, sier Blindheim.

#29036 Svar
            Kristian Eliassen
              #29051 Svar
              Kristian Eliassen

https://www.skoyteforbundet.no/nyheter/2024/fortsatt-uavklart-rundt-tv-rettighetene-for-skoytesporten/

Fortsatt ingen avklaring, men mulig at en avgjørelse faller i 12.time også i år.

#29052 Svar
                19

Får håpe det ikke skjer  – håpløst om man oppdager kl 06  fredag morgen at ISU channel er blokkert – og det da må tegnes abonnement et eller annet sted

#29053 Svar
                  Jeppe

Blir sending på YouTube? Eller hva?
                    Kveldsnytt i går, onsdag, hadde faktisk et lite skøyteinnslag.

Det var om Eitrem og Icon jernet på skøytene hans. Bløtere jern.

#29055 Svar
                    B. Haarberg
                    Nøkkelmester

Enig i at dette siste liten-opplegget er håpløst, egentlig for alle parter. Pr. nå er det her vi kan se skøyter i morgen tidlig.

#29236 Svar
                      Kristian Eliassen

Skøyter tilbake på Viaplay fra fredag morgen og ut sesongen!

#29237 Svar
                        Kristian Eliassen

…ut sesongen 2026/2027. Jørgen Klem og Ida Njåtun. Viaplay og VSport2.

#29245 Svar
                          Emil

Sendte melding til Ida da jeg så det. Hun var overrasket over at jeg visste det allerede. Det har nettopp faldet på plass i dag.

#29246 Svar
                            Jeppe

Viaplay… er det der det var sist?

#29247 Svar
                              Jeppe

Ikkeno’ på YouTube da, vil jeg tro?

#29248 Svar
                                19

….og når starter sutringen over at å se skøyter ikke er gratis lenger ? ….

#29249 Svar
                                  Kristian Eliassen

Da blir You Tube sperret igjen, Jeppe. Ja, det var Viaplay for to sesonger siden. Og dette må tross alt sies å være to knepp opp.  For vanlige, lineære tv-kanaler brukte man vel ikke VSport2 forrige gang —  og det er vel noen som bare har VSport1 og VSport+. Det er å håpe at man senere i sesongen bruker litt større kanaler TV3+ og TV3.

https://presse.viaplaygroup.no/post/skoyter-tilbake-pa-viaplay

#31081 Svar
                                    B. Haarberg
                                    Nøkkelmester

Nettavisen har notert seg at skøytefolket er lite fornøyd med at VM enkeltdistanser ble flyttet fra TV til nett.

Legg merke til at Viaplays pressekontakt tar bladet fra munnen og innrømmer at dette handler om ren kynisme. Noe reelt ønske om å hjelpe skøyter fram i mediebildet er det altså ikke snakk om.

#31095 Svar
                                      Emil

Personlig har jeg nå avmeldt Viaplay. Det med melding om at de ikke har noe annet spennende enn skøyter, og at jeg sikkert kommer igjen til november.

4×399,- = 1596,- «fattigere» etter en sesong der jeg fikk tilgang på 5 verdenscupløp og to mesterskap. Når jeg samtidig var bortreist på begge mesterskap så blir kost-pris analysen vanskelig å få til å gå i pluss.

#32296 Svar
                                        B. Haarberg
                                        Nøkkelmester
                                        Viser 20 innlegg - 73 til 92 (av totalt 92)
                                        Svar til: Svar #24093 i Skøyter på TV fra 2024-sesongen
                                        Din informasjon: