Skøyter på TV fra 2024-sesongen

Hjem Forum Forum 15.46.6 Skøyter på TV fra 2024-sesongen

Viser 24 innlegg - 49 til 72 (av totalt 92)
  • Forfatter
    Kristian Warwick

VGTV eller ikke, her er nyeste episode av Sverre Lunde Pedersens dokumentar. Helt gratis!

https://www.youtube.com/watch?v=3gDn4bzIS2w&t=1s

• Dette svaret ble endret 2 år, 4 måneder siden av B. Haarberg. Årsak: Lenke åpnes i ny fane
      #24316 Svar
      knut henrik andreassen

Fint å stå opp i morgen tidlig søndag 12/11 og se i opptak hele nattens sending gratis på Youtube til en god kopp kaffe

#24329 Svar
        Kristian Eliassen

Bra med flere alternativer. Ida Njåtun har jo innsideinfo om de norske. Njåtun dyktig, men det er unektelig et knepp ned i forhold til sist sesong hvor hun hadde selskap av Hege Bøkko og hun intervjudama på indre bane.

Hvorfor ville ikke NRK ha skøyter til en svært overkommelig penge? Slapp VG billigere unna enn NRK? Jeg tipper det.

Sett utenfra ser det også rart ut at Dahl og Adolfsen under VM nå sist gikk ut og sa at de var fornøyde med Nent Group/Viaplay, men at de helst ville ha skøyter på NRK evt. TV2. Det fremsto dermed som om man ikke ønsket Viaplay med videre. Ble det ikke da mye lettere å takke for seg? Faren nå er en ytterligere desimering av antall seere som kommer til å se skøyter. Skal man være mer forhåpningsfull, så er den kombinasjonen mellom avis og «TV» VG kan tilby bedre enn hva Viaplay kunne by på. VG skal visstnok også være mer åpne i å dele nyhetsstoff med andre medier.

#24345 Svar
          Carl-Petter Leganger

Bra jobb av Ida, men hun bør se seg litt opp på historiske løp.  Det er en del verdensrekorder som er satt på langdistansene hvor løperen gikk stort sett hele løpet med armene på ryggen.  Ida oppfattet dette som nytt men det var vel først på 60-tallet at de fleste «kastet» armen i svingene på langdistansene.

#24355 Svar
            Jan Terje Gresset

Synd at vi ikke får sett skøyter på annet enn en betalingskanal, men når det er sagt, så er det jo veldig bra at vi i hele tatt får sett skøyteløp, og med norsk komentator.  Synes Ida gjør en god jobb. Håper ho kan få med seg en eller ei ilag med seg etterhvert. Det blir litt mye for en person alene. Håper selvsagt at det kommer tilbake til Nrk på sikt. Synes ikke det er noen som slår  Nrk på vinteridrett, uansett gren.

#24436 Svar
              EinarR

Unnskyld min ignoranse. Men kan noen forklare dette kort og tydelig:

På TV’n har vi en kanalpakke fra Canal Digital. På kanal 7 finner vi VG HD. Men for å få se skøyter så må det betales omtrent 135 kr/mnd. Det kan det være verdt. Men hva skjer så når disse pengene er betalt: Frigjøres det noe sånn at skøytene dukker opp på kanal 7? Eller på en annen kanal under Canal Digital- paraplyen? Eller kommer skøytene kun på denne (laptop) PC’en jeg skriver på nå? Eller på telefonen bare?? Tror ikke jeg gidder å betale hvis jeg ikke finner ut av hvorfra gevinsten kan hentes.

#24438 Svar
                Jeppe

Stiller det samme spørsmålet. Får man se skøyter på TV, kanalen som EinarR omtaler, eller blir det bare på bærbar PC /Mac, når man har betalt?

#24448 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester

Kommuniké fra Håkon Dahl – jada, nok en gang på Facebook:

Hei skøytevenner!
                    Det har vært mye diskusjon den siste uken om skøytesendingene på VG, og jeg tenkte å dele noen tanker rundt dette.
                    Det er ingen tvil om at NRK har vært den kanalen flest nordmenn har vendt seg til for å følge med på sport. Deres posisjon er unik og bygget opp over tid. Likevel må de, som alle andre, gjøre prioriteringer, og denne sesongen har de valgt å ikke være hovedkanalen for skøyter. Det er her VG trer inn som en relativt ny aktør for live-sport.
                    Vi i NSF gleder oss over at VG ønsker å satse på skøyter! Å ha skøytesporten på en norsk kanal, under Norges største mediehus, ser vi som positivt. Selv om det kommer med en kostnad på 129 kr/mnd, mener vi det er en bedre plassering enn å være på internasjonale plattformer som YouTube. VG er ikke bare en sender, de er også en kilde for norsk sportsinnhold og samarbeider gjerne med andre mediehus. Dette åpner også døren for økt synlighet og bredere dekning for skøytesporten i Norge.
                    Det er fascinerende å se hvordan mediehverdagen vår endrer seg med stor økning av strømmetjenester, mindre TV-bruk, og et enormt utvalg av tilgjengelig innhold. VG som mediehus har styrket sin posisjon i dette markedet de siste årene, og det er spennende å være en del av denne utviklingen.
                    Analyser fra Kantar 24Timer viser at nettsider nå er den mediekanalen vi tilbringer mest tid på, og det er norske redaksjonelle medier som dominerer. VG leder an blant redaksjonelle nettsteder i Norge med en daglig dekning på imponerende 1.888.000 personer. Andel tid brukt på nettsider er 23%, strømmetjenester 19%, mens TV er nå på 18%. Tidsbruken på TV generelt har gått ned med hele 41% de siste fem årene, spesielt blant de under 55 år er fallet stort med en nedgang på 60%. Samtidig har andelen med nettavisabonnement (+tjenester) økt med hele 105%.
                    Dette er bare en pekepinn på hvordan medievirkeligheten vår forandrer seg, og det er inspirerende å se VG i frontlinjen av denne utviklingen. Hvordan dette ser ut om 5 år igjen er det ingen som vet.
                    Vi ser frem til en spennende sesong med skøyter på VG+ Sport, med fantastiske norske utøvere og håper dette blir et positivt steg for norsk skøytesport!
                    #24449 Svar
                    Carl-Petter Leganger

Når det gjelder digitale tjenester er jeg en dinosaur, men etter det jeg forstår kan man koble pc til TV-apparatet og få bildene på TV-skjermen, eller hvis man har et smart-TV så kan man koble seg opp på internett på dette og se sendingene.  Sendingene er ikke ordinære TV-sendinger etter det jeg har forstått, men hva vet jeg?  Poenget må vel være at man får sett skøyteløp?

#24451 Svar
                      Kristian Eliassen

VGTV er ikke det samme som VG+. Ulike digitale løsninger for å få signaler over fra PC til skjerm hvis man ikke får det opp direkte. Om ikke man har slike muligheter kan man koble en HDMI-kabel fra PC til TV. Det er så langt jeg orker å gå i dybden på det. Klarer meg med sendinger på PC da jeg har den med meg rundt der jeg måtte befinne meg.

#24476 Svar
                        Kjell Arve Straumsvåg

Eg ser det slik at dette og er ein måte å visa VG at det er skeiseinteresserte her ute. Får VG 50 nye VG+abonnentar den første fjorten dagane etter at dei tok over verdscupen så blir det kanskje registrert, men får dei nærare 500 nye abonnentar så blir det garantert lagt merke til og kopla med at dei har fått hurtigløp i sortementet. Det kan og smitta over på dekninga andre stader i VG-systemet. La det heller blir ein «kampanje» å teikna abonnement. Dei fleste av oss har sikkert råd til å bruka litt pengar på å bidra til at sporten når ut til andre og. Så er det berre å melda seg av seinare viss ein ikkje er interessert nok.

#24481 Svar
                          Kristian Eliassen

Jada. Tror nok de fleste av oss som følger med gjør det. Dog litt plundrete for de som ønsker dette på TV-SKJERMEN.

Haarberg: Dessverre fremstår du litt kverulantisk i denne saken på FB. 😉 . Poenget her er ikke å bedrive ordkløyveri. Ellers er vi ikke uenige i SAK, men det er grunn til å tro at de i forbundet inkl. sponsorer har stått på veldig for å få til en løsning (jfr. Dahl hos Evensen som sier at det har vært tungt). Vi får se hva forbundet med VG kan føre til!!

#24574 Svar
                            Jeppe

Har ikke ordnet meg VG TV enda… mulig det skjer snart, men….. når en til i husstanden også vil se skøyter… man flokker seg vel ikke rundt et nettbrett på 9 -10 tommer.

Altså må fruen i huset også ordne seg VG tv på sitt nettbrett.
                              Veldig koselig å se skøyter da…. Not.

#24691 Svar
                              Jeppe

Var inne på VG`s sportssider på nettet nå. Ikke en bokstav om fin norsk innsats i juniorverdenscupen i Italia.

VG + skøyter  = ikke sant.

Det eneste jeg fant var dette; SLIK SER DU RAGNE WIKLUND & CO. PÅ VG.
                                En link til hvordan man kan se skøyter på VG + eller hvor det er, ikke et ord om prestasjoner i verdenscupen for våre unge løpere. Bare fotball og ski, en hel masse. Hadde egentlig ikke ventet noe annet heller, så jeg ble ikke skuffet. Fikk bare bekreftet det jeg visste om hvordan VG vil dekke skøytesporten.

#25196 Svar
                                B. Haarberg
                                Nøkkelmester

Et lite sideblikk til NRK: Dette er et eksempel på journalistikk som lages fra «Sjakk-VM» i Usbekistan. Det er altså ikke mangel på ressurser til å prioritere det man vil prioritere. Hvor mange NRK-journalister vil bli sendt til vinterens skøytemesterskap?

#25278 Svar
                                  B. Haarberg
                                  Nøkkelmester

Arnfinn Fagerli på Facebook:

Viasat tok over skøyter fra NRK og hadde seertall som var så lave (mellom 4.000 og. 14.000 på vcup) at de sendte rettighetene videre. Folk visste ikke en gang på hvilken kanal skøyter ble vist.

Vet ikke hvilken kilde han har for dette, men han skal vel i utgangspunktet ha litt greie på hva han snakker om.

#25279 Svar
                                    Kristian Eliassen

Han har nok tilgang på tallene. Hvor skriver Fagerli dette?

Ganske utrolig hvor lavt skøyter har sunket, men det er bra å få tallene på bordet.

Man «peaket» på 60 000 under distanse,-VM forrige sesong, men verdenscup tallene var konfidensielle. Sesongen før der igjen hadde jeg en kort samtale med sportssjef Kristian Oma hvor det skinte tydelig igjennom at satsningen på skøyter ikke ga det man hadde håpet på.

#25280 Svar
                                      EinarR

Skøyter på TV: Mesternes mester har sikkert en million seere. Her må vi koste på oss å heie på kunstløperen Camilla Gjersem (30 om noen dager). Håper hun ikke røyk ut allerede i dag da, og at hun jekker ut noen av disse evinnelige skiløperne.

Ida Njåtun skuffa forleden sesong, det må det være lov å si. Røyk bl.a. ut på dårlig balanse!!

#25281 Svar
                                        Kristian Eliassen

(…fant det ut: nettstedet «for alle de som liker å se skøyter på tv».)

#28388 Svar
                                          B. Haarberg
                                          Nøkkelmester

På tide å live opp denne tråden igjen. Pr. nå er det ikke avklart noe som helst for 2025-sesongen, men spekulasjonene går jo som vanlig.

I mellom tiden er det verdt å låne øre til et interessant intervju med Carl Andreas Wold«To indre og vekk me’n». Her kommer det fram synspunkter som ikke får mye spalteplass til vanlig – og da tenker jeg ikke først og fremst på Nordahls favorittema Jutta Leerdam.

#28762 Svar
                                            Jeppe

Er det noe klarhet i om noen skal sende skøyter denne sesongen?

#28806 Svar
                                              B. Haarberg
                                              Nøkkelmester

Ivar Skjeggestad har lagt ut svar fra VG TV på Facebook:

«Det er dessverre ikke bekreftet at vi har rettigheter til å sende skøyter i år enda. Dette blir publisert på vår nettside så fort som vi vet dette.»

Kan vel tyde på at det går mot VG TV igjen kanskje?

#28948 Svar
                                                Kristian Eliassen

Jaha, det blir trolig NOS på meg under verdenscupen neste helg via VPN? Virker ikke helt lovende det jeg hørte av generalsekretæren på toindreogvekkmen. NSF er ikke part i forhandlingene, men er det ingen partnere (les:NSF-sponsorer ) som er aktuelle for å spytte inn penger denne sesongen? Jeg kan for så vidt skjønne at mediaselskapene ikke står i kø akkurat nå — kun to verdenscupstevner før jul, og Norge er ikke mest opptatt av Short Track.

#28950 Svar
                                                  Jeppe

NOS via VPN……  neste helg….

Det betyr altså ikkeno`  betalings VG-TV eller noe sånt?

Viser 24 innlegg - 49 til 72 (av totalt 92)
                                                  Svar til: Svar #28806 i Skøyter på TV fra 2024-sesongen
                                                  Din informasjon: