Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Mesterskapssøknader 2023 – 24 – 25 – 26
- Dette emnet har 59 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 12/06/2023 at 15:57 av
Kristian Eliassen.
-
ForfatterInnlegg
-
ISU har offentliggjort søkerlistene t.o.m. 2025 i dag!
Kortversjon: Hamar har søkt både EM 2023 og 2025 – blir vel allround/sprint.
Hamar har søkt både VM 2024 (det ordentlige) og enkeltdistanse-VM 2024 (det som ISU-styret har sneket inn bakdøra).
Ingen søknader fra Stavanger eller andre norske baner.En annen ting jeg merker meg er at det tydeligvis bare er amerikanske baner som er interesserte i å arrangere 4-kontintenters mesterskapet. Det skal riktignok avholdes i Obihiro i 2022.
Morsomt å se at Hamar har søkt om VM både distanse og Sprint/allround i 2024.
Jeg liker også å se at flere baner ønsker å avholde junior VM hver sesong. Det er bra at det er mesterskaper folk vil arrangere.
Kristian Eliassen
Russland har tydeligvis ikke noen tro på anken de har inne hos CAS – ihvertfall står de ikke som søker til noe mesterskap i denne oversikten.
Håper Hamar søker distanse VM denne gangen.
Et knippe arrangører går igjen som søkere til særlig senior-mesterskapene. Spennende nykommere: Québec og Zakopane.
Kristian Eliassen
…er dette den endelige listen forresten? Taster på en mobil her nå bare, men erindrer at man har innført en ny kategori når det gjelder søknader så langt fram i tid. Sjekker det opp senere. Noe annet jeg legger merke til er at Baselga ikke står som søker til distanse-VM i 2025.
KarlA
KarlA
Ser også at banen i Zakopane snart kommer i hus. Den nåværende ligger på 932 m.
Kristian Eliassen
…fortsatt kun iPhone her, men det er vel TILDELING av mesterskap jeg tenkte på. Pussig at Asia også er nesten helt fraværende på søkerlistene.
Kristian Eliassen
…fortsatt et spørsmål om mesterskapsstrukturen p. t. overlever kommende kongresser vil nå JEG tro da men…
Kristian Eliassen
…Communication 2319 omhandler søknadsprosessen.
Kristian Eliassen
(…håper Hamar blir tildelt distanse-VM i 2024 mente jeg naturligvis i innlegget lenger over her)
Kristian Eliassen
Tilbake ved datamaskinen: Man må nok innvente møtet til ISU-Council i oktober for å få bekreftet at dette er den fulle søkerlisten når det kommer til særlig sesongene 2023/2024 og 2024/2025. Bestemmelser om tildeling tas på møtet i oktober, men jeg blir ikke forundret om flere søkere tilkommer/tildelinger blir utsatt. Pending på nynorsk. Det er en ny ordning dette med»tentative allotments» med begrunnelse i corona-situasjonen.
ISU har fordelt mesterskapene for 2023: Hamar får EM, Heerenveen får VM enkeltdistanser, Inzell får junior-VM.
2020: VM Hamar
2022: VM Hamar
2023: EM Hamar
You Norwegians can’t complain 😉
…men det er enda viktigere å få tilbake VM hvert år, enn at alle skal gå i Norge…!
We definitely need an annual VM allround/sprint… but in corona times, it’s hard to get any VM at all
plainly using a norwegian abbrevation in English
-
Dette svaret ble endret 2 år, 11 måneder siden av
B. Haarberg. Årsak: layout
Kristian Eliassen
Mesterskapene i 2022/2023 fordelt, men ISU har nå ett nytt kommunike ute som omhandler søknader fram til og med sesongen 2025/2026. Søknadsfrist 15. april.
Samme mesterskapssyklus som nå, men også samme formulering om at ISU forbeholder seg retten til å endre på den standardiserte kalenderen – hvilket får anses å være godt nytt for de som ønsker seg allround-VM hver eneste sesong og/eller andre endringer. Her kommer beslutninger på kongresser inn i bildet osv.
Kristian Eliassen
Kristian Eliassen
Ingen mesterskapstildelinger til Norge i 2024. I 2025 søker Hamar igjen EM sprint og -allround. Om Norge har noen søknader inne for 2026 er ikke offentliggjort ennå. ISU-Council hadde møte i går 3.juni.
Kristian Eliassen
Hamar søker EM-enkeltdistanser i 2o26. Dessuten allround- og sprint-VM samme år. 2025 søker man også VM-enkeltdistanser:
Når det gjelder VM 2026 må det definitivt tildeles Budapest!
Kristian Eliassen
Litt uoversiktlig at du delte denne tråden i to Haarberg. Kunne føyd på -26 i overskriften isteden… 🤔
Hva er siste nytt om OL-26 mon tro? Ble stilt spørsmålstegn ved om det blir hall som planlagt i Baselga. Gjenbruk av hallen fra Torino 2006 eller utendørs (!) i Milano nevn som alternativer. IOC har vel nedfelt at OL-konkurransene skal gå innendørs…
Nå er de to trådene samlet igjen – men vi bør kanskje stoppe der. Den som føler seg kallet kan jo starte en tråd fra 2027 og framover når det måtte bli aktuelt.
(Mitt største ønske: at vi får et skikkelig VM i 2027 – eller enda bedre: at vi får to skikkelige VM. Gjerne med samme arrangør, men hvorfor ikke to påfølgende helger: først sprint og så allround.)
Kristian Eliassen
Provisional allotments skjer med forbehold at det kan skje endringer i mesterskapsstrukturen via kongressvedtak. Ikke spør meg om paragrafhenvisning, iPhone, men mener det er formulert nogenlunde slik. 2023 blir vel litt tidlig, men 2025 burde man kunne stable et allround- og sprint-VM på beina igjen. (Krever initiativ, og løsningsforslag 😬)
ISU har offentliggjort oppdaterte søkerlister i dag: https://isu.org/docman-documents-links/isu-files/documents-communications/championships-applications/28245-summary-applications-2022-23-to-2026-27/file
I forhold til forrige versjon er det så vidt jeg kan se følgende endringer:
(2025) Inzell er ny søker for EM sprint og allround. Hamar er også med i kampen der.
Sainte Foy er ute av kampen om firekontinenters, Urumqi (Kina) er inne.
Innsbruck er inne i kampen om junior-VM.
Beijing er ny søker for VM enkeltdistanser, Calgary er ute.(2026)
Inzell er ny søker for EM enkeltdistanser. Her er også Hamar blant søkerne.
Sainte Foy er ute av kampen om firekontinenters, Urumqi (Kina) er inne.
Flere endringer i søkerlista for junior-VM.
Kina vil ha VM allround/sprint, og Amsterdam regnes som alternativ arrangør til Heerenveen. -
Dette svaret ble endret 2 år, 11 måneder siden av
-
ForfatterInnlegg