Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Kvinnefronten 2023/24
- Dette emnet har 9 svar, 2 deltakere, og ble sist oppdatert 20/11/2023 at 22:30 av
Carl-Petter Leganger.
-
ForfatterInnlegg
-
Den mest interessante norske skøytedama sett fra medias synsvinkel synes å være Ane By Farstad? Denne artikkelen fra Nettavisen synes jeg tross alt var god og informativ.
EinarR
Litt OFF,
men hvis noen savner Marte Vatn (1995) og Camilla Lund (1994).
De holder seg i god form. Under Trondheim Maraton i helga løp Marte hel, 3.12.24, og Camilla halv, 1.26.00. Hhv. nr. 7 av 84 fullførende/ 9 av 632.
Camilla hadde et veldig fint løpssteg kan jeg huske, nesten like fint som Erik Resell.
EinarR
… plassering i KVINNEKLASSEN altså
Fjorårets vinner av norgescupen Arwen Szygenda er ikke blant deltakerne i Norgescup 1.
Etter litt research ser jeg at hun har skiftet navn til Echo og nå omdefinert seg som «ikke-binær». Det står en lengre tekst på Facebook om psykiske problemer og at skøytekarrieren dessverre er avsluttet – men kan jo alltids håpe på et gjensyn en eller annen gang.
EinarR
Takk for dette! Synes denne teksten var interessant å lese. Veldig fint forklarende. Litt rart, personlig må jeg bruke omveier i språket for å unngå å bruke pronomen i denne sammenhengen.
Gå på, Echo!
Dette med pronomen er vanskelig for mange, men også noe vi må lære nå som det viser seg at en relativt stor andel av oss faller utenfor det binære kjønns-systemet.
Det er sterkt av Echo å stå frem her, og jeg håper at de finner ro og glede i livet videre. Personlig håper jeg også at de blir i sporten på en eller annen måte, som utøver, frivillig eller trener.Sofie Haugen legger ut følgende på Facebook i dag:
Jeg håper dere alle har det bra og er klare for en spennende skøytesesong! Jeg vil gjerne dele hvorfor jeg ikke har vært å se på resultatlistene.
Jeg har i høst vært inne i en viktig prosess og jobbet tett med helseteamet på Olympiatoppen for å finne den rette balansen for kroppen min knyttet til ernæring. NM 2023 kom dessverre litt for tidlig for å kunne stille til start. Det har vært tøft og krevende men jeg er optimist. Nå ligger fokuset mitt på å komme i løpsmodus sunnere og sterkere.Kristian Eliassen
Håper hun blir å se allerede i Stavanger. Eller så får det ta litt lengre tid. Norge trenger Haugen. Husk at hun ble nummer 7 på 5000m i VM i fjor!
Carl-Petter Leganger
Jeg snakket med foreldrene til Amalie Haugland i kveld. Amalie sliter fortsatt med kneskaden og det blir nok ikke skøyteløp denne sesongen. Hun må trolig gjennom nok en kneoperasjon. Grunnformen er meget god, så vi får håpe at hun får skikk på kneet og kan komme tilbake på isen neste sesong, men det gjenstår å se. Vi kan ikke annet enn å ønske henne lykke til.
-
ForfatterInnlegg