Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Danmark-tråden 25-26
- Dette emnet har 34 svar, 2 deltakere, og ble sist oppdatert 10/06/2026 at 23:10 av
EinarR.
-
ForfatterInnlegg
-
EinarR
Men, ta det en gang til:
24/100 sek på riktig side av kravet. Hva var det som gjaldt? Rett til å få stille i fellesstarten i OL? -At både Viktor og Philip kan stille der nå? Det hadde vel ikke noe å gjøre med danske posisjoner til de tradisjonelle enkeltdistansene? Isolert sett så spilte ikke dette noen rolle for VHT?
Emil
Det er kvaltider satt opp til OL, der hver løper MÅ ha gått under minst én av de. Dette var tiden på 5000m. Med en kvaltid kan PDS da stille på fellesstart og fylle Danmarks andre kvoteplass der. Det hadde ikke noe å gjøre med VHT, bortsett fra at de nå blir to til OL.
Emil
I forhold til tempoøvelsene så gjør dette at PDS kan stille dersom Danmark får bruke en av reserveplassene sine og VHT ikke kan fylle de av en eller annen årsak.
Sterk historie fra Sofia Thorup. For den som ikke får tilgang handler dette om at hun har ønsket å gå tilbake til kortbane, men blir nektet av det danske skøyteforbundet både å representere og å være med som bidragsyter på trenersiden. Hun har klaget inn dette til idrettsforbundet, men tre dager før EM fikk hun beskjed om at klagen ble avvist.
Hun får heller ingen støtte for deltakelse i hurtigløp, og hun er som kjent nektet statsborgerskap.
Viktor vil ikke være dårligere enn kona. Dette var rimelig tragisk.
Emil
Hehe, jeg har ertet Viktor med dette sponsoratet…
At DSU og DIF har sagt at de ikke bakker opp om det overrasker meg ikke. DSU og Viktor har et noe turbulent forhold til hverandre.
Når det er sagt så setter jeg egentlig pris på at OF forsøker seg med annet erotisk innhold.
Emil
I dag er det Folketingsvalg i Danmark.
Etter å ha gått gjennom mye valg-stoff kan jeg meddele at ikke et eneste parti har gått til valg på å bygge skøytebaner i Danmark for å følge opp Hald Thorup sin bragd fra OL.
Tar meg likevel valgvake i Oslo uansett.
Kristian Eliassen
Godt valg!
EinarR
Finnes det tegn på at OL-sølvet har hatt noen som helst effekt i danskmiljøet? Noen inlinere som lar seg lokke til is?
(KI vil rette danskmiljøet til dansemiljøet. Og inlinere til insinuere)!
Emil
Nei det gjør det ikke.
Ikke nok med at det ikke bugner av løpere i landets inlineklubber, så å si ingen av de som er virker til å ha interesse i å ta steget ut på isen.
Dessuten så har Thorup nå sluttet å motta støtte fra Danmark. Han har ikke fått en krone siden OL.
EinarR
Æsj. En liten boom måtte det være lov å håpe på.
Litt dansk artigfakta: Jønke (Jørn Nielsen)- den berykta Hells Angels- profilen, var skøyteløper i sine unge år. Men det var vel helst i kunstløp.
«Innimellom ble jeg, som min bror, kastet inn i skøytesporten. Det var ikke akkurat min favorittsport, men det resulterte i fire års hard trening med sommerkurs og konkurranser. Jeg ble Sjællands-mester i 1971 og 72.»
(Kilde: Jønke- Mitt liv. Nordic Blue Publishing («Boken mer enn 20 norske forlag ikke våget utgi!»).
-
ForfatterInnlegg