VM 2020

Hjem Forum Forum 15.46.6 VM 2020

Viser 24 innlegg - 25 til 48 (av totalt 93)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #9484 Svar
    EinarR

      Ok, men æsj. Ser ikke ut som om GF har notert tid på 500m på to år. Det er tidens melodi, i pakt med avallroundifiseringa. Tipper han kunne pynte litt på persen hvis han prøvde. F.eks. Sindre og Allan har heller ikke notert 500-tid på denne sida av oktober i fjor. Likevel, de har vist at de behersker kunsten brukbart. Er de Hamar-aktuelle?

      #9485 Svar
      B. Haarberg
      Nøkkelmester

        De to du nevner der er nok helt uaktuelle for Hamar. Distanse-spesialisering, som sagt: Tidens melodi. Forsåvidt litt merkelig at konkurransen er så dårlig med tanke på at VM går på hjemmebane.

        #9486 Svar
        Kristian Eliassen

          Det er da helt innafor å spekulere i om nevnte lag faktisk blir de som stiller på Hamar til slutt. Fish har ikke vist interesse rett nok selv om vi ikke vet om han også hadde lyst til å gå 1500 under WC1-4, og skal nok slite med «Beckert-regelen». Sant det. Men man kan her også samtidig kikke litt på hvem som er kvalifisert til verdenscupfinalen uka etter: Bloemen (SQRL 17), Belchos (SQRL 15) og Fish på 5000. Langelaar (SQRL 21) på 1500… . Ingen av disse har nok voldsomme allroundambisjoner og forventninger. Vi får se.

          #9494 Svar
          Kristian Eliassen

            …men jeg kan godt snu 180 grader og si at det er et veldig godt poeng at Fish ikke har konkurrert på 500 på flere år. 😊

            #9522 Svar
            Emil Nielsen

              Det vi ser nå, er en åpning i toppen.

              For et par måneder siden var VM-Allround stort sett avgjort, fordi ingen kunne slå Roest.

              Nå kan jeg gå så langt som å si, at Roest ikke blir verdensmester i år.

              #9565 Svar
              Kristian Eliassen

                Nærmer seg VM på Hamar. Overnatting sikret! Per nå er det cirka 600 ledige sitteplasser på fredag, 200 på søndag. Ingen ledige sitteplasser lørdag. Ledige ståplasser alle dager. Se tidligere i tråden angående ervervede nasjonskvoteplasser. (Altså: På publikumssiden har Norge og Nederland størst «kvoter» som kjent).

                Påmeldingsfristen går ut mandag 24. februar klokken 12:00.

                Når får vi det norske laget?

                #9580 Svar
                B. Haarberg
                Nøkkelmester

                  Akkurat derr, faktisk. Her er Norges Skøyteforbunds presentasjon av laget.

                  #9613 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester
                    #9616 Svar
                    EinarR

                      Bølgene går ganske høyt rundt allroundlaget for herrer. Mens det er oppsiktsvekkende at sprintlaget (herrer) virker ukontroversielt. For en sesong Odin By Farstad(OBF) har hatt! Jeg har hatt inntrykk av at han i flere sesonger har vært veid akkurat litt for lett for de aller innerste sirklene. Dette har han og de rundt møtt med systematikk og tålmodighet. Før inneværende sesong hadde han ingen World Cup- starter, og må vel ha vært i en i beste fall femteposisjon blant sprinterne våre. Steg for steg, som de sier. En mer utprega allround sprinter enn utfordrerne på laget. Det er supert å se at en løper som dette vinner fram!

                      #9705 Svar
                      Kristian Eliassen

                        Russland ifølge NLH:

                        Allround, kvinner: Voronina,Lalenkova, Kazelina
                        Allround, menn: Trofimov, Zakharov, Belyaev S:Yunin
                        Sprint, kvinner: Fatkulina, Kachanova, Golikova S:Kuznetsova
                        Sprint, menn: Kulizhnikov, Murashov, Mushtakov S: Lobas

                        Altså ingen Yuskov. Heller ingen Rumyantsev eller Semerikov.

                        #9713 Svar
                        Kristian Eliassen

                          Påmeldingsfristen går ut imorgen, mandag den 24. februar klokken 12:00.

                          Norge har dessverre litt sparsomme kvoter til dette mesterskapet. Kina sliter med noe litt verre, nemlig corona-viruset. Hvis det var dette som førte til at Kina ikke hadde deltakere i junior-VM denne helgen, så går det an å  spekulere i andres ulykke, og at Kina dermed også uteblir fra Hamar. Kina har tre plasser i sprintklassen for kvinner, og en plass i hver i øvrige tre kategorier. Norge «trenger» flere avbud enn som så for å få inn noen fra reservelistene. Håper Kina dukker opp, men skal bli interessant å se deltakerlista når den foreligger. Som arrangør har Norge den lille fordelen at reserver kan komme inn på kort varsel.

                          #9731 Svar
                          Carl-Petter Leganger

                            Nå foreligger de endelige påmeldingslistene på ISU,s hjemmeside, se under fanen Events, s. 2, så ligger de på siden for World Championsships.

                            #9732 Svar
                            Kristian Eliassen

                              Takk. Ta det med en klype salt, men her ser det da vitterlig ut som:

                              1.Norge har fått med Samsonsen (R) (eller blir det Njåtun (S)?) i tillegg til Hege Bøkko i sprint for kvinner!

                              2. Henriksen  (R) får plass i sprintklassen for menn (eller blir det Rukke (S)?). Fullt lag!

                              3. Wiklund er første eksterne reserve på Entry List hvis det skulle skje noe inn mot helga. Allround kvinner.

                              Fullt lag fra før som kjent når det gjelder allround, menn. Ulekleiv reserve.

                              #9733 Svar
                              EinarR

                                Høres interessant ut med deltakerliste. Men jeg finner det ikke jeg altså, fra her jeg bor. Heller ikke via min hustru sin fra Apple Store nedlastede Vikingskipet App. Får bare beskjed om Not published yet. Får lese ei god bok i steden for, så får vi vel vite det i morgendagens avis.

                                #9734 Svar
                                EinarR

                                  Men her høres det da ut som om det går som det må gå: Det streves ørlite med å få fylt opp startlistene.

                                  #9735 Svar
                                  Carl-Petter Leganger

                                    Einar Rædegård, gå inn på ISU.org, klikk på fanen Events, nederst på den siden kan du klikke deg videre til s. 2 hvor du bl.a. finner World Championsships, klikk på denne og du får da oppslagssiden hvor bl.a. listene over påmeldte i de forskjellige klassene finnes.

                                    #9736 Svar
                                    38.08 Owe

                                      Hvorfor ikke en link her? Har bare en noe gammel mobil. Håpløst å klikke seg frem. Finner ingenting.

                                      #9737 Svar
                                      EinarR

                                        OK, takk, da fant jeg det. Ikke ekstremt lettvint tilrettelagt, synes jeg. Det som intuitivt virka logisk førte ikke fram. Tror ikke det er bare meg!

                                        #9738 Svar
                                        Kristian Eliassen

                                          Har gått igjennom listene nå.

                                          Sprint, menn: Dessverre ser det ut som Norges tredje sprintplass for menn var litt prematur: Kazahkstan har egentlig tre kvoteplasser, men har kun oppført Galiyev og så Klenko som intern reserve (S). Om Klenko settes inn i tillegg, skyver det ut Norges tredje plass.
                                          Ingen andre avvik, men man har god bruk for reservelista: Estland og Australia avstår. Inn med Polens nummer 3 og KANSKJE Norges ditto hvis Kazahkstan nøyer seg med en løper.

                                          Sprint, kvinner: Bra oppmøte også her – Kina med for fullt i mesterskapet! – , men noen avvik er det: Zdrahalova kan ikke delta i både sprint og allround, Korea og USA gir fra seg en plass hver, mens KZH ikke har påmeldt noen. Fra reservelista takker Romania og Argentina nei. Belgia, Tyskland og Norge får plass. Kun 27 deltakere.

                                          Allround, kvinner: Godt oppmøte. Italia gir bort en plass. Fra reservelista takker Korea og Estland nei. Neste da er Kinas Yin. Wiklund blir slik p.t ANDRERESERVE bak Polen. Deltakelse blir nok vanskelig

                                          Allround, menn: Michael og Silovs avstår for sine land uten at noen landsmenn erstatter. Inn med Kina og Polen. Merker meg at Fish ikke er oppført hverken som deltaker eller reserve for Kanada.

                                          #9739 Svar
                                          Kristian Eliassen

                                            Det er dessverre trøbbel med å linke på dette forumet, men jeg prøver:

                                            https://www.isu.org/events/eventdetail/11528/-/isu-world-speed-skating-championships

                                            #9740 Svar
                                            Kristian Eliassen

                                              (Det er problemer for andre enn Haarberg å legge inn linker. Trodde jeg hadde knekt koden ved å bruke en annen nettleser, men ikke! )

                                              #9741 Svar
                                              38.08 Owe

                                                Da blir det å vente på parsammensetningen da, avisene har ikke deltakerlister lenger.

                                                #9742 Svar
                                                jeppe
                                                  #9743 Svar
                                                  jeppe
                                                  Viser 24 innlegg - 25 til 48 (av totalt 93)
                                                  Svar til: Svar #6552 i VM 2020
                                                  Din informasjon: