Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Verdenscup junior/neo-senior 2025/26
- Dette emnet har 58 svar, 1 deltaker, og ble sist oppdatert 22/02/2026 at 16:21 av
B. Haarberg.
-
ForfatterInnlegg
-
OSch
Haneberg vant 3000 også. 3.42,91. Tror han bør inn på VM-laget.
Mange gode resultater i dag, og forholdene er tydeligvis eksepsjonelle. Blant annet ble det ny verdensrekord (?) på 3000 m junior av Thijs Wiersma med 3.40,03. Det er ihvertfall raskere enn gjeldende rekord satt av ADJ. Men om kvartettstart godkjennes på denne distansen vet jeg ikke.
Viktig resultat av David M Davidsen: Under 4.05 gjør at han er kvalifisert for alle distanser og kan stille i allround neste helg.
Carl-Petter Leganger
ISU’s spesielle regler og tekniske bestemmelser for hurtigløp, § 222, pkt. 2, litra l, verdensrekord kan settes i kvartettstart på 3000 m og 5000 m for junior bl.a. i WC-konkurranser.
Jeppe
Det passet meg bra med you-tube sending fra Inzell. Artig å se Finland vinne Team-Sprinten.
Det nærmer seg start på 500 m i Inzell. Kan Klevstuen vinne en dobbel? også Birkedal til start i dag.
Jeppe
35.61 på Klevstuen for kort tid siden.
Klar ledelse så langt, men de beste konkurrentene gjenstår. Han ser veldig uferdig ut på langsidene – mye å hente teknisk? Norsk rekord er for øvrig 35,51 – satt i 2016 av Henrik F Rukke.
Wiersma fikk 37,10 og er tydeligvis i toppform foran VM.
Jeppe
Det finske flagget viser seg på skøytebanen i Inzell. Luka Rintala satte ny pers med nesten ett sekund da han ble Nr 2 på 500 med tiden 35.78 i Neo Senior klassen.
Kristian Eliassen
Skal få sett fellesstartene når jeg får tid. Man eksperimenterer altså med et rent eliminasjonsløp, og ISU funderer på å bytte ut den varianten vi så Thorup vinne sølv på i OL i går.
Norges kvote på 1500 m i senior verdenscup øker til 3 neste sesong. Det hadde vært fint hvis minst en av dagens løpere greier å komme under 2.02, slik at tidskravet er i boks (hvis det ikke endres). Alle tre har personlig rekord på 2.03.
-
ForfatterInnlegg