Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Verdenscup 1 Nagano 22.-24.november 2024
- Dette emnet har 154 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 25/11/2024 at 14:38 av
Rocambole.
-
ForfatterInnlegg
-
Eitrem/1500
Følte seg ikke spesielt bra på forhånd, men gikk bra på skøyter og hadde en god sisterunde. Ser veldig fram til 5000 m!
Wiklund/1500
Veldig mye nerver og følelser. Tror hun kan gå veldig mye bedre på 1500 m.
Wiklund/3000
På nivå med tidligere i år. Hadde håpet å løfte seg til verdenscupen, men kjempefornøyd med at det holdt til 2.plass.
Eitrem/5000
Litt tungt i begynnelsen. Begynte å svare etterhvert, men skuffet. Tross alt kjempefornøyd med to pallplasser. Håper å bli litt og litt bedre for hver helg.
Samsonsen / 500-2
Veldig klar for A-gruppen! Det betyr mye å få ut det man har inne, når det gjelder. Mer ro i kroppen, bedre svinger enn sist. Sto gjennom skyvene. Fredagsløpet var kaotisk og rotete. Åpningen er for treig.
Omstilling til Asia: Tøft å stå opp tidlig på fredag, i dag gikk det mye bedre. Får en time «tilbake» i Beijing, og det blir bra.
Sjøbrend/3000
Årets første 3000 m. Det var ikke så bra, men får en ny sjanse i Beijing. Sesongens mål er å få lov til å delta i VM på Hamar. «Dette var en del av prosessen.»
Per Allan Johansson
Litt om fellestart menn, A-pulja.
Strålende av Didrik som gikk for den første spurte. Det var lurt. Allan hadde plan om spurt på sisterunden og gjorde sakene bra hele veien. Hadde strålende bein og masse krefter mot slutten. Så var det en kar som tryna rett foran han tre svinger før mål men han forteller at han hadde så stor fart og det var greit å komme rundt og legge seg inn på sporet igjen. De var ca 5-6 som gikk inn i svingen sammen og han hadde plassert seg nøyaktig der han ville. Men midt i svingen la sidemannen hånden sin på Allans hofte og sendte han ut mot putene og da var det bare å prøve å ikke gå på trynet. Mistet momentet og det var game over. Han var så utrolig forbanna etter løpet. Lenge siden jeg han var så irritert. Men sånn er det. Det var mye knuffing og dytting hele veien fra start til mål
Storelid/3000
Veldig gøy, litt uheldig med første veksling. Veldig jevnt løp, litt over 2 sek bak persen. Målet for sesongen er å utvikle seg, stabilisere nivået. Far er stolt, og følger med.
Løvås/1500
Måtte reise meg opp pga. dårlig første veksling. Fikk likevel 2.01 – veldig bra bunnivå. Har mye mer inne, men det var greit.
Løvås/3000
Mye bedre enn 1500 m. Føler at jeg kunne gått fortere, for jeg hadde så mye krefter igjen. Gleder meg til å gå et nytt løp med masse selvtillit.
Sesongens mål er å kvalifisere seg til VM på Hamar. Har også lyst til å gå EM i Heerenveen – elsker å gå der. Er også et stort mål å komme opp i A-gruppa i verdenscupen, som jeg klarte i fjor.
Emil
Det var også den forståelsen jeg satt igjen med etter fellesstarten. Allan går ikke så langt ut i svingen uten «hjelp» fra hoftedytt.
EinarR
Takk for mange fine WC1- bidrag!
Rocambole
Tusen takk til Haarberg for FB-referater 🙂
-
ForfatterInnlegg