Skøytesesongen 2023/24

Hjem Forum Forum 15.46.6 Skøytesesongen 2023/24

• Dette emnet har 458 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 19/12/2024 at 9:24 av Kristian Eliassen.
Viser 24 innlegg - 241 til 264 (av totalt 459)
  • Forfatter
    38.08 Owe

Takk, flere løpere fra Slovakia ser jeg.

#24135 Svar
      Carl-Petter Leganger

Llop går i Calgary i helgen.

#24139 Svar
        Kristian Eliassen

Javisst, ja!

http://136.159.129.160/Competition/Results.aspx?event_id=726&comp_id=6434

Står på ISU-lista og gode greier. Ellers er det Frillensee cup, i morgen, lørdag og altså ISU-Development i dag (ikke på listene). Norges Cup 2 i Stavanger: se egen tråd.

#24140 Svar
          Carl-Petter Leganger

Calgary er litt sent ute med sin oktoberfestival, men stevne i dag, i morgen og søndag.  Noen spanske og taiwanske løpere med.  Bl.a. Llop fra Spania, men jeg savner Manuel Taibo som under junior-VM i Inzell klarte tidskravene for deltagelse på 1500 og 5000 i WC senior, han deltok da også i siste WC forrige sesong.

Stevnet streames, så vidt jeg har funnet ut er adressen http://www.youtube.com/use/theolympicoval  Tror løpene starter 1600 norsk tid.

#24141 Svar
            Carl-Petter Leganger

RETTELSE AV ADRESSE TIL STREAMING CALGARY

http://www.youtube.com/user/theolympicoval  (jeg hadde glemt en r i user.

#24142 Svar
              EinarR

Da var Manuel Taibo i gang med sesongen i Calgary han også!

Og Nil Llop med betryggende prestasjoner.

#24193 Svar
                Update_Skate
                Deltaker

Kinesiske resultater fra China Cup 1 i Hulunbuir burde vært legt ut her: http://chinacsa.net.cn/cn/matchinfo.aspx?itemid=118.

Jeg har sett at Ning vant 1000m på sterke 1.08,22, og har også sett flere tider på kineskiske nettsider (som 1.56,88 av Yin Qi), men det er ingen komplete resultater. Er det noen som vet noe om det?

• Dette svaret ble endret 2 år, 7 måneder siden av B. Haarberg.
                  • Dette svaret ble endret 2 år, 7 måneder siden av B. Haarberg. Årsak: Lenke åpnes i ny fane
                  #24201 Svar
                  Kristian Eliassen

Rocambole?

#24228 Svar
                    Jeppe

Frillensee Cup igjen i Inzell, og der foreligger deltakerlista. Suomalainen er på plass, men da snakker vi om Tuukka. Av finner ellers, stiller Muhonen som skal gå 3000. Laura Kivioja nøyer seg med en 500.
                      Mange ukrainere denne gang, og nå heter Hlib, Hlib igjen. Han går 1000. En annen ukrainer går 3000.

Tsjekkerne er der, og blant dem, Lucas Stekly, og det må vel bety at en annen, svært god tsjekker er i Japan. Ellers…. ingen svensker eller andre nordiske.
                      Gunter Traub er still going, og det er koselig at noen, slike gamle stjerner er med og setter sitt preg på stevnet.

#24230 Svar
                      Jeppe

Sorry, ingen ukrainere går 3000, blingset litt.

#24318 Svar
                        EinarR

Hjallis Æresløp på Leangen i dag. Gode forhold og bra oppslutning. Tynset, Bjugn/Ørland, Leinstrand, TSK, Trondheim kortbaneklubb, Falken + Gol. Banerekordene 500m (Chr. Rukke 36.80) og 1000m (Ådne Søndrål 1.13.28) sto imot, men ble hardt utfordra av hhv. Martin Solberg Andreassen og Simon Aannø.

For blåfrossen til å gå i nærmere detaljer, sjekk SSN eller SSR etter hvert.

#24366 Svar
                          EinarR

Lørdag 11. november var det skøyteløp seks forskjellige steder i GER:

München, Inzell, Gefrath, Erfurt, Chemnitz, Berlin.

Ny stormakt på gang?

#24452 Svar
                            Jeppe

C, D, E, F… med ett 1-tall eller 2- tall bak, det er selvfølgelige betegnelsen for aldersgrupper.

Har ikke lært meg koden, men det er en rekke slike løpere som bekler disse kodene i Inzell denne helga. De skal gå distanser fra 100 til 1500 hvis jeg har sett riktig.

Ingen nordiske løpere, men flere andre europeiske, deriblant er Ukraina med Hlib, på plass.

#24453 Svar
                              Kristian Eliassen

Det blir EM i mange år til, Jeppe!

Legger også merke til deltakerlista under Deutchland Cup #1 i Berlin (på lista). Stella Horka (KSB — hva er det?) deltar sammen med flere andre som representerer Tsjekkia. Legger også merke til en utøver fra Guatemala som jeg aldri har sett navnet på før.

#24473 Svar
                                Jeppe

Stella Horka, 2006 model, er  tsjekkisk av det jeg forstår, men mellom 2019 og 2020 het hun Stella Nilsen.
                                  Men… KSB… ingen aning.

#24666 Svar
                                  38.09 Owe

EM enkeltdistanser denne sesongen.

Et spørsmål: Hvor mange lag, nasjoner, får plass i teamsprint konkurransen?

Blir det egen konkurranse med denne nye konkurranseformen? (Mann og dame på lagene).

#24667 Svar
                                    Kristian Eliassen

Mixed-stafett er ingen mesterskapsøvelse ennå. Vi får se hva fremtiden bringer.  Den står på programmet en gang til denne sesongen i verdenscupen. WC 5 i Salt LakeCity.

Lagsprint står derimot på programmet under EM. 6 lag for kvinner og 6 lag for menn.

#24668 Svar
                                      Kristian Eliassen

Mesterskapskommunikéet er dessverre både mangelfullt, og med uforståelige passasjer. Hadde forventet at det hadde blitt revidert for lengst, men hvis vi ser på hvordan systemet var for to år siden, så kvalifiserer 5 lag seg på poeng og ett på tid. Vi får tro at man ikke regner med stafetten. I verdenscupen regner man med stafetten.

#24670 Svar
                                        Jeppe

5 lag på poeng, og ett lag på tid. Jaha…..
                                          Jeg kikker etter Finland, og ser: Tar vi bort de ikke-europeiske lagene på teamsprinten og Mix stafetten, så er Finland det sjuende og siste europeiske laget. (Merkelig å blande poeng fra Mix stafetten inn her, for Tsjekkia går også inn foran Finland, enda de ikke har gått Teamsprint). Det ser ikke helt lyst ut for finnene med tanke på EM deltagelse i Teamsprint. Men det kan jo skje ting.

#24673 Svar
                                          Kristian Eliassen

Deltakerliste, Odalsskøyta. 25.-26. november. Godkjent stevne. Følge litt med på det i tillegg til juniorverdenscup, langbane og short track. (time trials i Calgary i morgen, lørdag)

#24674 Svar
                                            Emil

Odalskøyta har deltakere fra 4 nasjoner, men alle utenom svenskene er visst bosittende i Norge. Norge, Sverige, Estland og Danmark.

Ikke et stevne som trekker stor internasjonal deltakelse, skjønt det vel egentlig ikke er planen heller.

#24675 Svar
                                              EinarR

Mye interessant nordisk å følge med på i helga! Blir spennende å se hvor vi har Victoria Pagar, som ikke hadde noen god sesong nå sist. Er hun på høyde med de like gamle svenske håpene, Josephine og Beyoncé? Eller er det å vente for mye?

#24676 Svar
                                                Emil

Jeg tviler på nivået hennes. Hun har ikke virket i skikkelig form de gangene jeg har sett henne det seneste året.

#24703 Svar
                                                  Emil

Deilig stemning i Vikingskipet nå i helgen. Drøssevis med personlige rekorder på løpere fra rekrutt til veteran.

Danmarks mest middelmådige skøyteløper gjorde sine beste løp på flere år, så høyt humør.

Viser 24 innlegg - 241 til 264 (av totalt 459)
                                                  Svar til: Svar #25331 i Skøytesesongen 2023/24
                                                  Din informasjon: