Skøytesesongen 2021/22

Hjem Forum Forum 15.46.6 Skøytesesongen 2021/22

  • Dette emnet har 580 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 26/06/2023 at 17:47 av Kristian Eliassen.
Viser 5 innlegg - 577 til 581 (av totalt 581)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #20977 Svar
    Jeppe

      Det er julaften 2022, men roen har ikke senker seg riktig helt. Noe viktig mangler. Vi, eller jeg, har ikke fått skøyteresultatene fra Nord-Korea for sesongen 2021 -22. Det hjelper ikke med god mat, rødvin og gaver heller.
      Hvor bliver resultatene fra PRK ?

      #20981 Svar
      Carl-Petter Leganger

        Det er nok svært sannsynlig, for ikke si temmelig sikkert, at man ikke lenger får resultater fra Nord -Korea.  Jeg håper at jeg tar feil, men dette er et resultat av den digitale forbannelse.  Foran ISU-kongressen 2022 ble det fremmet et forslag, så vidt jeg husker fra Ungarn, om endring av ISU’s Constitutions regel 104, § 13.  Denne slo tidligere fast alle alle medlemsland hvert år bl.a. skulle sende inn de fem beste resultatene på 500 – 10000 m for menn, og 500 – 5000 m for kvinner, som så ble publisert i et eget rundskriv.

        Endringsforslaget som ble vedtatt, gikk på at hvert medlemsland fra nå av skal publisere disse resultatene på sin hjemmeside.  Regelen lyder nå som følger:

        13. Publication of Best Skaters
        Each ISU Member shall publish on its website the most critical results of the
        ISU Member’s Skaters. The minimum information shall include the results of
        the National Championships and for Speed Skating the five best times set up
        on standard tracks by Speed Skaters of the ISU Member over the distances
        of 500, 1000, 1500, 3000, 5000 and 10000 meters for Men and 500, 1000,
        1500, 3000 and 5000 meters for Women.

        Jeg har tatt noen stikkprøver men ikke funnet noen slike resultater på noe medlemslands hjemmesider, nå skal det sies at jeg ikke har undersøkt flere enn fem land, men dette er land som alltid har meldt inn resultater til ISU tidligere.  For ordens skyld, Ungarn er et av landene jeg har undersøkt.

        For Nord-Korea vil det uansett være vanskelig å publisere resultater på denne måten i og med at de ikke har noen hjemmeside.  De har tidligere vært flinke å innrapportere resultater til ISU slik at man har kunnet finne dem i ISU-rundskrivet.

        #20982 Svar
        Jeppe

          Jaha… så det ble gjort et vedtak som ISU medlemslandene likevel ikke bryr seg om. Veldig synd at det ble vedtatt et slikt, kanskje bra forslag, men ikke helt gjennomtenkt da antakelig flere ISU land, enn Nord-Korea ikke har noen hjemmeside.

          Vil tro at skøytesporten lever der, og vi kan jo håpe at resultater kan sive ut en eller annen gang. Dukker det opp et talent, tipper jeg at verden får vite om det.

          #21055 Svar
          Kristian Eliassen

            Lisenstall, skøyter.

            https://www.tv2.no/sport/oppsiktsvekkende-tall-vi-ma-kjempe/15356117/

            Relativt positive tall for skøyter, men her er det vel antakelig verd å merke seg at NSF har flere grener enn hurtigløp på skøyter.

            #22888 Svar
            Kristian Eliassen

              Bare et lite apropos til en debatt på forum for skøytehistorie.

              Brittany Bowe tildelt en fair play pris.

              Det er greit å lage historier som skaper mer blest, og det er amerikanerne flinke til!

              1. Det var på det tidspunktet Bowe ga fra seg plassen temmelig sikkert at USA ville bli tildelt tre plasser på 500m.
              2. 500m er ikke Bowes beste distanse, men hun stilte nå opp i OL da det ble formelt klart at USA fikk tre, og ikke to, plasser.
              3. Jackson kunne falt og bedt om «reskate». Hun oppfylte derimot antakelig ikke kravene til å kunne kreve en plass som «medal contender».

              En lignende unøyaktighet som rask festet seg i Norge var for øvrig at Engebråten kunne takke Eitrem for kvoteplassen på 5000m som senere ga bronse. Historien blir bedre, men mer nøyaktig så hadde SLP  fortsatt sikret Norge en plass om vi «fjerner» Eitrem fra kvalifiseringen. Viktor Hald Thorup kunne derimot sende en takk til Eitrem. Eitrem sikret Danmark en kvoteplass. 😉

            Viser 5 innlegg - 577 til 581 (av totalt 581)
            Svar til: Svar #14330 i Skøytesesongen 2021/22
            Din informasjon: