Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Junior-VM Hachinohe 9.-11.februar 2024
- Dette emnet har 59 svar, 2 deltakere, og ble sist oppdatert 14/03/2024 at 8:08 av
EinarR.
-
ForfatterInnlegg
-
Rocambole
Foran dag2-h: For å se på 5000 først, forventer jeg i utgangspunktet omtrent som følger:
6.18 Henriksen kvartett8
6.33 Strand k9
6.35 Ghiotto k8 (har 6.37 fra Inzell og har nå tatt et steg)
6.36 Farthofer k4 (i bedre form nå enn da han gikk 6.51 i Inzell i oktober)
6.38 Haneberg k7
6.38 Sonnekalb k7 (likt med Inzell-pers)
6.50 Wojtakowski k2 (yter alt for å komme på pallen)Dette er under forutsetning av like forhold og at det blir lagt inn en vannepause. Hvis så ikke skjer, vil Strand lide mest av oppgått is, og ulike forhold kan fort bli avgjørende for medaljefordelingen.
Hvis disse 5000-differansene slår til, vil differansene i sammendraget uten den forutgående 1000m, være som følger:
0 Strand
0,2p bak Sonnekalb
0,69p Henriksen
1,04p Farthofer
1,12p Wojtakowski
1,546p Haneberg
1,673p GhiottoMed de antatte 5000-tidene må da Sonnekalb slå Strand med 0,4 sek på 1000m for å bli verdensmester. Det ligger an til en durabelig kamp mellom de to om VM-tittelen.
Wojtakowski møter Strand i par på 1000m, men slår ham umulig med 2,24 sek. Med mindre han sprekker helt på 5000, virker sammenlagt-bronsen ganske trygg.
Haneberg må slå Henriksen med 1,72 sek på 1000m, hvilket jeg tror skal holde hardt, så jeg tipper Henriksen blir vår nest beste sammenlagt. Farthofer bør ikke ha noe problem med å slå Henriksen med 0,70 sek på 1000m og dermed ta 4.plassen.
Jeg legger meg dermed på følgende litt patriotiske sammenlagt-prediksjon:
1 Strand
2 Sonnekalb
3 Wojtakowski
4 Farthofer
5 Henriksen
6 Haneberg
7 GhiottoKristian Eliassen
Løvås var først i mål på den ene semifinalen på fellesstart, men ble disket: Bildene viser tydelig at hun løfter den ene skøyta ved målgang, og det må være grunnen — ikke lov.
Kristian Eliassen
Jenter: Daleman kommer til å bli lei om en to-tre år og et tiår framover. Før siste distanse er sammenlagtpallen like avgjort som før konkurransen. Klarer Løvås å ta gullet på 3000m? Løvås og Daleman har omtrent like perser, men Løvås sin satt i SLC. Tvi, tvi
Gutter: …litt under 6 sek for Eng Strand å ta igjen på Sonnekalb før 5000. De to har like perser. Hm. Hvem tar enkeltdistansen? Jilek? Henriksen?
PS: Sml etter tre distanser er Eng Strand nummer tre, Haneberg 6 og Henriksen 12. Bra oppdateringer underveis på siden til ISU.
Kristian Eliassen
Skøyter er på sitt beste når det står flere ting på spill samtidig.
Kristian Eliassen
Yes! 🙂 . Løvås slår til. Gull på 3000m hvor hun nedkjempet to japanere på de siste rundene, og jammen klarte hun ikke å ta igjen parkamerat Veen i sammendraget. Sølv! Daleman var det selvsagt ingen ting å gjøre med sammenlagt.
Jan Terje Gresset
Kjempeartig med Aurora ja….gratulerer.
Artig med Ingrid Håkegård Eichler sitt fine løp og pers og. Det holdt til 10 plass på distansen.
Kristian Eliassen
…holdt akkurat på å skrive om det — kun 9 hundredeler bak tiden for å kunne gå i seniorverdenscupen. Veldig fint at «vi» får opp flere løpere på jentesiden.
Kristian Eliassen
…vanning før de 4 siste guttekvartettene. I gang igjen nå. Spenningen stiger…
Kristian Eliassen
(Det er selvfølgelig dumt at de ikke er sammenlagtdifferanser på skjermen, og ISU-sidene svikter også litt akkurat nå).
…
Herlig kvartett hvor Haneberg går opp i ledelsen på distansen. Pers med ti sekunder! Sonnekalb ser definitivt menneskelig ut, og går inn ti sek bak. Da skal da Eng Strand klare dette??
Kristian Eliassen
Sterkt Henriksen! 6.18.76. En kvartett igjen…
Kristian Eliassen
..jeg er for optimist når det gjelder sml. Beklager det.
Kristian Eliassen
Tull og Tøys. Dette gikk fint. Jeg begynte å sammenlikne med Haneberg, 😉
Jan Terje Gresset
Gratulerer til hele det norske laget. Dette var kjempebra…..og virkelig verdt å ofre nattesøvnen for. Håper det var mange som gjorde det. Dette kover godt for fremtiden 👏🇧🇻👏
Kristian Eliassen
Eng Strand vinner altså sammenlagt foran Sonnekalb, Haneberg, Farthofer og Henriksen som gikk seg opp fra tolvte.
Henriksen vinner 5000 på banerekord 84 hundredeler foran Jilek (som kom sterkt på slutten), Eng Strand pers, Haneberg pers og Ghiotto pers.
DET FÅR MAN SI!
Kristian Eliassen
Snart medaljeseremonier.
Jan Terje Gresset
Hadde vært artig å sett Henriksen og Jilek i par med hverandre. Det hadde nok blitt et durabelig oppgjør
54
Må vel kunne kalle dette et fantastisk mesterskap for Norge allerede, med en dag igjen.
Strand under 6.30 hadde jeg ikke trodde, men han leverte virkelig toppklasse.
Spent på om han klarer å slå seg inn på verdenscuplaget neste sesong. Med dette nivået er han allerede tett på på flere distanser.
Også veldig gledelig å se det nivået Løvås har stabilisert seg på de siste månedene, etter en litt småtreg start på sesongen. Har gjort det til vane å stå distansen meget bra nå. Og igjen Eichler som leverer. Godt å se god vekst!
Jeppe
Allround på det beste;
Finn Elias Haneberg… ikke på pallen på en eneste distanse, men tok tredjeplassen, bronsjemedaljen, sammenlagt.KarlA
Svært imponerende norsk formprikking. Ellers tankevekkende at det er lenge siden de største mannlige allroundtalentene var nederlendere. Færre nederlandske gutter satser på hurtigløp, leser jeg. Og mer interessant: det er ikke lenger de lange distansene de går inn for. Helt i samsvar med den internasjonale trenden. For oss som har skøyteinteressen festa i allround er denne utviklinga sørgelige greier.
Jeg oppfattet ikke helt hva som var sørgelig. Det er ihverfall ikke sørgelig hvis det blir færre nederlenderne i toppen. De har vunnet altfor mye, også i junior-VM.
KarlA
Det sørgelige er at allround utarmes.
19
Trist å se dette hatet ditt mot nederlendere. Synes vi skal være positive til flest mulig gode skøyteløpere fra alle nasjoner
KarlA
Dette forsto jeg ingenting av. Det jeg skriver er jo at nå nedprioriterer også nederlenderne allround. Og det synes jeg er sørgelig.
19
Min kommentar var rettet til B.Haarberg
-
ForfatterInnlegg