Inline!

Hjem Forum Forum 15.46.6 Inline!

• Dette emnet har 376 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 27/04/2026 at 11:07 av Kristian Eliassen.
Viser 24 innlegg - 337 til 360 (av totalt 377)
  • Forfatter
    Kristian Eliassen

Jada. Takk, og lykke til med arrangementet til helga!

#28134 Svar
      Emil

Tusen takk. Det kommer en fyllestgjørende oppdatering her i etterkant.

#28141 Svar
        Kristian Eliassen

Fint!

Det er tirsdag, og Jilek har nettopp fått medalje for gårsdagens imponerende prestasjon. Dagens konkurranser starter vel 19:00 som oppsatt.

I dag står «runden» for seniorene, poengløp senior og eliminasjonsløp junior på programmet. Pittoreske omgivelser midt i  bykjernen, vindstille, lett regn.

https://worldskate.tv/live?l=A217BCEBB2594BDF8FE2E65131DBF663022264

PS: Løp er lagt ut på You Tube i etterkant, men (foreløpig) ikke sololøpet til Jilek.

#28142 Svar
          Kristian Eliassen

…nytt gull til Jilek! Litt annerledes i dag. Rett nok stakk han fra start også nå, men fornuftig nok slapp han seg ned. I Spurten kunne ingen ta ham etter at de fleste før det jo var eliminert. Vargas nesten like grådig for junior kvinnene.  Guzman ble overaskende slått ut i semifinalen på runden. Det tipper jeg har å gjøre med litt risikable regn-omstendigheter. Selv om man har egne hjul for regn, virker det litt risikabelt — spesielt  for sprint.

#28143 Svar
            Kristian Eliassen

…spennende poengløp, senior menn. Taktisk seier for Belgia. Swings gjør akkurat nok for å vinne foran Suttels. (Wenger3) Begge på 20 poeng, da var det vel plassering ved målgang som avgjorde. Colombia i kvinneklassen. One Lap- finalene gjenstår, men tar opp igjen tråden i morgen (hviledag. Fredag er lik 100m)

#28161 Svar
              Kristian Eliassen

Dagens øvelse er 100m. Semifinalene starter klokken 16:00, og finalene 17:00 om ingenting har skjedd;

https://worldskate.tv/live?l=A217BCEBB2594BDF8FE2E65131DBF663022265

#28162 Svar
                Kristian Eliassen

…så ble det favorittseier til Guzman (9.745 tror jeg det ble) Seier til El Salvador i kvinneklassen.

I morgen avsluttes VM med maraton. Det litt spesielle er at det er BÅDE med kommersielle team og enkelte nasjonale. Start 09:00. Så vidt jeg husker så går juniorene og seniorene i samlet klasse. Litt usikker på om Jilek går i morgen. Det ble sagt noe om det, men jeg fikk det ikke med meg…

#28168 Svar
                  Kristian Eliassen

Fikk dessverre ikke sett noe som helst maraton, kun resultatene:

https://www.worldskate.org/results/category/1398-speed.html

Det jeg merker meg er mange massespurter. Swing på 126. og Jilek nummer 179 skjønner man ikke så mye av.

#28169 Svar
                    Kristian Eliassen

Det var visst en litt humpete bane, og aggressiv bane. Swings var innblandet i et fall. Løpet er allerede lagt ut på You Tube.

https://www.youtube.com/watch?v=tjblqWP4Mgw

#28170 Svar
                      Kristian Eliassen

Mye snakk om Swings og Jilek i begynnelsen. Begge i teten i starten av løpet. Etter 38min av sendingen er Swings innblandet i et fall.

#28172 Svar
                        Kristian Eliassen

…massiv klyngespurt. Beddiaf tok en langspurt, og vant 10 000  USD. I kvinneklassen ble det også massespurt. Colombianske GARZON ARBOLEDA som vinner av 10 000 USD foran to nederlendere.

Dermed er er et vellykket VM over. Håper ingen ble skadet. Både Swings og Jilek fullførte. Det samme med Trebouta som falt i tet underveis. Guzman kom fornøyd i mål langt nede på lista (88) så jeg. Han skal til SLC.

#28173 Svar
                          Emil

Uff stygge velt i går!

Stefan Due Schmidt gestikulerer sint når han passerer målstreken.

I øvrig interessant at VM gåes av både lands- og profflag.

#28174 Svar
                            Emil

Jeg lovet en fyllestgjørende fortelling fra Bjerkåsløpet.

Dessverre viser det seg at inlineløp på Østlandet i ultimo september er en sårbar størrelse. Jeg brukte det meste av formiddagen på å ringe rundt for p fortelle folk at de rolig kunne bli hjemme. Det regnet ikke, men det var såpass mye fukt i luften at banen var klissvåt. Vi måtte avlyse.

Det ble til en felles lekedag for klubbens egne løpere, siden kakene allerede var bakt og frukt og brus kjøpt inn.

#28175 Svar
                              Kristian Eliassen

Bedre lykke neste gang! Leking og kos er undervurdert.

#28200 Svar
                                Kristian Eliassen
                                  #28201 Svar
                                  Emil

Beste Norske løper ble Halvor Kjøsterud Erlingsen fra Asker SK.

1.18,58 41 plass i B-gruppen.

Litt forsiktighet på starten gjorde at feltet knekket før han kom seg frem til fronten. Da fikk han gått en god del alene. Uten treneren til å bane veien kan det være litt vanskelig å finne rett plass.

#31478 Svar

EM-Inline går av stabelen i Groß-Gerau den 6.-13.juli. Hvordan det blir med stream vet jeg ikke ennå. Her er hjemmesiden:

https://speedskater-gg.de/

Startlister ble lagt ut i dag. (se meny)

Vi går inn i en OL sesong, allikevel gjenkjenner vi flere seniorer som også satser på isen:

Swings, Fran Vanhoutte, Julia Nizan, Pedronno, Luiza Gonzales, Jason Suttels, Metodej Jilek, Stefan Due Schmidt, Deschamps, Trebouta, Albrecht, Rijhnen, Bravo, Guzman, Taibo (de navnene jeg gjenkjenner i farta!)

Norge har dessverre ingen deltakere med i EM, så vi heier litt ekstra på Danmark. Dessverre er vel Norman Jeppesen bruddskadet, men juniorstortalentet Luna-Maria Weber Lau er med. Lillebror Jilek er også med.

#31479 Svar
                                    Emil

Danmark har et ganske bra lag i år. Norge har desverre ikke løpere som holder internasjonalt nivå. Hedda Finsland plasserte seg i beste halvdel av junior feltet i nettopp Gross-Gerau tidligere i år, men har ennå ikke nivået til å reise til EM. Ingen andre Nordmenn har noe å gjøre i et inline EM. De norske landslagsløperne har dessverre ingen interesse i å teste seg på 8 hjul.

#31494 Svar
                                      Kristian Eliassen

EM startet faktisk i dag fant jeg ut nå, men kun med 200m. Resten utsatt pga regn. Trolig fører vel det til forskyvninger i mandagens program.

Program, resultatservice og LIVE Stream. Sendestart mandag 08:30:

https://skateresults.app/ec-track-2025/results

#31495 Svar
                                        Kristian Eliassen

Fransk seier i begge seniorpoengløpene. 1000m og stafett resten av dagen. Regnavbrudd igjen nå.

#31505 Svar
                                          Kristian Eliassen

Resultatene fra road-delen.

https://skateresults.app/ec-road-2025/timetable

Sølv og fjerde på storebror Jilek. Sølv bak Suttels. Hederlig omtale også til Bravo. Skal Portugal få opp en løper til OL?

Swings: «European Chamionship update: no track & road races for me because of my not-yet-fully recovered knee ❌

I’ll only be racing the marathon on Sunday, which I’m very looking forward to.

See you on Sunday?

#31506 Svar
                                            Kristian Eliassen

Maratonløpet skulle ha startet nå klokka ti, men er utsatt en halvtime pga parkerte biler i løypa (!).

http://live.speedskate.tv/

#31507 Svar
                                              Kristian Eliassen

Så bare spurten. Suttels tok det. Ingen Swings eller Jilek blant de ni. Ingen lyd på sendingen her?

#31664 Svar
                                                Kristian Eliassen

World Games er i gang. Inline starter på tirsdag. Ta en kikk på deltakerlistene. Små felt (som vanlig. VM med større felt), og ikke utpreget mange kjente navn. OL denne sesongen. Olympic Channel virke å sende.

Viser 24 innlegg - 337 til 360 (av totalt 377)
                                                Svar til: Svar #28161 i Inline!
                                                Din informasjon: