Hjem › Forum › Forum 15.46.6 › Inline!
- Dette emnet har 386 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 27/07/2026 at 9:55 av
Emil.
-
ForfatterInnlegg
-
Kristian Eliassen
Morn. I dag skal jeg prøve å få sett litt (regner her jeg er).
Livestream (utvid skjermen oppe i høyre hjørne)
Resultater (legges ut en god stund etter de enkelte løp)
EM i Oostende starter i morgen fredag. Mesterskapet varer i en uke. Fredag, lørdag og søndag avvikles baneløpene. Nyrenovert dekke. Tirsdag og onsdag er det over på veien, med avsluttende maraton på torsdag. Deltakerlistene foreligger ennå ikke til tross for at det hele starter om kun 10 timer. Kommer vel. Løpene streames, og det blir resultatservice. Se linken!
Regn med at nasjoner som Belgia, Frankrike og Italia (Spania og Tyskland) kommer til å dominere. Up and coming? Tsjekkia (storebror Jilek?) og Ungarn, Danmark er også spennende — særlig i yngre klasser.
Nederland er også med med Marijke Groenewoud (weg marathon), Stefan Westenbroek (weg) og Bart Hoolwerf (weg marathon) som de mest vinterlige navnene.Emil
Danmark har med største lag 2014 til EM denne helgen.
De flankeres av Landstrener Rasmus Mødekjær og assistent Sara Bak Briand. Muligvis et kjent navn. Hun gikk noen sesonger på is og var fast inventar i verdenscupen.
Emil
Neste gang Norge er representert internasjonalt er EC St. Maria Nouva sør for Bologna 8-11/8.
Det koster selvfølgelig sommerløpet, men med minst to måneder fra sommerisen til første isøkt i sesongen blir det ikke mye verdi i slmmeris uansett.
Kristian Eliassen
Kristian Eliassen
Vi er altså i gang med mesterskapet. Utvid skjermen oppe i høyre hjørne. Vi starter med 200m dual timetrial. (Stadionsspeaker. Heia Danmark)
Kristian Eliassen
Hm. Litt skuffende at Lau ble eliminert ganske tidlig i semifinalen.
Dagens finaleøkt starter 17.30.
Emil
Luna ble dessverre tatt med i et fall. Det er slikt som skjer.
Kristian Eliassen
Ja, sånt skjer!
Eliminasjonsfinalene starter 20:15.
Kristian Eliassen
…i juniorklassen for menn er jeg spesielt spent på Metodej Jilek (204) og Magnus Normann Jeppesen (209)
.. i seniorklassen for kvinner Francesca Lollobrigida (134), Lianne van Loon (145), Natascha Lindenskov (107) og Katarina Kainova (106)
… i seniorklassen for menn har vi mange: Loubineaud (30), Suttels (2), Medard (3), Nikolai Bjørklund Johansen (13), Bart Swings selvfølgelig (1), mfl.
Kristian Eliassen
Det belgiske lagtempolaget dominerte finalen. Ikke verst å ha Swings som hjelperytter! Suttels vant foran Swings og Loubineaud var det vel. Fransk trio utmanøvrerte Lollo i kvinneklassen. Bildene forsvant akkurat da avgjørelsen falt. Gratulerer til Magnus Normann Jeppesen med bronse i juniorklassen — Jilek vant, og her var det den Tsjekkiske trioen som regjerte.
Kristian Eliassen
Lørdag: 1000m og stafetter står på dagens program. Sjekk ut linkene jag har lagt ut for livestream, tidsskjema, startlister og resultater. Forsøkene starter nå 09:00, finaleøkta starter 17:30.
Kristian Eliassen
Søndagen er mer interessant enn gårsdagen IMO selv om det burde vært poeng-/eliminasjonsløp istedenfor poengløp. Man har nemlig halvert distansen fra 10 000 til 5000, og deler ut poeng for hver runde istedenfor annenhver. Løpet blir slik mindre taktisk, og med mer fart hele veien. Antakelig derfor man har halvert distansen. Store finalefelt.
500 og 5000m poengløp står altså på dagens program. Starter 09:00, finaleøkta starter 17:00.
Gårsdagen: Dansk bronse til Luna Marie Weber på 1000m. Magnus Normann Jeppesen på fjerdeplass på sin tusenmeter. Belgia maktet ikke å vinne herrestafetten grunnet et uhell av Bart Swings.
Kristian Eliassen
…Lollobrigida nettopp i mål til gullmedalje i poengløpet. Annonserte at dette blir hennes siste inline-EM. OL på hjemmebane blir nok avslutningen hennes.
Nå senior menn. Jilek vant juniorklassen for menn.(Jeppesen syv). Lau på fjerde i sin klasse.
Kristian Eliassen
…Swings foran Loubineaud. Populær hjemmeseier. 🙂
Kristian Eliassen
Medaljeoversikt bane. 10 land på medaljekartet.
Kristian Eliassen
Etter en hviledag i går, går mesterskapet i dag videre på veien.
I dag står 100m på programmet fra klokken 09:00 og utover. Fra 17:00 står eliminasjonsløpene for tur. To bolker altså.
Kristian Eliassen
…vi har nå kommer fram til finalen 15000m eliminasjon, junior menn. Metodej Jilek vs. Normann Jeppesen. (det er i hvert fall det jeg håper på).
Kristian Eliassen
Det er onsdag. Litt forandringer i tidsplanen på grunn av regnavbrudd i går.
Vi er nå i gang med semifinaler på 100m, fulgt av finalene. Mange ukjente navn. Nederlenderne nådde ikke opp.
11:30 fortsetter sprinterne med «runde-øvelsen»
17:00: Finaleøkt med poengløp fulgt av «rundefinalene» 19:00.
Kristian Eliassen
Ny verdensrekord av Guzman i semifinalen: 9.66
EinarR
100m: Hvor mange går samtidig? Regner med de har «friidrett» prosedyre på kontroll av korrekt start, og ikke «skøyter». Men da er det rart at de ikke opererer med tusendeler.
Har sett litt på banedisiplinene, men kan for lite om det til at det fenger noe særlig!
Kristian Eliassen
Forbedring av rekorden i finalen 9.57. Samme mann. Må avvente resultatservicen for å få bekreftet nøyaktig tid, men Guzmann slår med dette friidrettsrekorden (9.58 av Usain Bolt) 🙂
…de har tusendeler også
…det er Emil som er eksperten — ikke jeg. 🙂Ser ut som manuell start.
Personlig har jeg alltid foretrukket banedelen i Inline: Lekre baner, kontra mer prosaiske «parkeringsplasser med oransje kjegler»
Inline har et lite stykke igjen, men det gjelder å huske at dette er en internasjonal sport med tyngdepunkter andre/flere steder enn i Europa. Samtidig er den større enn mange tror også i Europa. Latinske land, Arena Geisingen osv.
Dette er en veldig «unorsk» idrett. En prestasjon i seg selv synes jeg siden norske skøyteløpere har brukt rulleskøyter i treningsarbeidet siden femtitallet!Kristian Eliassen
Jhoan Sebastian Guzman heter han og er fra Spania. Merittert løper.
Merket meg det ekspertkommentator sa om teknikken. På hundremeter likner det hurtigløp, eller løping, mens på de andre sprintøvelsene bruker man dobbeltpush.
Kristian Eliassen
(Synes dette med dobbeltpush er mye mer synlig på langdistansene)
-
ForfatterInnlegg