Hva nå ISU?

Hjem Forum Forum 15.46.6 Hva nå ISU?

Viser 7 innlegg - 49 til 55 (av totalt 55)
  • Forfatter
    Emil

Det er vel gledelig på kort sikt. Spørsmålet er bærekraften i tiltaket. Vil dette medføre svært mye høyere utgifter for ISU til verdenscup, der de da bruker det som argument for å kutte ut noe annet etterhvert?

Vil investeringen brukes til å drossle ned støtten fra nasjonale forbund til løperne?

Vi får vel se med tiden.

#35979 Svar
      Kristian Eliassen

Nå begynner jeg å bli litt utålmodig: ISU pøser på med info om short track, kunstløp og synchro og skryter av forbedrede konkurransestrukturer. Hvor bliver kommunikeene som omhandler hurtigløp? De må være rett rundt hjørnet  nærmere bestemt verdenscup- og mesterskapskommunikeene)

Markedsføring og utøveres storytelling er greit nok som vedlegg, men det er kjernen i det sportslige produktet som avgjør graden av suksess.

#35986 Svar
        B. Haarberg
        Nøkkelmester

Tiltredes.

#35995 Svar
          Kristian Eliassen

Da foreligger ISUs nye premiepengesatser.

#35996 Svar
            Kristian Eliassen

Linken

Det lønner seg mer og mer å satse på enkeltdistanser istedenfor allround. Enda et kapittel i så måte.

#35997 Svar
              Kristian Eliassen

…dette med  premiering for verdensranking må være noe for deg Haarberg.

#35998 Svar
                B. Haarberg
                Nøkkelmester

Takk for den. Det er fem år siden jeg laget en samlet oversikt over hvordan premiepengene ble fordelt. Da blir jeg tydeligvis nødt til å oppdatere denne. I farten ser jeg at hvert enkelt gull i VM enkeltdistanser premieres med $ 10 000 (tidligere $ 6 000). Samtidig gir man samme beløp til vinneren i VM allround (tidligere $ 22 000).

Dette i seg selv er jo faktisk en ekstrem forskyvning til fordel for enkeltdistanser. Det har allerede vært en kraftig forskyvning på grunn av allroundmesterskapene bare kommer annethvert år. Og så kommer på toppen av alt dette det faktum at de store pengene fortsatt vil gå til verdenscupen – altså enkeltdistanser. Slik har det ihvertfall vært fram til nå.

Hva som ligger i «World ranking» får vi vel komme tilbake til. Kan ikke se at dette er forklart her.

Viser 7 innlegg - 49 til 55 (av totalt 55)
                Svar til: Svar #35995 i Hva nå ISU?
                Din informasjon: