Grand Prix og Oval Finale Calgary

Hjem Forum Forum 15.46.6 Grand Prix og Oval Finale Calgary

  • Dette emnet har 30 svar, 2 deltakere, og ble sist oppdatert 17/03/2019 at 23:39 av Kristian Eliassen.
Viser 7 innlegg - 25 til 31 (av totalt 31)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #5644 Svar
    EinarR

      «Flest dager på toppen av adelskalenderen» er ikke mer interessant enn «norges største isbreer»!

      #5645 Svar
      Kristian Eliassen

        He,he.
        Norges beste distanse 1500, på programmet i dag. Er jo hovedsaklig sprintere for Norges del i Calgary (og noen fra Stord), men ser vi på hvem som kjemper om én av 5 plasser på distansen i verdenscupen (herresiden), så har allerede 9 løpere kravene inne (topp-10 minus Reinton). (Skal ikke trekke poenget for langt selvsagt – mulig å kvalifisere seg neste sesong også. Dessuten KAN tidsgrensene endres). Både deltagende Farstad, Rukke og Sæves har 500 som sin beste distanse snarere enn 1000. Distanse-VM kommende sesong går i Salt Lake City, så det er naturlig å tenke mulige aktuelle sprintere som heller mer mot 1000 enn 500. Kravet er 1.49.00. Nuvel, blir interessant å se hvor mye Engebråten kan forbedre seg på distansen. Ser en parallell til SLP som heller går 1500 enn 10 000?

        https://www.speedskatingnews.info/en/statistics/season-bests/?distance=1500&season=20182019&gender=m&country=NOR

        #5646 Svar
        Kristian Eliassen
          #5647 Svar
          B. Haarberg
          Nøkkelmester

            …Jeg lurer mest på hvor mye det koster økonomisk å reise til Calgary for å sette personlige rekorder. Er det ikke så trangt å være skøyteløper likevel?

            Og så lurer jeg på hvor mye det koster klimamessig å ta fly over «halve jordkloden» også, må jeg innrømme.

            Da er tross alt Stavanger nærmere for de fleste.

            #5648 Svar
            Kristian Eliassen
              #5649 Svar
              Kristian Eliassen
                #5650 Svar
                Kristian Eliassen

                  Damene sist denne gangen her. Personlig ser jeg gjerne at enkelte nordmenn spesialiserer seg på fellesstart. Tar opp kampen med Danmark! Tror bordet nå har fanget reglene også på denne øvelsen. Mye pga. det smått geniale poengsystemet. Altså i den forstand at plasseringer 4-8 som genererer støtte i enkeltland kan oppnås vha. å gå all-in på en mellomspurt.

                  https://www.youtube.com/watch?v=_UJPytgq884

                   

                   

                Viser 7 innlegg - 25 til 31 (av totalt 31)
                Svar til: Svar #5645 i Grand Prix og Oval Finale Calgary
                Din informasjon: