EM 2021 Heerenveen

Hjem Forum Forum 15.46.6 EM 2021 Heerenveen

  • Dette emnet har 152 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 18/01/2021 at 22:45 av Tore Jan Narvestad.
Viser 24 innlegg - 73 til 96 (av totalt 153)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #12527 Svar
    38.08 OWE

      Hva med en link til deltakerlista. Jeg finner ikke noe.

      #12528 Svar
      Kristian Eliassen
        #12530 Svar
        Arild Gjerde

          Owe, her er linken:

          https://live.isuresults.eu/events/2021_NED_0001/competitors

          Og Kristian har selvsagt rett: Det er fullt felt i kvinner allround: 20 deltakere.

          • Dette svaret ble endret 3 år, 5 måneder siden av B. Haarberg.
          • Dette svaret ble endret 3 år, 5 måneder siden av B. Haarberg. Årsak: Lenke åpnes i ny fane
          #12536 Svar
          B. Haarberg
          Nøkkelmester

            Denne måten å presentere deltakerne på er ikke særlig heldig – hvem er påmeldt til hva, hvem er reserver etc. Vi får håpe at det kommer noen flere til, og at det blir satt opp på en mer «normal» måte etterhvert. Uansett takk for info.

            #12537 Svar
            38.08 OWE

              Takk for linken(e).

              Ja, veldig klønete presentasjon. Noen har lekt seg med å lage noe fancy, men ikke fortsått oppgaven.

              #12539 Svar
              Stein Eric Johansen

                Gladmelding: Swings er nå inne på ISU-lista!

                #12540 Svar
                Kristian Eliassen

                  Flott! Alle de 4 savnede belgiere altså kommet til rette. Hva med Loubinaud? Vanligvis kommer det også en «Entry List» på ISUs sider med markering av reserver og det hele. Ikke publisert ennå.

                  #12542 Svar
                  38.08 OWE

                    Hva er kvalikktider for deltagelse i EM? Ser at rumenske Mihaela Hogas ikke har bedre enn 4.42 på 3000.

                    #12543 Svar
                    38.08 OWE

                      Beklager. Hogas skal sikkert gå sprint EM.

                      #12544 Svar
                      Kristian Eliassen

                        Trenger ikke å beklage noe. Er spent på om vi får 20 stykk i allroundklassen for menn etter at Swings på magisk vis entret EM-manesjen igjen. Hvis Loubineaud ikke foretar samme Houdini-nummer: –  kan Götze erstatte ham fra reservelista? Jeg mener ja.

                        #12550 Svar

                        Morn. Nå foreligger den «normale Entry List» ser jeg.

                        Allround, menn: Vi har 20 mann med, men ingen på reservelista (R). 6 interne reserver (S). Goetze er med, Loubineaud ei. Jeg har nok forstått reglene.

                        Allround kvinner: 20 deltakere, kun Tas på reservelista (R). 4 interne reserver.

                        Sprint menn: 20 deltakere, kun Kersten på reservelista (R). 6 interne reserver.

                        Sprint kvinner: 16 deltakere, tre interne reserver. Får bare godta at ikke flere vil være med selv om man kunne fått med flere. Jfr at Goetze får starte i allroundklassen for menn.

                        Link:https://www.isu.org/events/eventdetail/12106/-/isu-european-speed-skating-championships

                        NB: selv får jeg kun opp Entry List på iPhone. Ihvertfall akkurat nå.

                        #12553 Svar
                        Kristian Eliassen

                          Reservelistene fungerer altså slik, at har man ved avbud ikke en intern reserve (S) å sette inn, må man ty til eksterne reserver (R). Eksempelvis har Norge en intern reserve å sette inn i sprintklassen for menn, men skulle Soumalainen kaste inn håndkle, kommer Kersten inn,

                          #12554 Svar
                          jeppe

                            …………….men skulle Soumalainen kaste inn håndkle, kommer Kersten inn,

                            Ja, litt rart, og kanskje synd at finnene ikke meldte på Lethonen som reserve. Lethonen er jo sportslig sett kvalifisert.

                            #12562 Svar
                            38.08 OWE

                              Jeg spør igjen. Hva er kvalikktidene løperne må ha klart for å stille i EM? (Allround).

                              Jeg ser at estiske Kristiine Kalev har 4.27,65 på 3000. Det ser ut til å holde?

                              #12563 Svar
                              Kristian Eliassen

                                4.2.1. ISU European Sprint Speed Skating Championships:
                                To be entered a Skater must have achieved the following Qualifying times:
                                Ladies: 500m: 40.00 (40,50) or 1000m: 1.20,00 (1.21,00)
                                Men: 500m: 36,20 (36,60) or 1000m: 1.11,90 (1.12,80)
                                5
                                4.2.2. ISU European Allround Speed Skating Championships:
                                To be entered a Skater must have achieved the following Qualifying time:
                                Ladies: 1500m: 2.03,00 (2.05,00) or 3000m: 4.24,00 (4.28,00)
                                Men: 1500m: 1.51,00 (1.52,50) or 5000m: 6.48,00 (6.52,00)

                                De i parentes gjelder baner utenfor SLC, Calgary og Ürümqi

                                Men så er det dette med kvoteplasser da. I kjent stil ser jeg at man NÅ (he,he) setter i gang for fullt på facebook med å diskutere hvordan man tar fram kvoteplasser. Lykke til. (sagt med skjevt, vennligsinnet smil).

                                #12565 Svar
                                B. Haarberg
                                Nøkkelmester

                                  🤭

                                  #12570 Svar
                                  Terje Johnny Stenseng

                                    Som det går fram av tippelinken til EM, har jeg ikke den store optimismen når det gjelder norske medaljer i dette mesterskapet. Sett med norske øyne blir det i allround spennende å se hvilke norske som kvalifiserer seg til å få gå den 4. distansen – noe jo bare 8 løpere får. Sesongen så langt tatt i betraktning, bør Ragne Wiklund ha en fair sjanse i dameklassen. Haugen og Njåtun har dessverre så langt ikke vist en form som gir dem noen plass på 5000 m.

                                    Blant mennene bør jo Sverre Lunde Pedersen være sikker, og med litt optimistiske øyne kan også våre to andre ha en sjanse, med optimale løp. Hallgeir Engebråten bør være blant de 10 beste etter 3 løp, og hans 5000 m avgjør. Junioren Peder Kongshaug bør heller ikke være så langt bak, men hans løpstid på 5000 er normalt noen sekunder over hva Engebråten klarer. Et par russere og italienere   vil kanskje avgjøre?

                                    #12571 Svar
                                    38.08 OWE

                                      Programbladet, eller en programoversikt i form av et innlegg i et ukeblad, kom i posten idag. Jeg leter og ser etter skøytesendingene til helga, men finner ikke noe. Hvor skal de sendes?

                                      #12572 Svar
                                      38.08 OWE

                                        Viasat 4, har jeg funnet ut. Samme kanal som sist.

                                        #12573 Svar
                                        Kristian Eliassen

                                          En veldig tro på Nederland i dette mesterskapet er forståelig. Tror imidlertid at både SLP og HHL kan ta medalje sammenlagt. SLP er favoritt til sølv. I sprintklassen for menn er det ikke grunn til å være så pessimistisk på HHLs vegne? Vanskelig å bedømme synes jeg siden man ikke har møttes før i sesongen. Krol kan bli vanskelig fordi forholdene sannsynligvis blir en smule tunge. Tittelforsvarer Verbij er vel en løper som ikke nødvendigvis setter sammen fire gode løp, men blir en hard nøtt. Tipper at Otterspeer er litt over toppformen. Ellers stiller ikke russerne med absolutte sammenlagtfavoritter, og bak der synes jeg ikke det er så mange som HHL ikke kan slå. Under forrige EM hevdet Norge seg meget bra. Skal bli artig å se hvordan en type som OBF faktisk kan hevde seg her.

                                          I sprint for kvinner kan ikke Norge ha for store forhåpninger, men noen løpere bak seg i et lite felt bør man få. Profiler på Nederland gjør klassen interessant. Knall trio. Fatkulina, Golubeva og tittelforsvarer Herzog skal prøve å utfordre.

                                          Er det ikke tegn på at Norge har litt på gang når det gjelder allround, kvinner? Jevn 5000 nylig. Egentlig i denne klassen man finner det beste internasjonale feltet vil jeg påstå. Rett nok mangler Blondin og japanerne, men Sablikova, sterke russere med Voronina og en tung nederlandsk trio er hva de norske skal bryne seg på.

                                          I verste fall blir det en forsiktig start for  Norge i denne «sesongen», fulgt av en masse prat om at man trengte en gjennomkjøring og bla, bla. I beste fall manifesterer det seg at styrkeforholdet ikke er så ulikt det det pleier å være, men med enkelte norske plusstegn,  og at andre land dessverre har blitt satt mer tilbake sportslig, og motivasjonsmessig denne sesongen enn akkurat Norge. Verdenseliten er ikke synonymt med Europa, også litt derfor kan det bli mange fremskutte norske plasseringer kommende helg. I beste fall får Norge med 3 løpere på siste distanse i begge allroundklassene, og når HFR kunne overraske sist, hvorfor ikke noe tilsvarende nå?

                                          #12576 Svar
                                          Kristian Eliassen

                                            Jeg er ikke like god som Kristian Vårvik, men nederlandsk er et språk som ikke er så veldig forskjellig fra norsk. Man skjønner mer og mer hvis man øver seg litt. Spørsmålet er om ikke google translate også bør gjøre det.

                                            «…Mennene skal sykle 500, 1500, 5000 og 10.000 meter, kvinnene vil kjøre firhjuling over 500, 1500, 3000 og 5000 meter.»

                                            DET hadde vært fornying det! He, he.

                                            #12584 Svar
                                            Jeppe

                                              Nils v d Poel får spørsmål før EM i helga:

                                              Har du satt upp några specifika målsättningar inför tävlingen?
                                              – Nej, knappt några. Allt fokus ligger på att göra Världscup 1 så bra som möjligt och därigenom kvala in till distans-VM. EM är en ren bonus.

                                              Hele intervjuet her:

                                              https://www.skridsko.se/Hastighet/Nyheterhastighet/europamasterskapeniheerenveen

                                              • Dette svaret ble endret 3 år, 5 måneder siden av B. Haarberg. Årsak: Lenke åpnes i ny fane
                                              #12591 Svar
                                              EinarR

                                                Oppladinga til EM putrer og går, ikke så verst her på 15.46.6. Men på FB-sidene er det bare såvidt at plata er slått på, og jeg lurer på om den vil rekke å komme på kok innen lørdag formiddag. For ikke å snakke om VG vintersport! Der blir i alle fall skøyter knust av langrennslobbyen (6-8 personer). Det er vel seks- sju uker til ski-VM. Men for tida dreier forpostfektingene seg mest om hvordan lagene i damestafett bør komponeres. Det norske, men ikke minst de svenske og finske. Og kan det tenkes at Charlotte Kalla kan bli den første som tar stafettmedalje etter å ha bidratt i alle fire etappevariantene? Nei forresten, Jelena Välbe har visst gjort det, før henne. Og hvor store sjanser er det for at Kalla i det hele tatt kommer til VM?

                                                Om halvannen måned vet vi mere.  Slike diskusjoner minner meg om skøyteengasjementet på 1970- tallet!

                                                #12593 Svar
                                                Kristian Eliassen

                                                  Tja. Er det ikke litt flere klikk på nettstedet her for tiden? Skøyter har ellers blitt en facebook-idrett her i landet. Enn så lenge går sendingene ikke der, men altså hos Nent/Viasat, og Viasat4 nå i helga. Regjeringa har nylig fått gjennom at man ikke skal kunne reklamere for utenlandske bettingselskaper. Uten å gå i dybden på det her og nå, har Nent Group akseptert pålegget, mens Discovery ikke har gjort det, Vi får komme tilbake til saken og legge litt merke til reklamepausene for en gangs skyld.

                                                  Er reporterne på plass i Nederland mon tro, eller kommenterer man fra London? Hege Bøkko ny i teamet. I Studio virker det som. Hvem er reporter på Indre bane?

                                                  https://www.facebook.com/groups/7408775835/permalink/10157486318640836/

                                                Viser 24 innlegg - 73 til 96 (av totalt 153)
                                                Svar til: Svar #12188 i EM 2021 Heerenveen
                                                Din informasjon: