VM enkeltdistanser 13.-16. feb. 2020

Hjem Forum Forum 15.46.6 VM enkeltdistanser 13.-16. feb. 2020

  • Dette emnet har 71 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 22/02/2020 at 9:32 av Kristian Eliassen.
Viser 24 innlegg - 1 til 24 (av totalt 72)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #8409 Svar

    Oppretter denne tråden i og med at vertsnasjonen har offentliggjort sitt lag:

    Bowe 500-1000-1500
    Goetz 500-1000
    Bocox 1000
    Jackson 500
    Kilburg 3000-5000-MS
    Schwartzburg MS

    Mantia 1000-1500-MS
    Lehman 1500
    Quinn MS

    Slik har USA tenkt å fylle de 16 erobrede kvoteplasser når det gjelder enkeltdistanser. Står ikke noe om lagøvelsene. USA er kvalifisert på lagsprint og lagtempo for kvinner. Dessuten lagtempo for menn. Vet ikke om flere utøvere blir tatt ut senere med tanke på lagtempo. Bowe kan vel muligens stille på lagtempo, men…

    #8410 Svar

    Japan har også offentliggjort sitt lag:

    Kodaira 500-1000-1500
    Tsuji 500
    Go 500
    M.Takagi 1000-1500-3000-TP
    N.Takagi 1000-1500-3000-TP-MS
    Sato TP-MS
    Sakai TP(s)-MS(s)

    Shinhama 500
    Murakami 500
    Yamanaka 500
    Yamada 1000-1500
    Kojima 1000
    Matsui 1000
    Oda 1500
    Ichinohe 1500-5000-TP
    Ryosuke Tsuchiya 5000-10000-TP-MS
    Riku Tsuchiya TP
    Williamson TP(s)-MS(s)

    Takk til Mjøsaman for oversettelse…

    #8415 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

      Schaatsen.nl. melder at Nuis er tatt ut til VM enkeltdistanser. Han vipper da Ntab (1000 m) og Verweij (1500 m) ut av laget. Men Verweij vil vel klage på dette, så vidt jeg forsto.

      #9112 Svar

      Kanada har offentliggjort sitt lag (NB: ikke markert hvilke løpere som går TP og TS):

      Blondin 1000-1500-3000-5000-MS
      Hudey 500
      Irvine 500-1000
      Lamarche MS
      Maltais 3000
      McCluskey 1500
      Mclean 500-1000
      Weidemann 1500-3000-5000

      Belchos 5000-MS
      Bloemen 5000-10 000
      Boisvert Lacroix 500
      Dubreuil 500-1000
      Fish 5000- 10 000
      Gélinas-Beaulieu 1000-1500-MS
      Howe 1500
      Junio 500
      Langelaar 1500
      St-Jean 1000

      #9124 Svar
      B. Haarberg
      Nøkkelmester

        Takk for info i annen tråd. Her er endelig oversikt over kvalifiseringen til VM enkeltdistanser.

        #9215 Svar
        B. Haarberg
        Nøkkelmester

          Øystein Jarlsbo mener at ingen norske kvinner blir med til Salt Lake City. Vet ikke helt hvor han har det fra. Påstanden om at SLP er langt unna formen fra i fjor, er vel heller ikke helt etterrettelig.

          #9217 Svar
          B. Haarberg
          Nøkkelmester

            Russland-eksperten Ivar Hansen mener at følgende skal gå for Russland i VM enkeltdistanser:

            Pavel Kulisjnikov, Ruslan Murasjov, Viktor Musjtakov, Daniil Beljajev, Sergey Trofimov, Denis Juskov, Danila Semerikov, Alexander Rumjantsev, Ruslan Zakharov, Angelina Golikova, Olga Fatkulina, Darja Katsjanova, Ekaterina Sjikova, Evgenja Lalenkova, Elizaveta Kazelina, NataljaVoronina og Elena Sokhryakova.

            Så vidt jeg forstår er det ikke før ankeinstansen CAS har tatt sin beslutning at Russland eventuelt kan utestenges fra VM. Så inntil den avgjørelsen er tatt, er vel russerne «inne», så og si. Hva som skjer etterpå, er jo høyst uklart.

            #9218 Svar
            Kristian Eliassen

              Hverken Ida Njåtun eller Hege Bøkko kvalifisert for distanse-VM hvis vi da forutsetter at Russland får være med. Interessant at Norges eneste kvinnelige deltaker – Haugen  – synes å knipe allroundplassen på Hamar? Njåtun og Hege Bøkko ser ut til å kjempe om sprintplassen på Hamar.

              #9254 Svar
              Kristian Eliassen

                På kort sikt, så ser det altså ut som at Russland får ha med sine beste både i VM-enkeltdistanser og VM på Hamar:

                https://www.nettavisen.no/sport/wada-vil-ha-offentlig-cas-horing-om-russlands-anke/3423919250.html

                #9357 Svar
                Kristian Eliassen

                  Da nærmer det seg VM-enkeltdistanser! Start torsdag.  Påmeldingsfristen går ut klokken 20:00 i dag, norsk tid . Vi får se om det «endelige» norske laguttaket per distanse siver ut før den tid. (Man kan føre opp en reserve (S) per distanse der man har minimum én kvote- og/eller reserveplass (R), så endelig beslutning om hvem som f.eks. får gå 5000 for Norge på torsdag kan forsåvidt utsettes ennå en liten stund):

                  https://www.isu.org/events/eventdetail/11526/-/isu-world-single-distances-speed-skating-championships

                  #9366 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester

                    NSF har fått det for seg at det heter kvinner og herrer.

                    NTB/Nettavisen vet hvem som skal gå hvilke distanser.

                     

                     

                    #9373 Svar

                    Deltakerlista lar foreløpig vente på seg. (Forrige sesong ble den publisert ca fire-fem timer etter påmeldingsfristens utløp).

                    Imens kan jeg repetere fra i fjor: Vi snakker om nasjonskvoteplasser i VM. Lista med navn som bestemmer fordeling av nasjonskvoteplasser gir også den personlige seedingen på hver distanse blant de påmeldte. De som ikke er ranket i kvalifiseringen, rankes etter løperne som er det, og rangeres etter beste tid i et godkjent stevne. På individuelle distanser er det fri trekning i puljer på seks og seks. Dårligste pulja først osv. I lagøvelsene er det trekning innenfor to puljer á fire lag i hver.

                    Det opereres både med interne (S) og eksterne (R) reserver. Ekstern reserveliste på 6 i individuelle øvelser – 3 i lagkonkurransene. Hvert land kan som sagt melde inn én intern reserve per individuell distanse. Frist inntil lagledermøtet første dag/»angitte frister» påfølgende dager for å endre sitt lag, men hvis skader eller sykdom inntrer får man lov til å endre også etter trekningen. Om noen trekker seg etter at trekningen er foretatt, flytter man løpere oppover i parene i samme bane til der hvor hullet oppsto, og reserven fyller den ledige plassen i første par. Gjelder både om reserven er intern, eller man må ty til reservelista på 6 løpere. (Hvis to løpere i samme bane trekker seg, flyttes løperen i det siste paret til paret foran – deretter kommer reservene inn i første par). Man må rekke å re-arrangere parene på denne måten (berørte løpere må ha en halvtimes varsel hvis de får endret hvilket par de skal gå i). Hvis ikke, må makkeren i angjeldende par som den som har trukket seg gå alene. For lagøvelsene kan man sette inn reserven inntil en halvtime før løpet starter. Ihvertfall er det slik i verdenscupen. I lagsprint er det jo også en forhåndsbestemt rekkefølge på løperne som må meldes inn.

                    #9374 Svar
                    EinarR

                      Det er vel denne materien en må beherske for å bli Overdommer, Internasjonal overdommer o.l. Om ikke annet, så må det være artig å lage eksamensoppgaver!

                      #9375 Svar
                      38.08 Owe

                        Jeg hadde meldt sykdomsforfall til den eksamenen. Fornøyd om jeg bare kan finne deltakerliste et sted.

                        #9379 Svar
                        38.08 Owe

                          Jeg er ikke så veldig bevandret på denne nettsiden, så jeg vil beklage  ordlyden i forrige innlegg. Jeg synes informasjonene fra Kristian til tider kan være veldig artige, men jeg venter fortsatt på deltakerlista 😊

                          #9380 Svar
                          Kristian Eliassen

                            Takk. Er ikke hårsår, og ikke overdommer 🙂. Mange måter å være interessert på. Oppfatter ikke replikkene som kritikk.

                            #9389 Svar
                            Kristian Eliassen

                              Det er forresten mer riktig å si at løpere som ikke har deltatt i kvalifiseringen rankes etter godkjente påmeldingstider.

                              Jeg skal ikke gå inn i en diskusjon med EinarR om hvilken tilnærming av våre som er mest sær. Alle skøyteinteresserte virker dessuten å ha sine hang ups og særegenheter… Jeg finner ofte tilnærmingen på forum for skøytehistorie temmelig kuriøs forresten. Skal ikke henge ut noen, men merker meg at Lars Finsen ikke alltid er så oppdatert om dagens regelverk. Ikke NLH og Løken heller. Utover det har jeg ingen problemer med å anbefale publikasjonen «alt om Skøyter» osv, men jeg plasserer meg selv i en litt annen kategori skøyteinteressert. Føler meg mer hjemme i den nederlandske «schaatsforum»-sfæren faktisk, men det er jo et nederlandsk forum.

                              Får vi deltakerlista før trekningen for første dag?!

                              #9390 Svar
                              EinarR

                                Jeg byr ikke opp til en sånn diskusjon. Men hvis «sær tilnærming» først skal rangeres, så melder jeg meg gjerne som kandidat!

                                Og at vi holder en fin tone her inne, det skal vi ha.

                                (Men, når det først gjelder parsammensetning, og en løper trekker seg: Hva blir så hårreisende feil ved å putte reserven inn der den trukne opprinnelig sto?).

                                #9392 Svar
                                #9393 Svar
                                Kristian Eliassen

                                  Da er endelig deltakerlista her. Det vil si foreløpig kun damene.

                                  #9399 Svar
                                  B. Haarberg
                                  Nøkkelmester
                                    #9412 Svar

                                    Torsdag
                                    5000m, menn. Trekningspuljer:

                                    Semerikov
                                    Roest
                                    Rumyantsev
                                    Fish
                                    Bloemen
                                    Ghiotto

                                    Beckert
                                    Bergsma
                                    Michael
                                    Yuskov
                                    Swings
                                    SLP

                                    Ryosuke Tsuchiya
                                    Belchos
                                    Wenger
                                    Bøkko
                                    Loubineaud
                                    Giovannini

                                    Ichinohe
                                    Kramer

                                    Interne reserver (S): Riku Tsuchiya Japan, Malfatti Italia, Engebråten Norge, Maly Tyskland, Howe Kanada, Bosker Nederland.

                                    Reserveliste (R): 1.Morozov/Schigolev 2.Riku Tsuchiya 3.Tumolero 4.Engebråten 5.Schigolev/Morozov 6.Maly.

                                    Seedingen, og gruppeinndelingen endres om reserver kommer inn.

                                    #9413 Svar

                                    3000m, kvinner. Trekningspuljer:

                                    Sablikova
                                    Blondin
                                    Weidemann
                                    Voronina
                                    Lalenkova
                                    Zuyeva

                                    Pechstein
                                    Zdrahalova
                                    Visser
                                    Maltais
                                    Achtereekte
                                    Lolllobrigida

                                    N. Takagi
                                    Dufter
                                    Manganello
                                    Bonazza
                                    Czerwonka
                                    Schouten

                                    Sokhryakova
                                    Sakai

                                    Interne reserver (S): McCluskey Kanada, Uhrig Tyskland, Sakai Japan, A. de Jong Nederland, Bosiek Polen, Schwartzburg USA.

                                    Reserveliste (R): 1. Morozova 2.(Haugen ikke markert)Uhrig 3.Sakai 4.Gasecka

                                    #9414 Svar

                                    Lagsprint, menn. Trekningspuljer:

                                    Nederland: Ntab,Krol,Nuis (Smeekens S)
                                    Sveits: Grob, Oberbichler,Wenger
                                    Kazakhstan: Krech,Palkin,Galiyev (Klenko S)
                                    Kanada: Junio,Dubreui,G-B (St.Jean S)

                                    Kina: Gao,Wang,Ning (Alemasi S)
                                    Norge: Magnussen, Farstad,HHL,Rukke
                                    Russland: Kulizhnikov,Murashov,Mushtakov
                                    Japan: Matsui,Murakami,Yamada (Oda S)

                                    Reserveliste(R)
                                    1: (Korea avstår) Polen: Bachanek,Janicki,Michalski,Nogal.
                                    2: (Italia avstår)

                                    Rekkefølge på denne distansen er ikke spesifisert. Altså hvem som starter først for hvert lag osv. Tror man kan vente til en halvtime før start med å bestemme rekkefølge, samt hvem som blir reserve.

                                  Viser 24 innlegg - 1 til 24 (av totalt 72)
                                  Svar til: Svar #9413 i VM enkeltdistanser 13.-16. feb. 2020
                                  Din informasjon: