VM 2020

Hjem Forum Forum 15.46.6 VM 2020

Viser 24 innlegg - 49 til 72 (av totalt 93)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #9744 Svar
    jeppe
      #9745 Svar
      jeppe
        #9746 Svar
        jeppe

          Detta gikk som bæsj i kram snø. Men dette er noe Norges Skøyteforbund skulle hatt på sin nettside, men der kan man se langt etter sånt.

          Spent på åssen det blir på Hamar, jeg tenker på program med parsammensetninger, muligheter til å føre opp rundetider, poengsummer og annet. Jeg er skeptisk.

          #9748 Svar
          Kristian Eliassen

            Bra at trådsstarter tar ansvar.

            Hva er oddsen akkurat nå for hvem som kommer til å vinne allroundklassen for menn?

            Kramer 60%
            SLP 20%
            Roest 15%
            Blokhuijsen+Øvrige 5%

            #9749 Svar
            Stein Eric Johansen

              Akkurat nå:
              60% Roest
              20% Kramer
              15% Lunde Pedersen
              5% Blokhuijsen
              0% Øvrige

              #9753 Svar
              Kristian Eliassen

                Kan godt være. Jeg vektla formsvikten til Roest i SLC og en snikende følelse av at Kramer tar det igjen. Mulig den følelsen er feil. Det med Blokhuijsen 5% sjanse og øvrige 0% er jeg dessverre helt med på. Øvrige får trøste seg med prosentvis sjanse for medalje.

                PS allround, kvinner: Kina reiser rundt med en stor gjeng for tiden. Om Qi Yin er med og ikke hjemmeværende, reduseres muligheten for å få med Wiklund i tolvte time.

                #9756 Svar
                Kristian Eliassen

                  Hm. Qi Yin er nok med i gjengen siden hun er kvalifisert for verdenscupfinalen på fellesstart uka etter Hamar. Norge har da p.t. andrereserveposisjonen noe som forverrer muligheten ganske mye faktisk.  Hva med Klenko? Han er ikke klar for noen finale, men deltakerlista indikerer at Kasahkstan kan ha misforstått, og trodd at de kun hadde en løper kvalifisert i sprint, menn. Alternativt ser de seg bare råd/tjent med å sende én løper og Klenko blir hjemme. Det åpner isåfall opp for en tredjeløper fra Norge – IKKE at det står markert en S istedenfor R bak navnet til Klenko.

                  #9757 Svar
                  Kristian Eliassen

                    Det som står på Entry List er hva landene selv melder inn. Klenko er et dårlig eksempel på en S som også kan være en «R». For Klenko er det enten et X eller S som er alternativene. En hjemmeværende S fordi Kzh har tre plasser, men alle i bunn av kvalifiseringen, og man derfor bare sender en løper «for å være representert» siden man ikke har de største forhåpninger? 🙂

                    #9758 Svar
                    EinarR

                      Begynner å lure litt på dette viruset jeg. Leser om folk i karantene både der og her, hvor mange prosent sjanse for at VM blir berørt på en eller annen måte? Føler meg ikke 100% trygg på at alt vil gå etter planen.

                      #9769 Svar
                      B H

                        Tror egentlig ikke det skal være så vanskelig å legge inn lenker her. Her prøver jeg å lage en lenke til ISUs VM-side. Det gikk jo fint!

                        #9771 Svar
                        B H

                          (Trikset er altså å lage en klikkbar tekst. Velg «sett inn / rediger lenke» i menyen.)

                          #9779 Svar
                          Kristian Eliassen

                            Utøvere og støtteapparat må gjennom en enkel helsesjekk på utøverhotellet før de får sin akkreditering til mesterskapet i Vikingskipet. Håper Corona-viruset holder seg unna.

                            #9784 Svar
                            EinarR

                              Håvard Bøkko legger opp etter VM. Det sier Sodajr i VG vintersportforumet. Er dette noe han spår, eller har Håvard sjøl kommet med det?

                              Ellers igjen, VG-forumet har overraska positivt denne sesongen. 342 innlegg ifm SLC-VM er ikke dårlig. La merke til at mange som ikke har for vane å mene noe om skøyter, kom med innsiktsfulle kommentarer. Kanskje er dette et tegn på at det sitter mange rundt omkring som følger skøyter som andre- eller tredjesport. Et litt tilfeldig eksempel er signaturen Sambasamba, som tydeligvis følger godt med uten å melde seg i utrengsmål (i motsetning til visse andre. NB sjølironi). En annen overraskelse fra nevnte forum er at Sjefssløggern avslører seg sjøl som en mann født tidlig på 1990-tallet. Hadde jeg ikke trodd!

                              #9785 Svar
                              Update_Skate
                              Deltaker

                                Bøkko’s career end is real: https://twitter.com/update_skate/status/1232649522058272768

                                 

                                Gonna miss him

                                #9786 Svar
                                Update_Skate
                                Deltaker

                                  Bøkko’s career end is real, Skarli tweeted about it as well.

                                  https://twitter.com/update_skate/status/1232649522058272768

                                  #9787 Svar
                                  Emil Nielsen

                                    Skøytefans født tidlig på 90-tallet er ikke helt uvanlige 😉
                                    er selv fra 91

                                    #9791 Svar
                                    EinarR

                                      Jeg gir meg over! Men jeg tviler på at det er du=Sløggern. For han virker å være mer av en tradisjonalist.

                                      #9794 Svar
                                      Kristian Eliassen

                                        Mulig man må nedjustere Kramers sjanser betraktelig. Pga sykdom i familien har han ikke fått forberedt seg til mesterskapet.

                                        #9795 Svar
                                        jeppe

                                          Kjøpte HA i dag, Hamar Arbeiderblad. Tenkte det kanskje var noe skøytestoff, og det var det på sett og vis. Vel, ikke noe om selve mesterskapet, men et stort oppslag om at det vil bli stinn brakke på alle utesteder i Hamar fredags- og lørdagskvelden. Det er satt opp stort øltelt på torget, og restaurantnæringen gleder seg. Flere av restaurantene fikk bordbestillinger for ett år siden, og hoteller var fullbooket snaut to timer etter at det ble kjent at Hamar fikk tildelt dette mesterskapet.
                                          På sistesida er det det likevel en som skriver at han syntes det er lite synlig i sentrum at byen er VM by.
                                          Avisa har også en sak om Korona viruset, og at alle aktive med følge blir sjekket.
                                          En gladsak var det også at en gruppe på 10 beboere på et eldresenter har fått biletter til løpene på søndag. Dette er folk som liker skøyter og har minner fra stevner på gamle Hamar stadion hvor noen av dem selv har gått. De gleder seg alle sammen, og det samme gjør jeg.

                                          #9800 Svar
                                          Emil Nielsen

                                            Nei det er sant.

                                            Ikke mye tradisjonalist jeg.

                                            Dermed ikke sagt, at jeg ikke gleder meg til helgen. Det blir spennende, spesielt på kvinnesiden, som altid er vanskelig å forutsi

                                            #9818 Svar
                                            B. Haarberg
                                            Nøkkelmester

                                              VM sendes på TV3! Jf. lenke som jeg akkurat la inn nederst i den forhåndsartikkelen jeg la ut om VM.

                                              #9820 Svar
                                              Kristian Eliassen

                                                Da bekrefter altså skøyteforbundet for en time siden at også Rukke får plass i VM! 🙂

                                                Tre nordmenn og to norske jenter med i trekningen for fredag. Trekning klokken 17:00.

                                                #9821 Svar
                                                EinarR

                                                  HHL/OBF/HFR!

                                                  Hyggelig det. Og f.eks. gunstig for Odin tipper jeg. Hvis det er noe som heter debutantnerver, så er det sikkert gunstig å få delt litt på  eksternt forventningspress.

                                                  Hvem er det som ikke kommer? Asiater? Italienere? Har det med virus å gjøre?

                                                  #9824 Svar
                                                  Kristian Eliassen

                                                    Klosinski avstår som Updateskate antydet. Derfor kommer Rukke med. Kazakhstan stiller med to når det kommer til stykket. Trolig feiloppført «s» på Klenko istedenfor»x», og har noen trykket feil, så er det rett og rimlig at han kommer med før man skjeler til reservelista «R»:

                                                    Trekingen for fredag foreligger!

                                                  Viser 24 innlegg - 49 til 72 (av totalt 93)
                                                  Svar til: Svar #8408 i VM 2020
                                                  Din informasjon: