Verdenscup 3 Nur-Sultan

Hjem Forum Forum 15.46.6 Verdenscup 3 Nur-Sultan

Viser 24 innlegg - 49 til 72 (av totalt 77)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #7993 Svar
    Kristian Eliassen

      (For ordens skyld: Dette med «gamlinger» i forrige innlegg var ment litt humoristisk: Man treffer nok ikke de yngre segmentene i befolkningen på forum for skøytehistorie…. Forumet der Meland, Slyk og Stenberg blir for tenåringer å regne)

      #7994 Svar
      Kristian Eliassen

        Den der klarer jeg ikke la være å kommentere! Solid pers av Haugen. Det der er også veldig nærme å skaffe Norge en kvoteplass på 5000 til distanse-VM!

        #7995 Svar
        B. Haarberg
        Nøkkelmester

          Veldig synd med de fire tidelene med tanke på A-gruppe i Nagano… Hadde sikkert vært en stor inspirasjon for Sofie etter alle de løpene i B-gruppa. Nå må hun eventuelt få hjelp av mange nok forfall, men det kan kanskje være en mulighet for det også.

          #7996 Svar
          Kristian Eliassen

            Visse justeringer av tidene på resultatlista på 5000. Haugen nå på 4 plass. Man får avvente å se om det holder til A i Nagano. Kanskje B med kvartettstart er bedre… : Det kommer en del forfall på 3000 i Nagano. Jeg vil ikke dele ut kvoteplass på 5000, men uoffisielt så ser det veldig bra ut: 12 kvoteplasser på 5000. Regner vi de 12 i A senere i dag foran, trekker fra 2 nederlendere, ser bort fra en russer og en kanadier og plusser på Kazakstan når vi ser på B, så er Haugen nummer 12. Ser vi på poengsummen til nummer 6 i langdistansecupen, så vil denne etter dagens løp ligge på rundt 100 poeng(?) Tiltross for at forfall kan gi løpere sjansen til mer poeng enn vanlig er det bare usannsynlig teori om tredobbelt japansk i A  eller noe slikt som muligens kan forstyrre. Forrige sesong kom forresten 5 av 6 kvalifiseringstider på tid fra B både på 5000, kvinner og 10 000, menn.

            #7997 Svar
            Kristian Eliassen

              …hvis USA får noen på reservelista (att: Mjøsaman…), så har de rett på en plass på bekostning av den ellers sist kvalifiserte. Håper ikke dette tilslutt går ut over plassen til Norge…

              #7998 Svar
              Kristian Eliassen

                Nå er det veldig fint om Zdrahalova går bak Haugen tidsmessig. gjerne Pechstein og Zueva også.

                #7999 Svar
                Kristian Eliassen

                  Andreplass på lagsprint! Finfint.

                  Nøkkelen for Haugen for å sikre kvoteplass på 5000 ser etter A nå ut til å være dette ene at Zdrahalova ikke tar seg inn topp-6 i langdistansecupen etter 3000 i Nagano. Da glemmer vi slikt som at Miho Takagi skulle vinne.

                  #8000 Svar
                  Kristian Eliassen

                    …forøvrig kan vi konstatere at Haugen blir å se i A på 3000 i Nagano!

                    #8001 Svar
                    Kristian Eliassen

                      …trekning/oppsett for morgendagen ligger ute! Jammen fikk ikke Mantia Wild Card på 1000m. Hm. Ellers ingen endringer, eller avvik siden mitt oppsett: TREKNINGEN blant de 6 best rangerte på hver distanse er jo ny selvfølgelig.

                      Spennende morgendag med blant annet 10 000!

                      #8002 Svar
                      Kristian Eliassen

                        Dessverre ingen Håvard Bøkko i B på 10 000. Der mistet vi ett lodd for en plass på tieren i Salt Lake City. Opp til BN nå.

                        #8003 Svar
                        Kristian Eliassen

                          Grunnen til at en allerede nå kan si at Haugen er i A på 3000 i Nagano er at kun Sokryakhova på pallen i B skal forbi henne bakfra. Da er Haugen 19. 16 deltar jo i A. Nederland har allerede tatt ut laget sitt, og ingen nasjonskvoteplasser til mesterskap skulle vel være i fare. Hverken Visser, A.de Jong, Achtereekte eller Wijfje har tenkt seg til Nagano. Slik er Haugen nummer 15, og flere forfall kommer sikkert.

                          Synd med Håvard Bøkko.

                          #8004 Svar
                          B. Haarberg
                          Nøkkelmester

                            Et par lyspunkter i dag, og ekstra morsomt at Sofie Haugen allerede er klar for A-gruppa i Nagano. Hun har over 30 starter i B-gruppa, så det blir en opptur.

                            Desto trasigere med en – 1 – nordmann til start på 10 000 m i morgen. Troppen har 11 mann, så dette kan jeg ikke helt forstå. Mine rankinglister ser ihvertfall slik ut foran lørdagens løp.

                            #8006 Svar
                            Emil C. Nielsen

                              1/12 på Roest virker ikke umiddelbart som presise odds. Skulle gjerne sette en skilling på det, hvis det var mulig

                              #8008 Svar
                              B. Haarberg
                              Nøkkelmester

                                Enig med deg der. Rankingsystemet har problemer med distanser som det nesten aldri konkurreres på…

                                #8014 Svar
                                Emil C. Nielsen

                                  Det gir mening

                                  #8017 Svar
                                  Carl-Petter Leganger

                                    Det er den reneste galskap at Norge kun stiller med en løper på 10000 m.vi har en kvote på fire.  NSF bidrar til å støtte dem som ønsker å fjerne 10000 m fra konkurranseprogrammet.  Det er hevdet at bredden på 10000 m internasjonalt er fordårlig, og det samme med allround.  Takker f…. for det når det nesten ikke arrangeres stevner med 10000 m og/eller allround på programmet.

                                    NSF har mast voldsomt om VM på Hamar med blant annet allround på programmet.  Som det ser ut i øyeblikket har vi en løper som vil være i stand til å kvalifisere seg til 10000 m der og konkurrere om en plass på pallen.  Jeg synes ikke at grunnlaget han ser det beste for dette når det synes som om han skal sesongdebutere på 10000 m i VM allround, og for alt jeg vet også på 500 m.  Sverre har så langt denne sesongen hverken gått 500 m eller 10000 m, merkelig forberedelse av en som vil slåss om en VM-tittel allround.  Har den sportslige ledelsen i NSF noen tanker omkring dette ( om de har det er det vel ingen overhengende fare for at dette kommuniseres ut til publikum, hemmelige tjenester virker løsmunnet sammenlignet med ledelsen i NSF.

                                    #8018 Svar
                                    Jeppe

                                      Med tanke på at den og den ikke stiller på 10 000, og at den og den ikke engang har gått den så langt i sesongen, så er starten til Denis Yuskov på nevnte distanse, veldig spennende.

                                      Franskmannen Timothy Loubineauds start i B-pulja blir også artig å se resultatet på.

                                      #8026 Svar
                                      Kristian Eliassen

                                        …Loubineaud sikret seg og Frankrike en plass på tieren i SLC så vidt jeg kan forstå.

                                        1500, kvinner: Dessverre har Njåtun trukket seg. Det har også Kachanova og Shikhova. Inn i A kommer Zhao, Zuyeva og Yin fra reservelista.

                                        1500, menn: Yuskov trukket seg. Siden jeg glemte Wenger i min oversikt, så får endringen kun betydning for par 6 og 7 i tillegg til at GB overtok Yuskovs plass i «trekningspulja» (6 best rankede).

                                        Lagtempo: Heia Norge i A og Danmark i B. Vinneren i B rykker opp. Dårligst sml. i A rykker ned. Dessuten kamp om kvoteplasser både til EM og VM.  Savner Belgia i kvinneklassen. Hva har skjedd?

                                        #8027 Svar
                                        Kristian Eliassen

                                          …forøvrig har vel nå de fleste fått med seg at Roest og Bosker slet på grunn av at det var varmt for dem: 17 grader… Rart. Klandrer ikke kommentatorene i Oslo for at de ikke fikk med seg den der, men det er slike ting som utegående reportere er til for å smette innom med. Husker Sten Stensen og Arne Porsum… Wetten og Wold er bra, men de er like –  så like at man av og til ikke kan skille stemmene fra hverandre! Dessuten blir det overvekt av teknisk prat. Interessant, men måten å nå ut bredt på?

                                          #8028 Svar
                                          B. Haarberg
                                          Nøkkelmester

                                            Foran 1500 m i morgen – her er rankinglistene. Fun fact: Nakamura var helt oppe på 2.plass sist distansen ble gått på denne banen, hans soleklart høyeste plassering i v-cupen. Nå er han altså tilbake, som en av favorittene i B-gruppa. For øvrig sammen med Håvard Bøkko.

                                            #8029 Svar
                                            Kristian Eliassen

                                              … mener Wold og Flyging Larsen selvsagt…

                                              #8030 Svar
                                              Kristian Eliassen

                                                Wetten og Flygind Larsen. 🙂.

                                                #8031 Svar
                                                KarlA

                                                  Ole, last man standing i landet som en gang elsket milslukere, er (uavhengig av morgendagen) for meg denne helgas norske helt.

                                                  Lista over kvalifiserte menn til 10000 i SLC synes nå klar. I vårt land har bare Ole gjort et forsøk på å bli med på den.
                                                  Dessverre er verden blitt slik at også ikke-norske skøyteløpere lett dropper tier’n for å spare seg til «noe annet». Min ex-helt P. Michaels CV er f.eks. bedrøvelig hullete.

                                                  Så min helt i SLC vil nok være fransk. Kan Timothy Loubinaud tenke seg noe finere å gjøre uke 7/20 enn å gå fort som faen på 10000 meteren i SLC?

                                                  Tviler jeg på. For så gal er nok ennå ikke verden blitt.

                                                   

                                                   

                                                  #8032 Svar
                                                  Carl-Petter Leganger

                                                    Peter Michael har i alle fall stilt på 10000 m i Nur Sultan og er etter alle solemerker kvalifisert til 10000 m i VM enkeltdistanser.

                                                  Viser 24 innlegg - 49 til 72 (av totalt 77)
                                                  Svar til: Svar #7999 i Verdenscup 3 Nur-Sultan
                                                  Din informasjon: