Verdenscup 2 Tomaszow Mazowiecki

Hjem Forum Forum 15.46.6 Verdenscup 2 Tomaszow Mazowiecki

Viser 13 innlegg - 49 til 61 (av totalt 61)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #7787 Svar
    Carl-Petter Leganger

      Positivt av Ulekleiv på 1500 m B-gruppen, tredjeplass og opprykk til A.

      #7788 Svar
      B. Haarberg
      Nøkkelmester

        Tiltredes. Tidene på 1500 m i dag er generelt ca. 1/2 sekund bedre enn i Minsk både i A og B.

        Engebråten er omtrent pari sånn sett, mens Ulekleiv er over pari med 8 tideler forbedring. Henriksen og Johansson er noe under pari.

        500 m kvinner: Tidene temmelig sammenliknbare med Minsk både i A og B. Eneste (!) nordmann Samsonsen går et tidel raskere, og det må vel da regnes som framgang. Hvorfor ingen Bøkko eller Njåtun til start? Ikke vet jeg. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke Camilla Lund deltar på 1500 m i morgen, når hun først er i Polen.

        #7789 Svar
        Per Thorvik
        Deltaker

          Særs positivt at Kristian Ulekleiv tar ein 3. plass i B-gruppa. Han har trueg tålt oppkøyringa betre enn dei andre. Men leit om Allan mellombels forsvinn fra A – han er ein løpar med potensiale heilt i verdstoppen med rett coaching. Sindre må ein vere godt nøgd med ut frå den spesielle oppkjøringa som har ramma den norske troppen på den eine eller andre måten.

          Litt leit om Noreg ikkje får kapasitet til å mønstre folk i Mass-start. Det er for så vidt ei merkeleg øving – ein slags long utgave av short track. Men trass alt er det  skeiser og ein del av konkurranseprogrammet.

          #7790 Svar
          Kristian Eliassen

            ADJ er i A også i neste stevne på 1500. I tillegg Henriksen og Ulekleiv. SLP avhengig av flere forfall. Dessverre ingen forfall på 500, menn før morgendagen får en nesten si. KAN fortsatt skje, men trolig må de norske kjempe i B. Ikke totalt katastrofe det. Blir interessant. 500»B» for damer i dag var ganske skarp. Selve kvalifiseringssystemet til A-gruppa sier noe om at A og B på sett og vis er som to semifinaler å regne på den måten at pallplasser  i A og B er det man først går ut fra når man skal sette sammen A neste gang. Personlig mener jeg forøvrig at Norge burde hatt en strategi for å eksponere seg mest mulig på Viasat. (Selv har jeg forsåvidt ikke sett skøyter der ennå…) Greit at Hamar er målet, men når lagsprint, lagtempo og fellesstart er der, burde Norge vært med. Tipper at Viasat er enig. Jeg foreslår Emil Christian Nilsen som sjef for å starte en satsning med mål om å få med to konkurransekraftige fellestartløpere for hvert kjønn så fort som mulig. ASAP som det heter på nynorsk.

            #7791 Svar
            B. Haarberg
            Nøkkelmester

              Gruppe B er ingen katastrofe i seg selv, bortsett fra at det er vel nesten en forutsetning for å få reise til Asia eller Amerika at man er på «A-nivå» (jf. uttakskriteriene).

              Fellesstart interesserer meg ikke, men jeg lurer fortsatt på hvorfor ikke Ida N (500) og Camilla L (1500) går løp når de er tilstede. Hege Bøkko er reist hjem, leser jeg nå.

              #7792 Svar
              Kristian Eliassen

                Hmfff. Ta ut fyldige lag til Astana og Nagano NSF. Ta ut de beste – og de lovende – forbundet selv som avgjør hva som er A-nivå (og nå gadd jeg ikke sjekke uttakskriteriene). Hørte at Hege Bøkko fant det best å ikke takke ja til deltagelsen i A i TM.

                https://en.wikipedia.org/wiki/ATM

                Synd –  men viktigere konkurranser kommer. Det hadde det vært med pall for Hege Bøkko eller en god plassering. Story. Litt sånn Edel Therese Høiseth eller Vegard Ulvang. Hørte du det Kristian Vårvik? Du får noen important likes ved å følge slike historier hele veien. Liker ikke Facebook.

                #7797 Svar
                B. Haarberg
                Nøkkelmester

                  Jeg skal rette meg selv: Det var ikke helt uten betydning å sende Håvard Bøkko ut på 1500-meteren i går. Dette kan faktisk være helt avgjørende for å sikre tre plasser til VM allround, i og med at disse plassene sikres ved kombinasjon av 1500 og 5000 / 10 000 m.

                  #7802 Svar
                  Emil Christian Nielsen

                    Hvis NSF har interesse i et fellesstart prosjekt så står jeg til rådighet, så lenge jeg fortsatt har tid til å jobbe i Asker skøyteklubb.

                    Takker for tilliten Kristian

                    #7804 Svar
                    B. Haarberg
                    Nøkkelmester

                      Tidene fra 500 m (B) indikerer forhold som er en tidel eller to raskere enn Minsk. Lorentzen og Farstad matchet dette, og Lorentzen greide også dagens mål, som var opprykk. Rukke virker nokså langt unna formen.

                      #7805 Svar
                      Jeppe

                        Misliker bruk av tusendeler på skøyter. Tullete etter min oppfatning. Det hjelper ikke at tusendelene var på «norsk side» på 500 i B-pulja. Synes det uansett er noe tull. De brukes jo ikke i alpint, ( utfor / super G), hvor farten er langt høyere over målstreken.

                        #7809 Svar
                        EinarR

                          -og i alpint har de i tillegg elektronisk kontrollert start!

                          #7812 Svar
                          Kristian Eliassen

                            … Facebook er på mange måter helt ok det, altså, men nå skal jeg ikke spore av tråden. 🙂 Mer trøkk i hallen i går enn fredag. Forøvrig droppet jeg å være ringside i dag. Angrer vel litt akkurat nå, men  med fly til Warszawa og base i Lodz denne helga har det blitt lange dager med ymse tog og taxiturer. Dessuten litt tynt program selv med B i dag. Det var reisebrevet. Tilbake til Norge imorgen.

                            #7832 Svar
                            EinarR

                              Det sto et sted at EW/MFL ikke var i Polen i helga, men kommenterte fra Norge (god, gammel NRK- oppskrift når det gjelder skøyter). Det var heller ingen «løs» reporter tilstede for intervjuer o.l. Men kjempeflinke Kristian Vårvik har vært der, og har laga sine innslag som vanlig. Og nå fristilt fra verv i NSF. Hvorfor brukes ikke han av Viasat? Han er et vinnende talent, så det synes jeg er rart.

                            Viser 13 innlegg - 49 til 61 (av totalt 61)
                            Svar til: Verdenscup 2 Tomaszow Mazowiecki
                            Din informasjon: