Verdenscup 1 Minsk

Hjem Forum Forum 15.46.6 Verdenscup 1 Minsk

  • Dette emnet har 95 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 18/11/2019 at 21:52 av Emil Christian Nielsen.
Viser 24 innlegg - 25 til 48 (av totalt 96)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #7545 Svar
    Kristian Eliassen

      Da er deltakerlistene både for Minsk og Bjugn her. 🙂

      #7546 Svar
      B. Haarberg
      Nøkkelmester

        Deltakerliste Minsk (klikk her)

        Hvor lang tid tar det før Eliassen har A-gruppene klare…?

        #7548 Svar
        Kristian Eliassen

          Nå er jeg på jobb, så det får jeg dessverre ikke sett på nå. Fritt fram å sjekke selv. 1500 damer ligger nærmest for hånd… 🙂

          #7549 Svar
          Kristian Eliassen

            …Aydova ikke påmeldt. Uoffisielt så er det lovende nytt for Wiklund, men må dobbeltsjekkes.

            #7551 Svar
            Kristian Eliassen

              …dessverre finner jeg ikke Camilla Lund på lista. Hvorfor?

              #7552 Svar
              Sindre B
              Deltaker

                Camilla Lund ble vel ikke kvalifisert på 3000-meter?

                #7553 Svar
                Jeppe

                  Stevnet i Minsk ligger ikke etter stevnet i Bjugn i antall deltagere og nasjoner, det ligger faktisk forran. 161 menn og 103 damer. Nå skal ikke nesten alle gå nesten alt, så det blir litt annerledes, men likevel 264 deltagere fra 27 nasjoner er stort.  Hvis jeg ikke har tatt feil da, det hender jo. Fordi jeg ser at Suomalianen er oppført på 1500. Noe jeg trodde han ikke var berettiget til, men vi for se da, om han stiller der.
                  Ellers… en stor smule forundret over at ukrainske Mariia Shostak ikke er tilstede. Hun har oppholdt seg mye i Minsk, og har alle sine registrerte tider denne sesongen, fra denne banen. Hun er tidsmessig kvalifisert til å gå 3000 og fellesstarten.
                  Det var pussig, når hun heller ikke har tatt turen til Fosenhallen.
                  Andre nasjoner som mangler? Ja, iallefall en, men det er helt normalt.

                  #7554 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester

                    Camilla Lund har oppnådd tidskravet på 3000 m og var tatt ut på laget. Jeg vet ikke hvorfor hun er borte fra deltakerlista, men det kommer vel en forklaring.

                    Når det gjelder 1500 m, tror jeg konklusjonen blir at vi får vente på trekningen… Etter mine beregninger er 29 av de 30 som ble listet opp tidligere med, og det er altså Ajdova som manglet. Bra utgangspunkt! Dessverre for Wiklund er Ayano Sato med på deltakerlista på 1500 m, og hennes kvalifiseringtid er bedre, slik at Wiklund da blir nr. 31… Men det holder at en av løperne trekker seg, så er hun i A. Selvsagt kan det også være at noen av de andre 29 ikke har formalitetene i orden – det har jeg ikke sjekket. Følg med, følg med!

                    Men altså – hvis vi kan legge til grunn at Ragne Wiklund og Bosiek er delt nr. 31 på tidsrangeringen, så mister både Norge og Polen  én plass hver i A-gruppa på 1500 m. Inn kommer Japans 3.løper (Sato) og Tysklands 1.løper – som ikke er Uhrig, men Dufter. Enhver kan jo da vurdere om dette er bedre enn at Bosiek og Wiklund fikk gå. 🙄

                     

                    #7555 Svar
                    Jeppe

                      Rettelse: Mariia Shostak, Ukraina, er ikke kvalifisert til å stille i Minsk. Jeg blingset kraftig der. Hennes 3000m tid er god nok til å kunne delta i Bjugn, men ikke i Minsk. Sorry Mariia, og dere andre.

                      #7556 Svar
                      EinarR

                        264-27! Æsj da. Men stort! Er dette verdensrekord i deltakere og deltakernasjoner for WC?

                        Bjugn må da nøye seg med juniorverdensrekord. Men må i hvert fall slå fast at sesongen 2019/20 tar til med et PANG! Langrenn (og hopp!!) skal få problemer med dette, tror jeg. Antall nasjoner, altså.

                        #7557 Svar
                        Kristian Eliassen

                          Det meldes for en time siden på Sør-Trøndelag skøytekrets at Camilla Lund dessverre har blitt syk og må stå over stevnet. Den gode nyheten er at hun håper å være tilbake til WC2

                          Det hender at løpere blir påmeldt og oppført på Entry List uten startberettigelse. Samuli Soumalainen er dessverre ikke kvalifisert på 1500. Den gode nyheten er at han er kvalifisert på 1000m. Heia!

                          Ergelig at Sato kom inn fra siden. Ikke opprinnelig oppført på den distansen for Japan. Kikker på 1500 nå.

                          #7558 Svar
                          Jeppe

                            Soumalainen er dessverre ikke kvalifisert på 1500.
                            Nei, det stemmer. Der hadde jeg ikke blingset, og det ble de tre finnene jeg hadde på blokka mi.

                            😊

                            #7561 Svar

                            Det formelle når det gjelder tider ser ut til å være i orden for alle, da det ikke er noen «obskure» stevner på lista. Tyskland har oppført Uhrig som nummer 1 av sine, men det må som Haarberg sier bli Dufter siden hun er den eneste som har tidskravet inne av de tyske.

                            Norge og Polen mister altså hver sin en plass i A til Japan(3) og Tyskland(1).

                            R1: Norge(2)

                            R2: Italia(2)

                            R3: Kina(2)

                            Wiklunds håp er altså at en av «de 30» trekker seg.

                            1500 meter kvinner, A-pulja:

                            Miho Takhagi

                            Bowe

                            Shihkova

                            Wüst

                            Wijfje

                            Kazelina

                            Njåtun-Lalenkova

                            Blondin- Sablikova

                            A. de Jong-Czerwonka

                            Ter Mors-Lollobrigida

                            Nana Takagi-Sato

                            Han Mei-Dufter

                            Anema-Kachanova

                            Siste par her starter først osv. Fri trekning blant de 6 best rangerte. Men her kan det skje endringer.

                            #7562 Svar
                            B. Haarberg
                            Nøkkelmester

                              Takk for det. Ellers ser det ut til at Norge og Finland er de eneste deltakende nasjonene som styrer unna tulleøvelsen «fellesstart» i Minsk. Applaus for det.

                              Refleksjon nr. 2: Håvard Bøkko er bare reserve på 1500 m – dvs. han har 5 nordmenn foran seg iflg. uttakskomiteen til NSF. Det må vel være temmelig historisk.

                              #7563 Svar
                              Emil Christian Nielsen

                                Det er fantastisk å se så mange nasjoner på fellesstart.

                                NSF og landslaget bør skamme seg over ikke å støtte opp om denne øvelsen.

                                Jeg skjønner at utøverne i Norge ikke har farten og utholdenheten til å vinne, men det hadde kledd en skøytenasjon i Norges klasse å stille.

                                #7564 Svar

                                1000m, kvinner, A-pulja:

                                Bowe
                                Miho Takagi
                                Kodaira
                                Shihkova
                                Fatkulina
                                Wust

                                L.de Jong-Leerdam
                                Czerwonka-Kachanova
                                Qishi Li-Herzog
                                Irvine-Ter Mors
                                A.de Jong-McLean
                                Zhao-Tsjuimoto
                                Bøkko-Kazelina/Golikova

                                Med et visst forbehold siden dette er i overkant knotete, men her ser det også ut som Norge, representert med Njåtun havner på 31. plass av de påmeldte. Ut faller også Kazakstan. Inn kommer Kan(2) og Rus(4).

                                R1: Norge(2)
                                R2: Kina(3)
                                R3: Taiwan(1) ser det ut til.

                                Nok for i aften.

                                #7569 Svar
                                Kristian Eliassen

                                  Som sagt: Dette med de 30 beste kvalifiseringstider gjør dette plundrete. På 1000m er ADJ og Ning inne. Russland mister to plasser på 1000m. Jeg sparer dere for videre paroppsett siden oppsett/trekning kommer allerede imorgen, og eventuelle endringer forrykker hele oppsettet.

                                  På 500 er Bjørn Magnussen inne. På 1500 for menn får det følger at Bøkko kun er oppført som reserve. Ulekleiv og Engebråten ser ikke ut til å ha tider blant de 30. Håvard Bøkko som tidlige nevnt sikker på 5000, mens Hege Bøkko er sikker på 500 og 1000.

                                  #7570 Svar

                                  https://www.schaatsforum.nl/index.php?threads/wereldbeker-1-15%E2%80%9317-november-minsk.10688/page-2#post-300309

                                  Her har Mjøsaman en samlet fremstilling på alle distanser. Tar meg friheten til å linke. Fremstillingen gir ikke en rankingliste med reservelister, men er en samlet oversikt over hvem som havner i A-puljene ut fra opplysningene i Entry List.  Før klokken 10:00 norsk tid imorgen må opplysningene i Entry List bekreftes fra laglederhold: Ender Wiklund og Njåtun på den forsmedelige 31. plassen? (1500, kvinner: Mjøsaman har ikke tatt med at Tyskland høyst trolig ønsker å ha med en løper i A.  Da faller Italia ut med sin andreløper).

                                  Den norske lagledelsen er sikkert klar over at man mister en mann i A på 1500 selv om Ulekleiv internrangeres foran Henriksen. Lykke til til Engebråten og Ulekleiv! Håper dessuten at Henriksen kan yte seg selv rettferdighet etter skaden.
                                  Lagledermøte klokken 14:00 og trekning klokken 16.00 imorgen norsk tid.

                                  #7572 Svar
                                  B. Haarberg
                                  Nøkkelmester

                                    …Dette er jo en temmelig absurd diskusjon, men den kommer altså på bakgrunn av en helt absurd regelendring (glem ikke det…)

                                    Når det gjelder 1500 m menn kan jeg ikke skjønne at Norges internrangering har noen betydning for om Henriksen får gå i A. Han er påmeldt og må vel da regnes med blant A-kandidatene. En annen sak er at Norge burde ha fått plassere Ulekleiv der, men som sagt – der kommer absurditeten inn.

                                    P.S. 824 klikk på denne tråden så langt! Kommer nok til å passere 1000 i løpet av fredagen.

                                    #7573 Svar
                                    Kristian Eliassen

                                      Mener ikke at interrankingen i det tilfellet har noen betydning annet enn at det kanskje signaliserer allikevel at de tror at de kan putte inn Ulekleiv i A istedenfor Bøkko. Absurd nyordning? Ja, enig.

                                      #7574 Svar
                                      EinarR

                                        Går det ikke an å lage et selskapsspill, basert på disse reglene? Adventstida nærmer seg, og det er mange sammenkomster. Tror dette kan bli populært.

                                        #7575 Svar
                                        Jeppe

                                          Avsporing, men…
                                          Interranking kan sikkert bli poplært. Skøyter var også veldig poplært før. Noe av grunnen til det var artige regler basert på tallenes tale. Hvem kommer seg med på 10 000? Hvordan blir det med neste års kvote nå? Artige ting som fint kunne kombineres med å heie på sine favoritter.
                                          Nå er det kun Kristian og Mjøsmannen som orker å prøve å finne enden, og løse opp den håpløse, idiotiske knuten som ISU har laget, og muligens komme fremme til hvem vi antakelig skal få se i A-pulja. Får skøytesporten nye tilhengere av dette?
                                          Joda, hvis det ender opp med at fire menn må gå alene i første par, da blir det gøy, og da er vi i mål.

                                          #7577 Svar
                                          Kristian Eliassen

                                            He, he. Det der var nå litt negativt da, Jeppe. Trekning imorgen! Lesere på dette forumet her vet litt om hva vi kan forvente/»frykte».

                                            #7578 Svar
                                            Jeppe

                                              Oppsett, Kristian. Oppsett i morgen, ikke trekning.

                                            Viser 24 innlegg - 25 til 48 (av totalt 96)
                                            Svar til: Svar #7610 i Verdenscup 1 Minsk
                                            Din informasjon: