Svensk skridsko

Hjem Forum Forum 15.46.6 Svensk skridsko

Viser 24 innlegg - 169 til 192 (av totalt 210)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #9608 Svar
    EinarR

      Takk til Jeppe for varme ord til redaksjonen. Den er svak for ros!

      Svenskene ser vel resultatene bak resultatene de også. Men når du står på pallen så står du på pallen. Også vi norske (noen av oss) har solt oss over enkelte plasseringer topp 3 denne sesongen, uten å snakke så høyt om hvor mange til start osv.

      Du sa det: Dags för Ungdomslandskamp! I Seinäjoki, som overtok fordi Falun måtte melde pass. (Det ser ut som om noen isflater i Falun fungerer, men ikke den lovede 333m- ovalen). Svenskene sender seks løpere av begge kjønn, alle kjenninger fra USM nylig. Fire fra Sundsvall, tre fra Hagaström, to fra Södermalm (Stockholm), og én hver fra Trollhättan, Wega (Göteborg) og Pollux (Västerås).

      Som Jeppe er inne på, Sverige har ikke just dominert denne tradisjonelle landskampen, der også Norge og Finland deltar. Dessuten har et mix-lag Danmark/Storbritannia vært med i det siste, er de det i år?

      Det har ofte vært lite mer enn gratispoeng å hente for svenskene. Nå vet jeg ikke hvordan yngresituasjonen er i Finland for tida (Jeppe?). Dette har ikke jeg undersøkt. Men av det jeg har skumma igjennom av stevner i Finland, så har jeg ikke lagt merke til noe struttende godt nivå for øyeblikket. Skal bli spennende å se, de er på hjemmebane! I tillegg stiller Norge med et «reservelag» i år. Det vil si at de fleste av de aller beste prioriterer turen til Viking Race i Heerenveen framfor Seinäjoki. Disse to stevnene kolliderer ikke i tid. Men faktorer som reiseutgifter teller inn, det er gjevest å gå på rask is, og så gis flere anledning til å representere og konkurrere internasjonalt. Og så blir kanskje «kampen» litt jevnere enn vanlig og?
      Heia Kaspar!

      Mal apropos skøyter i Norden: Spesialitet nr. 1 i Alt om skøyter 2020 (anbefales!) er ei hundresiders oversikt over allverdens konkurranseskøytebaner, fortid og nåtid. Her finner vi omtale/fakta  av 61 skøytebaner i Sverige, derav tolv i Stockholm! Finland: 31, åtte av dem i Helsinki.

      Derfor (tradisjon) synes jeg det er ekstra interessant å følge skøytesporten hos grannene. Samme om nivået er faretruende lavt.

      #9612 Svar
      EinarR

        Onsdagstävling i Stockholm i går 19. februar, den 8. (7.) og nest siste for sesongen. Samme kveld ble det forøvrig avholdt kveldsstevner fire forskjellige steder i Norge, i tillegg til at det ble arrangert klubbmesterskap i Drammen, kvelden før. Gryr i Norden.

        Denne onsdagstävlingen: Den første i rekka som bare trakk oldiser til start! Yngste deltaker M40. Ungdomsalibiene (særlig Norberg/Forsmark) tok det da klokelig med ro etter USM, og med tanke på avreise til Finland og ungdomslandskamp. Ingen av løperne klarte å trenge seg inn på OT 500m Top 10, som vi lanserte den 6. februar!

        Også den første OT i rekka med t o kvinner til start! Et spennende femhundremeterpar mellom Karolin Palmertz-Cerne (f. 1966) og Anna-Lena Andersson (f. 1965): 52.8-54.8. Spreke damer! Karolin er presentert tidligere (se 27. januar). Anna-Lena het tidligere Gudmundsson. Hun holdt tidligere godt (men ikke topp) svensk nivå. Hun brukte å representere IF Thor (Uppsala), gjør det kanskje nå også.

        #9617 Svar
        B. Haarberg
        Nøkkelmester

          Tingvalla stadion i Karlstad kan bli overbygd med byggestart 2021.

          #9619 Svar
          jeppe

            EinarR skriver:
            Nå vet jeg ikke hvordan yngresituasjonen er i Finland for tida (Jeppe?).

            Nei, jeg vet ikke så mye om det jeg heller, og på den finske nettsiden er det lite å hente av info. Kan ikke finne noe laguttak, men av det lille som står på nettsida så tyder det på at også i Finland drar noen av løpene til Viking Race.
            Det som er sikkert er at gode poengplukkere under landskampen på Hamar, løpere som: Sini Siro, Laura Kivioja og Tuukka Suomalainen er alle for gamle nå. Det er også Nils Vähä-Vahe og Kalle Kinnala som plasserte seg foran svenskene da de møttes på Hamar.
            Lillesøster Suomalainen; Villiina Suomalainen er ung nok. Det er også Hertta Rosendahl og Janette Pirhonen. De to sistnevnte vil få problemer med å slå noen av de svenske jentene så vidt jeg kan bedømme. Nå gjenstår det å se om de stiller. Noe uvanlig at finnene ikke har info om denne landskampen.

            En annen ting.
            En 333m bane må da være veldig godt egnet til å gå 1000m?
            Man starter side ved side midt på oppløpsida, går tre runder, og målstreken er en meter forbi startstreken.
            Tenker jeg riktig nå?
            Begge løpere får like mange indre- som ytresvinger.

            #9630 Svar
            Jeppe

              #9631 Svar
              Jeppe

                Alt tyder på at Danmark/Storbritannia også stiller om ikke så lenge.

                 

                #9633 Svar
                EinarR

                  Jeppe: Alt tyder på at Danmark/Storbritannia også stiller om ikke så lenge.

                  Dette var litt kryptisk!

                  Til planene rundt Tingvalla/Karlstad, så var vi også innom disse litt tidligere (23. januar). Opplagt en god nyhet. Men det ser unektelig litt «kronglete» ut med tanke på 400m oval. Arealet vil i det daglige ha skillevegger mellom flere isflater (bandy/hockey). Og disse kan fjernes/heves for å få till full hurtigløpsflate. Altså kan det arrangeres hurtigløp 400m der, men det blir neppe slik at denne muligheten vil være der til daglig. Hurtigløpere vil antakelig måtte trene på redusert isflate. Blir det utfordringer rundt forskjellig iskvalitet på de forskjellige seksjonene? En fordel er det at det ser ut til å bli god publikumskapasitet! Det tas høyde for godt besøkte bandykamper. – Det hadde vært gildt med et større ISU-arrangement i Sverige igjen!

                   

                  #9634 Svar
                  Jeppe

                    Den kryptiske meldingen skyltes at jeg hadde idagerdetlørdag følelse da jeg satt med en noe tidlig frokost.

                    Hvisom dersom Danmark stiller, så er det altså i morgen, for da er det lørdag, ikke i dag.

                    #9645 Svar
                    jeppe

                      Men nå tyder det på at Danmark IKKE er på plass i Finland.
                      Trekning klokken 19.00 i KVELD. Begynner å lure på om finnene er på plass?
                      30th Country Match NOR-FIN-SWE-UK 22-23.2.2020

                      • Dette svaret ble endret 4 år, 1 måned siden av B. Haarberg. Årsak: layout!
                      #9665 Svar
                      EinarR

                        Mens vi venter på at det blir lørdag i Seinäjoki, så registrerer vi at det er en fyldig svensk herretropp, også til Norgescup- finalen i Stavanger. No nonsense! Fint at vi er rause med våre naboer i øst.

                        Emil Klockar, Gustav Åkesson, Gustav Arnell, David Karlingsjö, Adam Axelsson og Oskar Nilsson. Seks løpere fra seks forskjellige klubber! Av andre som kunne vært aktuelle, kommer vi bare på Wilhelm Ekensskär og Arvid Karlingsjö (som altså ikke stiller).
                        På lørdag går de fleste 500/1000. Unntakene er mest spennende: Junioren Klockar skal gå 3000, i likhet med Oskar Nilsson. Emil sin pers er nettopp fra Stavanger, sist oktober: 4.28. Oskar har også pers fra Stavanger, men fra slutten av forrige sesong: 4.40. Denne sesongen har han ikke vært i nærheten.
                        Ellers er det litt urovekkende at flere som var veldig aktive før jul, har blitt mer eller mindre borte etter. Dette gjelder særlig de eldste kvinneløperne, og ingen mer enn Ann-Marie Lindqvist. Hun deltok i «alt» før jul (sju konkurranser), mens siste opptreden nå er det omtalte Ruddalen-stevnet den 11. januar. Gjelder det for henne og de andre seniorjentene at SM var det store målet, og at motivasjonen vik seg en trøkk da dette ble innstillt? Er det noen som leser dette, som vet?

                         

                        #9667 Svar
                        jeppe

                          Har på facebook funnet deltagere og parsammenseting for landskampen i Finland, men klarer ikke å overføre det til denne siden til noe leselig.
                          Det som forundrer meg litt er Tukka Suomalainen. Han er 17 år. Tenkte at øvre grense var 16. Men er junior B opp til 17 år?
                          Noen få briter er med, men om disse fylles opp på ett eller noen av de andre lagene, som ikke er fulltallig, er ikke godt å si. Ingen dansker.

                          #9668 Svar
                          jeppe
                            #9671 Svar

                            Ett skritt tilbake, da kanskje. Ligger under «starting order»:

                            http://www.su-luistelu.fi/pages/index.php

                            (Jøss, nå fant jeg ut hvordan jeg unngår spam-filteret når jeg linker: Bruke Internet Explorer istedenfor Chrome av en eller annen grunn)

                            • Dette svaret ble endret 4 år, 1 måned siden av B. Haarberg. Årsak: Åpne lenke i ny fane
                            • Dette svaret ble endret 4 år, 1 måned siden av Kristian Eliassen.
                            #9676 Svar
                            B. Haarberg
                            Nøkkelmester

                              Virker som disse lenkene bare virker i en begrenset periode, men nå har jeg uansett lagt en fast lenke av dette, den finnes under «Skøytesesongen»-tråden.

                              #9693 Svar
                              jeppe

                                Jeg må begyne dette skriv med å beklage sterkt at jeg har besudlet EinarR flott svenske tråd, med masse verdiløs info om gutte- og jentelandskampen. Dette burde selfølgelig ha vært en egen tråd. Sorry, men jeg ble ivrig i og med at disse svenske ungdommene som EinarR har omtalt en rekke ganger, nå skulle få målt krefter mot jevnaldrene norske og finske løpere.

                                Vel, landskampens første dag er over, og svenskene har besteget pallen to ganger på denne første dagen. Det ble ikke Kaspar Norberg, eller en av de andre guttene, nei, det ble flickorna. Tindra Jansson Westman ble nr 3 med tiden 47.87 på 500 i klassen junior C. Norske Emily Plozicki vant på 46.77 foran finske Janette Pihonen.
                                Den andre svenske pallplassen i dag gikk til Alva Winroth i junior B klassen på 500 . 48,43. Her ble det dobbelt norsk.
                                De svenske poikarna kan nok ikke si seg så veldig fornøyde med den første dagen. Anton Eriksson og Hugo Klockar kom desverre på de to siste plassene på dagen 1000 junior C. Norge leder landskamempen, men ikke så overlegent som tidligere. EinarR antydet en noe mer jevn landskamp, og det stemmer. Norge har 415 poeng, Finland 343, Sverige 214, og Storbritannia 75

                                #9712 Svar
                                jeppe

                                  Hadde tro på at søndagen skulle bli noe bedre for de svenske guttene under landskapen i Finland. Kanskje en pallplass, men det skjedde ikke. I stedet ble det jentene igjen, eller jenta. Det ble Disa Arnell som besteg seierspallen to ganger i dag. Hun tok først en fin tredjeplass på 1000m med tiden 1.39,49. Her vant finske Sanni Rosendahl foran Tuva Fløiten. (1.38,59 og 1.38,61). Disa avsluttet med en fin andreplass på 3000 i klassen junior B med tiden 5.25,30. Norske Tuva Føiten vant overlegent med 5.12,30. Det meldes ellers at det regnet ganske mye under løpene på lørdag.

                                  #9715 Svar
                                  EinarR

                                    Svenskene i Stavanger denne helga:

                                    David Karlingsjö og Adam Axelsson i senior sprint har en fin konkurransearena i NC. Godt nivå (37.30 og 1.14.74 svenske bestetider denne helga), de har en neve norske foran seg på listene, og de har tette oppgjør seg imellom. Absolutt to av Sveriges beste menn på skridsko om dagen. Gustav Åkesson (25 år) ble presentert nærmere den 17. oktober i fjor. Med 39.04 er han ganske tett på den to år gamle Inzell-persen sin (38.95), og å slå den kan være et realistisk sesongmål. Gustav Arnell (20 år) viste lovende takter, med flere perser i Inzell i oktober i fjor. Sesongen etterpå er tilsynelatende skuffende. Ikke så langt bak i Stavanger, men langt unna noe løft. Det samme gjelder i enda sterkere grad Oskar Nilsson (19). Fin flyt i oktober, men har ikke fått fulgt opp siden. I helga gikk han bare 3000m (4.57), det er 16 sekunder bak persen fra Stavanger for snart et år siden. (Emil Nielsen 4.49!). Men NB: Det kan finnes mange gode forklaringer på manglende framgang!

                                    Emil Klockar (18): 40.45-4.17.77-2.01.59-7.28.62. Det svenske unntaket, en løper i klar framgang! Alle tidene oppnådd i Stavanger i helga, fire nye perser, til dels med klar margin. Emil hadde en fin start på sesongen, nettopp i Stavanger. Så Sørmarka er høyst sannsynlig favorittbanen til junioren fra Sundsvall! Jeg mener han er inne på Sverige topp 6 sånn som situasjonen er nå, sammen med de to nevnte sprinterne;  Wilhelm Ekensskär, Erika Lindgren og Nils van der Poel. Det er langt fram (bevares!), men det er spennende å følge Emil. Med 2.01.59 på 1500 ville han hatt flere (men ikke mange) løpere bak seg under junior-VM i Polen denne helga. Så et trinn opp er ikke urealistisk.

                                    Svenskene i Seinäjoki denne helga:

                                    At landskampen i Finland har sortert under svensktråden synes jeg er helt rimelig. Hvis det ikke hadde vært for svenskperspektivet så hadde den kanskje ikke fått oppmerksomhet i det hele tatt. Takk til Jeppe (og andre) for formidling. Redaktøren sine egne betyg blir ikke avlevert før i morra!

                                    #9723 Svar
                                    EinarR

                                      Svenske i Berlin denne helga:

                                      Master-cup i Berlin: Et knippe svensker på plass der, og framst blant disse, den gamle kjempen Per Bengtsson (52). Vi husker han fra gode plasseringer i junior-VM, og flere ærespriser fra allround-EM og -VM tidlig på 1990- tallet. I helga gikk han på 4.16.45 og 7.24.74 (3000/5000). Dette er interessant, fordi han utfordrer Emil Klockar på sesongsvensktoppen på lengre distanser. Pr. dato har fem -5- svensker notert seg under 8 blank på 5000 (to til på 8.00, det bør sies). Wilhelm Ekensskär og Nils van der Poel er lavest, deretter følger Bengtsson og Klockar. Den siste på sjutallet er Johan Röjler. Til sammenlikning: I sesongen for ti år siden noterte femten svensker seg under 8 blank, fire av dem endog under 7 blank! Dette er vel så dramatisk som nedsmeltinga av Kebnekaise (Sydtoppen)!

                                      Et lite sidespor til Finland: To finner under 8 blank på 5000 hittil i år. Disse kom i Inzell i helga. Gledelig nok Jaakko Hautamäki, 21 år, som med 7.08.06 persa seg med ti sekunder. Den andre: Gammel kjenning Robert Brandt (37), 6.37- mann fra Calgary 2005. Tida i helga: 7.09.64.

                                      Dette er marginalt stoff, men det leses heldigvis bare av de som er noenlunde interessert i svensk (og litt finsk) skridsko.

                                       

                                      #9747 Svar
                                      EinarR

                                        Svenskene i Seinäjoki denne helga:

                                        Her tråkker jeg litt i sporene etter Jeppe (se flere rapporter i helga som var).

                                        Dette ser ut til å ha vært en fin og inspirerende konkurranse. Om enn selve lagkonkurransen blir temmelig ulik, landene imellom. To jenteklasser og to gutteklasser. Norge stilte fullt lag, 4×4 løpere. Finland femten, Sverige tolv og tapre GBR fire. To av de britiske løperne holdt over middels godt nivå. Håper de får vekt danskene til neste gang!

                                        Norge stilte ikke med løpere fra aller framste rekke, og dette bidro til tettere konkurranse og jevnere klasser. Det var ikke noen få, veldig dominerende deltakere. Bare to løpere kom topp tre på alle fire distansene: Sampsa Santtila (FIN) og Leo Løland Eikeseth (NOR), begge i yngste gutteklasse. Mange av konkurransene var tette og jevne!

                                        Vårt anliggende, de svenske: Bare to deltakere i eldste jenteklasse og yngste gutteklasse, tilsvarende det ferske USM. Litt overraskende var det de to jentene som hevda seg best, faktisk av alle de svenske! Jeg vet ikke helt hvordan poengberegninga i landskampen var, men Disa Arnell var sikkert den beste svenske poengsankeren totalt (en andre- og en tredjeplass), og Alva Winroth (med en tredjeplass) antakelig den nestbeste. Dette var sikkert ei plussopplevelse for de to sekstenåringene fra Hagaström. Kanskje det gode jentemiljøet i klubben bidrar til at de fortsetter med skridsko? Hugo Klockar og Anton Eriksson ble litt lette i yngste gutteklasse. Ingen av dem kan ha vært i topp slag. Disse to har ganske gode klubbmiljø (Sundsvall og Hagaström), så godt håp om at de kan utvikle seg videre. Ingen av dem har fylt 15.

                                        Fullt lag stilte svenskene bare i yngste jente- og eldste gutteklasse. Plasseringsmessig skuffa guttene noe. Tretten løpere i klassen. Beste svenske plassering pr. distanse: 500m Isac Forslund(5), 1500m Ludvig Nylén(6), 1000m Kaspar Norberg(7), 3000m Norberg(7). Vi mister ikke trua på denne årgangen, prestasjonene gjennom sesongen har vært fascinerende uforutsigelige! Som nevnt før, de har konkurrert mye de siste månedene, og nærmer seg kanskje et metningspunkt. Som også nevnt før: Håper de søker seg til en rask bane før sesongen stenger, for å sette punktum med utropstegn.

                                        I yngste jenteklasse var det igjen Tindra Jansson Westman (Sundsvall) som sto fram. Klassen hadde 14 løpere, og Tindra fikk plasseringene 3-5-5-7. Altså fine prestasjoner. Felicia Nilsson (Pollux/Västerås) oppnådde to niendeplasser som best. Som USM viste, så er det en forholdsvis brukbar stamme med skridskojenter i dette alderssjiktet (13-14) i Sverige for øyeblikket. Så håper tendensen slår rot.

                                        Landskampen? Det gikk som det gikk!

                                        Nå tynnes det så smått på den svenske kalenderen. En  Onsdagstävling gjenstår i Stockholm. Søndag 1. mars er det Säsongfinal i Trollhättan, og 21. mars arrangerer Winner (Johan Röjler!) Avslutningstävling i Örebro. Fortsatt litt å gle seg til!

                                        #9750 Svar
                                        jeppe

                                          Landskampen endte slik:
                                          Norge 823 poeng, Finland 658, Sverige 411 og Storbritannia 151.

                                          Jeg vet heller ikke helt hvordan poengberegninga i landskampen var, men Disa Arnell var den beste svenske poengsankeren med 51 poeng. Og som EinarR skriver, Alva Winroth (med en tredjeplass) antakelig den nestbeste. Det tror jeg også. Blant de svenske gutta har jeg  opplysninger om at Ludvik Nylen var den beste poengplukkeren med 39 poeng.

                                          For de andre nasjonene: (Jentene nevnt først) Norge: Emily Plozicki 64 poeng, Leo Loland Eikeseth 63 poeng, Finland; Sanni Rosendahl 58 poeng og Sampsa Santtila 64 poeng. Storbritannia; Alexandra Snowdon 45 poeng, og Theo Collins 54 poeng.

                                          #9823 Svar
                                          EinarR

                                            Siste Onsdagstävling for sesongen, på Östermalms IP.  Bortsett fra kampen om Stockholm Trophy (25.-26. januar) så er det disse stevnene som har holdt den tradisjonsrike byen inne på skøytekartet. Et viktig bidrag, der den gamle EM/VM-mesteren Göran Claeson gjør stor nytte for seg.

                                            Som det nest siste, så hadde også tävling nr. 9 bare oldies til start. To kvinner, derav gjengangeren Karolin Palmertz-Cerne (f. 1966). Mer om henne: 27. januar. Hun har altså gått 10000m på 17.19! I går fikk hun ganske god pes på 500m av Sara Nermansdotter (f. 1981). Sistnevnte nevnes fordi hun ikke er registrert med skøytetider før. Da er det ganske imponerende med 55.1-2.54, synes jeg. Se kommentar om svensk skøyte/iskultur den 22. januar. Gjennom sesongen har jeg sett flere slike voksne «debutanter» i Stockholm, som oppnår ganske respektable tider, tilsynelatende ut av ingenting. I dette stevnet gjelder det også beste herreløper: Magnus Sörin, f. 1982: 47.7-1.44. Litt googling bekrefter at flere av disse tilfellene kan forklares med långfärdsskridsko. Så jeg tipper vi har med den berømmelige synergieffekten å gjøre her. Toppidrett er ikke dette, men ytterst få kan gå femhundre meter godt under femti sekunder uten å ha ei viss erfaring med å bruke skøyter. Det er ganske mange liknende tilfeller fra Stockholm denne sesongen.

                                            Ingen 500- prestasjoner i går kveld presser seg inn på ST 2019/20 topp 10, så lista fra 6. februar blir stående som endelig!

                                            Per Bengtsson (se 24. februar) sitt 3000m-resultat 4.16.45 fra Berlin er ny svensk aldersrekord. Han konkurrerer fortsatt for IFK Lidingö, og er kanskje helt aleine om å holde skøytetradisjonen i klubben levende. En annen kjent Lidingö-mann var Jan-Åke Karlberg, bl.a. nr. 5 i sprint-VM 1982.

                                            #9902 Svar
                                            Jeppe

                                              Erika Lindgren gikk på lånte kunstløpskøyter som ikke passet, eller var det været i Eskilstuna som ikke passet? Uansett, ikke mye race over Tuna Race da Erika  gikk 500 på 47 og noe.

                                              Håper virkelig hun går på en rask bane og får fine tider på slutten av denne sesongen, og kommer skadefri og frisk til neste sesong.

                                              #9917 Svar
                                              EinarR

                                                Stevnet i Eskilstuna i helga er det andre (og sikkert siste) for sesongen på Isstadion. Det ble meldt ifm det første stevnet at det er anlagt en 250- metersrunde på stadion, uten forskriftsmessig sikringstiltak. Så det er ikke så rart om Erika Lindgren går med litt bremser på. Eskilstuna IK mente sikkert at de gjorde et lite varp da de fikk henne inn i klubben. De håper vel på en viss effekt, og kanskje forventes det at hun er litt synlig i nærmiljøet? Det var flere deltakere under Tuna Race nå i helga enn under Tuna Tidkamp i desember. Vi har registrert noen rekrutter fra Eskilstuna i løpet av sesongen, men det er løpere på stadium nybegynner foreløpig.

                                                Byen til Tomas Gustafson.. Alt om skøyter 2020 registrerer at Eskilstuna var vertsskap for bl.a. EM i 1974 og 1985, sprint-VM i 1972 og verdenscup i 1989. Så det mangler ikke på tradisjoner.

                                                 

                                                Det var også Säsongsfinal i Trollhättan (250m innendørs) i helga. Her har det vært god aktivitet, med sju arrangement/stevner denne sesongen. Inkludert Ungdoms-SM for ikke så lenge siden. Trollhättan har en drøy andel av de beste svenske løperne i rekkene sine: Nils van der Poel, Wilhelm Ekensskär, David og Arvid Karlingsjö, Ludvig Nylén. Ingen av disse kasta glans over sesongfinalen. Men vi må gjøre stas på Lova Nyström Eliasson (15) fra Wega, Göteborg. Forrige helg gikk hun ungdomslandskamp i Seinäjoki. Lova er tilsynelatende ikke redd for å konkurrere, og fikk betalt for det i Trollhättan: Tre løp på én dag, tre nye bestetider: 51.31-1.43.49-2.42.81. Det siste er seks sekunder raskere enn det hun oppnådde i Vikingløpet i Tønsberg for litt over en måned siden. Vi har sett at Sofia Hassel (Albertsson) bistår de yngre i Wega med ekspertise, så vi kan håpe på god utvikling videre. Bare de får orden på Ruddalen! Sofia gikk forresten 1000/3000 i Trollhättan: 1.31-5.11. Dette plasserer henne på hhv. tredje(!) og sjuendeplass på den svenske sesongstatistikken. En annen bra løper som deltok, var Fredrik Forsell (31). Han er bl.a. 1.59- mann fra 2008. I helga gikk han sine første løp på seks år!: 43-1.29.

                                                 

                                                22 svenske løpere i Viking Race Heerenveen i helga. Følger!

                                                #9928 Svar
                                                jeppe

                                                  Hadde jeg kikket på tidligere innlegg av EinarR i denne tråden, innlegget om baneforholdene i Sverige, spesielt det om banen i Eskilstuna, så hadde jeg ikke vært så flåsete om 47-løpet til Erika. Sorry.

                                                Viser 24 innlegg - 169 til 192 (av totalt 210)
                                                Svar til: Svar #9612 i Svensk skridsko
                                                Din informasjon: