Sommeris og Sommerløpet 2020

Hjem Forum Forum 15.46.6 Sommeris og Sommerløpet 2020

Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 20)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #10772 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

      Hamar IL har lagt ut en del nyttig info om sommerisen, og ikke minst Sommerløpet den 8.august:

      Treningstider for de forskjellige lagene – her bekreftes det bl.a. nok en gang at Team Sprint fortsatt eksisterer.

      Stevneinformasjon Sommerløpet

       

       

      #10774 Svar
      Jeppe

        Svenskene, flere av dem, pleier å stille til start i Sommerløpet. Denne gang er de vel utestengt pga pandemien.

         

        #10838 Svar
        jeppe

          Foreligger det noen deltagerliste noe sted, for Sommerløpet 8. august?

          #10840 Svar

          Det finner man i linken ser jeg. Påmeldingsfristen går ut den 3.august. Derfor bare 36 påmeldte i skrivende stund.

          http://www.minorg.no/minorg/vikingskipet/web.nsf/pamelding?openform&arr=Sommerl%F8pet%202020

           

          #10841 Svar
          EinarR

            Ludvig Nylén fra Trollhättan Sverige ser jeg…

            #10843 Svar
            EinarR

              Nesten sjokkerende åpenhet rundt stevner og hvem som er påmeldt! Her er det enkelt å få tilfredsstilt nysgjerrigheten sin. I stor kontrast til mye (det meste) ellers, som vi har diskutert nettopp.

              #10844 Svar

              Som svenskbosatt svenske (hvis det er det Nylén er), så er det vel denne informasjonen som er mest relevant:

              https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/norge/reseinformation/ambassadens-reseinformation/

              Trollhättan er i «rødt område». For å unngå karantene på 10 dager ved ankomst Norge får man avdrag for dokumenterte karantenedager i «grønt» område. Røde svensker kan slik jeg ser det derfor dra eksempelvis til Värmland for å rekke sommerløpet – hvis de dro for et par dager siden.

              #10849 Svar
              38.08 Owe

                Nesten ingen seniorer til start på Hamar så langt, men det kan fortsatt dukke opp noen. Emil Ervik pleier å stille, men hverken han eller andre finner er å se på deltakerlista.

                #10850 Svar
                Emil Nielsen
                Deltaker

                  Påmeldingsfristen har ikke gått så langt.
                  Min deltakelse avhenge av hvor mange løpere jeg har å holde styr på.

                  En del løpere liker ikke å gå løp på sommeren. Isen er ofte halvdårlig, formen er typisk veldig generell, så den høye intensitet i løp passer ikke inn i alle planer.

                  #10853 Svar
                  Kristian Eliassen

                    Påmeldingsfristen går ut klokken 20:00 i dag. Merker meg Abigail Sorensen fra USA. Norske aner?

                    https://www.speedskatingnews.info/en/data/skater/abigail-hailey-sorenson/

                    Ellers en del kjente navn, men foreløpig  sparsomt i seniorklassene: Sæves, Kristensen, Ripsrud, Nielsen.

                    #10858 Svar
                    Emil Nielsen
                    Deltaker

                      Jeg så hun på isen i dag.
                      Kunne ikke høre hva hun sa, men det hørtes norsk ut.

                      #10859 Svar
                      38.08 Owe

                        Sorenson….antakelig opprinnelig Sørenson….  svenske aner?

                        #10860 Svar
                        EinarR

                          Start nr. 175 Ine Førde, Tromsø SK.

                          Ikke vært aktiv de to siste sesongene. 20 år i år. Tromsø har med det to kvinnelige tjueåringer til start: Ine, og Synne Elise Hangstad. Liker vi.

                          #10861 Svar
                          jeppe

                            Det blir jo et fint felt på 3000.
                            Sverre L. Pedresen, Peder Kongshaug, Sindre Henriksen, Kristian Ulekleiv, Odin By Farstad, Halgeier Engebråten, Ole Bjørnsmoen Næss og Allan D. Johansson, pluss denne unge svensken da, og en rekke andre.

                            #10867 Svar

                            Det er et maksantall på 200 inne av gangen på slike arrangement for tiden pga. smittevern. Løpet er derfor delt inn i tre. Junior- og seniorklassene starter 13:00 sies det nå. Dessverre slipper man ikke inn publikum til del tre. Den gode nyheten er at arrangøren undersøker muligheten for streaming! Om dette ikke går håper jeg på live-timing. (Passer bra sammen med jobbing).

                            https://www.facebook.com/groups/1641142542799749/permalink/2706035749643751/

                            #10868 Svar
                            Jeppe

                              Er det noen trekning noe sted enda?

                              Selv om det blir stengte dører for noen få som har tenkt seg dit, så er trekningen alltid spennende.

                               

                              #10869 Svar
                              Emil Nielsen

                                Link til stream: https://www.youtube.com/channel/UCJ8rzYvlLq5q3RA8b5pF00g

                                Link til trekning: http://212.247.216.72/speedskating/hamar/index.php?a=1

                                • Dette svaret ble endret 3 år, 8 måneder siden av B. Haarberg. Årsak: Lenker åpnes i ny fane
                                #10870 Svar
                                Kristian Eliassen

                                  ,,,de fleste med navnet Sørenson/sen har norske eller danske aner sier Wikipedia.

                                  Angrer på at jeg ikke satset penger på at SLP gikk på 3.42. Han pleier å gjøre det, og tippet det samme nå. Ellers var det fin stream det jeg fikk sett, og bra resultatservice. Fin speakerlyd. Litt underlig selvsagt med den nye «vrien på Dizzie Tunes-sketsjen» ved å opplyse om at hoveddelen av stevnet ikke ville starte før publikum forlot arenaen…

                                  https://www.speedskatingnews.info/en/results/?eventID=58202&gender=m

                                  #10872 Svar
                                  EinarR

                                    Var det noen som tilbød pengespill ifm Sommerløpet? Har skøyter kommet i selskap med Port Vale og Tranmere?

                                    Fine sendinger fra Sommerløpet. Særlig bra at de får alle passeringstider og rundetider til å fungere.

                                    Men idrett er alltid best når du sjøl er tilstede som tilskuer. Jeg mener jeg så én på vekslingssida, som satt musestille stevnet igjennom. Høyt nivå. -Noen vi kjenner?

                                    #10873 Svar
                                    EinarR

                                      Ad Sørenson/-sen, og opphavelighet:

                                      To jenter (NOR) i J12 på Sommerløpet i helga heter Natalia. Skrzypiec og Dzidziul. Mine små undersøkelser peker i retning Polen for begge. Det blir en parallell til Sorenson på prærien i Dakota!

                                    Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 20)
                                    Svar til: Svar #10841 i Sommeris og Sommerløpet 2020
                                    Din informasjon: