Skøytesesongen 2021/22

Hjem Forum Forum 15.46.6 Skøytesesongen 2021/22

  • Dette emnet har 580 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 26/06/2023 at 17:47 av Kristian Eliassen.
Viser 24 innlegg - 193 til 216 (av totalt 581)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #14756 Svar
    Kristian Eliassen

      No, unfortunately. Do you have start lists  in Québec? 🙂

      #14758 Svar
      Kristian Eliassen

        Plasser på galleriet? Liker designen!

        #14761 Svar
        Kristian Eliassen

          Uttak til verdenscup 1-4, Sør-Korea (google-oversatt):

          <b>ㅁ male player</b>

          1. Cha Min-gyu (Uijeongbu City Hall)

          2. Kim Jun-ho (Gangwon Provincial Office)

          3. Taeyoon Kim (Seoul City Hall)

          4. Jeong Seon-gyo (Sports Toto)

          5. Park Seong-hyeon (Korea National University of Sports)

          6. Lee Seung-hyun (Korea National University)

          7. Jeong Jae-won (Seoul City Hall)

          8. Seunghoon Lee (Seoul General)

          9. Kim Min-seok (Seongnam City Hall)

          10. Yang-Hoon Jeong (Gangwon Provincial Office)

           

          <b>ㅁ female player</b>

          1. Kim Min-seon (Uijeongbu City Hall)

          2. Kim Hyun-young (Seongnam City Hall)

          3. Park Chae-eun (Shin Hyun-go)

          4. Park Ji-woo (Gangwon Provincial Office)

          5. Lee Na-hyeon (Nowon High School)

          6. Kim Bo-reum (Gangwon Provincial Office)

          7. Chaewon Park (Korea National University)

          #14762 Svar
          Update_Skate
          Deltaker

            Thanks for translating the korean names.

            I don’t have the start lists for the races in Quebec and I can’t find them anywhere. Maybe they haven’t been published yet. I contacted Laurent Dubreuil on twitter a few days ago, and asked whether he planned on skating – that’s how I know about his participation.

            #14763 Svar
            Kristian Eliassen

              😊👍Google-translate this time.

              #14767 Svar
              Kristian Eliassen

                Leter etter startfelt i Quebec. Det jeg finner er at Fish skal gå 500m i Calgary. Time Trials. Persen hans er 38.33.

                #14780 Svar
                Kristian Eliassen

                  38.56 på Fish. Min Seok var under sekundet bak banerekorden i Seoul, og ingenting annet (1.47.o7/1.46.13). Nye banerekorder etablert i Québec, hurra! Dog ingen sensasjonell verdensrekord på 500m for menn.

                  Denne siste linken leder vel da til resultatsiden å holde øye med framover i Quebec. Naturlig nok en saktere bane enn i Calgary, men lovende tider.

                  Under treningsløp i Heerenveen skal Verweij ha gått på 3.48.33. Årsbeste i verden det. Schulting og Leerdam sto av etter 600m på 1000m.

                  #14781 Svar
                  Kristian Eliassen

                    Øh. Glem det jeg skrev om Verweij: Hadde det vært 3.38.33 hadde jeg hatt mine ord i behold. God natt.

                    #14783 Svar
                    Kristian Eliassen

                      Jeg har ingen ambisjon om å bli en ny «speedskatingresults»- eller speedskatingnews»- fyr som samler inn resultater fra forskjellige kilder, men jeg liker å vite hvor man finner ferske deltakerlister, trekninger og resultater hos den enkelte arrangør. I beste fall opererer slike også med live timing og levende bilder! Tilnærmingen gir litt mer ferskvarefølelse enn om man kun kommenterer, og trekker fram resultater i ettertid. Før gårsdagens resultater nådde de to nevnte steder, lå de ute her. Trekning forelå hos KNSB i forkant.

                      Ellers mye godt å si om de to nevnte nettsteder, men SpeedskatingResults får ikke helt tak på inndelingen av løp i «local» og ISU International.

                      Nylig reviderte Constitution og General Regulation opererer fortsatt med noen kriterier som må være på plass for at løp skal kunne defineres som godkjente – og innfris for at begåtte løp skal kunne sanksjoneres i etterkant. Løp kan være innmeldte som Internasjonale løp, men etter det jeg kan forstå (Obs. gjengangervarsel…), så kan eksempelvis ikke tider fra løpene i Québec i går sanksjoneres da det kun stilte løpere fra én nasjon til start. Da hjelper det ikke hvis man inviterte løpere fra et annet land. Hvorfor er dette viktig? Fordi deltakelse i ISU Events (og OL) opererer med kvalifiseringstider og ditto tider til seedingsformål. Slike tider må være satt i godkjente stevner. Ifølge meg havner hverken stevnet i Québec eller Calgary i går innenfor denne kategorien. ISU kommer årlig med et kommuniké over internasjonale løp som revideres én gang på høsten. Dessuten har man oversikten «Calendar of Events» som til enhver tid skal være den oppdaterte versjonen heter det nå.

                      Stevnet i Quebec står oppført både i kommunikéet og oversikten «Calendar of Events», men skal man følge det reglene sier, så sanksjoneres ikke tidene fra stevnet (Om andre formelle krav ikke ble oppfylt er vanskeligere for utenforstående å kontrollere).

                      Et nasjonalt mesterskap som det i Seoul er normalt sett et godkjent stevne det også om de formelle krav innfris. Det jeg stusser på er at SpeedskatingResults trekker ut juniorløperne som kjemper om representasjon i juniorverdenscupen som passende for kategorien «ISU International». Gir ikke mening for meg. Kun deltagere fra ett land, nemlig Sør-Korea. Innlemmes derimot disse løperne i det nasjonale enkeltdistansemesterskapet, kan tider rubriseres som godkjente i kraft av deltagelse i det nasjonale mesterskapet.

                      Dette er slik jeg forstår saken.

                      #14793 Svar
                      Kristian Eliassen

                        Snart helg igjen!

                        Skøytelandslaget har ankommet Inzell. Dog ingen konkurranser der denne helga. Kanskje noen trenere tar fram klokkene?

                        Av  godkjente, internasjonale løp denne helgen starter det allerede i Calgary i dag, torsdag. Kanskje til og med med YouTube-sending?

                        Løp også i Minsk på lørdag. Der henviser jeg av mangel på «primærkilde» til SpeedskatingNews.

                        I Nederland er det fellesstart i Leeuwarden på fredag.

                        I Thialf er det nasjonalt klubbmesterskap på lørdag, med flere toppnavn.

                        På lørdag er det også Time Trials i SLC med live-timing. Web-kameratjenesten er fortsatt sånn passe, og må re-startes hele tiden.

                        …dette var det jeg fant (håper det funker med så mange linker). Kommer med tillegg om mer bør tillegges. 5000 inline-løpere skal forøvrig ut i gatene på lørdag med Bart Swings i spissen. Berlin maraton.

                        #14797 Svar
                        Carl-Petter Leganger

                          Når det gjelder Fall Classic i Calgary starter de i morgen 24.9 i følge innbydelsen.  Tredagersstevne.  I dag er det lagledermøte og trekning.

                          #14799 Svar
                          Kristian Eliassen

                            Takk for presisering, ser det nå. 500 + 1500 på fredag. Start skulle vel bli 18:00, norsk tid. 8 timers tidsforskjell.

                            #14804 Svar
                            Kristian Eliassen

                              Jeg noterer meg at Fish, Bloemen, Belchos og Hathaway er påmeldt på 5000m i Calgary i kveld. I morgen skal de samme fire gå 10 000m. Det antydes stream.

                              Noen som leste papir-VG her om dagen og fikk med seg hvor lenge de norske forbundslagene nå skal oppholde seg i Inzell? Virker som om sprintgruppa skal oppholde seg der lenger, mens «allroundlaget» vender nesa hjem rundt den 4. oktober? Er løperne fra talent 2026 også på plass?

                              #14806 Svar
                              Emil Nielsen
                              Deltaker

                                Team Sørmarka er på plass i Inzell.

                                Så vidt jeg kan se er ikke Mjøsteam der nå. Jeg tror at de skal på is i Bjugn om ikke så lenge (hvis ikke de er der allerede).

                                Det er også noen flere norske løpere i Inzell, men jeg har ikke en oversikt

                                #14807 Svar
                                Kristian Eliassen

                                  Takk.

                                  4CC  i Obihiro er avlyst. ISU er nå på utkikk etter andre som kan arrangere mesterskapet.

                                  https://www.isu.org/speed-skating/news/news-ssk/13678-isu-four-continents-speed-skating-championships-2022-obihiro-japan-cancellation?templateParam=15

                                  #14808 Svar
                                  Kristian Eliassen

                                    Fall Classic er i gang på YouTube. 500m, women først.

                                    #14810 Svar
                                    Kristian Eliassen

                                      Tar med direkte-linken (man kan spole bakover også), fordi noen kanskje kan forvirres av at løpene står markert som Short Track (!):

                                      https://www.youtube.com/watch?v=PXuDbPmS_dg

                                      (så får vi håpe på at de ikke kutter strømmen når tieren skal gå)

                                      #14811 Svar
                                      Kristian Eliassen

                                        (mente 5000m. Tieren går i morgen…)

                                        #14812 Svar
                                        Kristian Eliassen

                                          Morn. Lovende takter av Bloemen og Fish på 5000m. Parstart. sjekk ut løpene! Sending i kveld med blant annet 10 000m.

                                          Ellers foreligger nå trekningen i SLC. «Samme gjengen» som sist mer eller mindre. Løpere med base der. Større forhåpninger til colombianerne denne gangen selv om dette ikke er noe godkjent stevne. Ble litt skuffet sist uten at jeg har sjekket ytre omstendigheter hverken nå eller da…

                                          Sjekk også ut linken til klubbmesterskapet i Thialf. Live stream hvis man vil sjekke ut Roest, Kramer og co. Forbehold for at man trenger VPN for å ta inn bilder (Flere seriøse virusprogram har en VPN-funksjon).

                                          #14815 Svar
                                          Kristian Eliassen

                                            (…hadde for meg at Kramer var med. Ei – men Roest på 3000m. Sammenlagtstevne. 14 klubber kjemper om tittelen. Juniorer og seniorer – alle distanser legges sammen. Se påmeldinglista. Live-stream nå. (firedelt skjerm er vel ikke optimalt, men tidtagning, og sammenlagtstilling avhjelper). Juniorene godt i gang, Start for seniorene stipulert til klokken 13:25.)

                                            #14820 Svar
                                            Kristian Eliassen

                                              Gårsdagen markerte virkelig at skøytesesongen er i gang. 🙂  Mye amerikansk på sesongbestelistene . Skal sjekke ut samløpet mellom Bloemen og Fish  på 10 000 som jeg ikke fikk sett sent i går. Skal også sjekke ut om jeg får sett Roest vs Bosker på 3000m – det løpet gikk jeg også glipp av.

                                              #14825 Svar
                                              Kristian Eliassen

                                                Etter 4:00:37 i Calgary. Etter 5:19:57 i Thialf...

                                                #14827 Svar
                                                Emil Nielsen
                                                Deltaker

                                                  Det meldes om 33,83 på Gao Tingyu i Urumqi i Kina.

                                                  Da må han sies å være i rute

                                                  • Dette svaret ble endret 2 år, 6 måneder siden av B. Haarberg. Årsak: Lenke åpnes i ny fane
                                                  #14828 Svar
                                                  Kristian Eliassen

                                                    Jøss!

                                                  Viser 24 innlegg - 193 til 216 (av totalt 581)
                                                  Svar til: Svar #14807 i Skøytesesongen 2021/22
                                                  Din informasjon: