Skøytesesongen 2021/22

Hjem Forum Forum 15.46.6 Skøytesesongen 2021/22

  • Dette emnet har 580 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 26/06/2023 at 17:47 av Kristian Eliassen.
Viser 24 innlegg - 481 til 504 (av totalt 581)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #17535 Svar
    Emil

      Håkon Dahl melder at Elitestevnet i Kristiansund gjøres om til Norgescup 7 igjen. Det betyr at alle disse forvirrende meldinger om elite-definisjonen ser ut ril å være fortid, og alle normalt kvalifiserte kan gå i Kristiansund.

       

      En liten krøll er hvordan det kommer til å påvirke kvalifikasjon til norske mesterskap. Her er regelen at tider/poengsummer må oppnås i NC løp. Kan det fortsette? I så fall er det en del løpere som må stresse med å få kjøpt seg flybilletter nå, for det er ikke flere muligheter i NC for junior løpere.

      #17536 Svar
      Emil

        Alle terminfestede løp teller i uttaket til NM. Så er den forvirringen avsluttet.

        #17621 Svar
        Carl-Petter+Leganger

          I helgen skal det i følge terminlisten være Elitestevne (Norgescupstevne?) i Kristiansund.  Dette synes å være omgitt av den største hemmelighet.  NSF er på ingen måte best i klassen når det gjelder informasjon, men det er jo helt vanvittig at det ikke er mulig å finne noen opplysninger om stevnet, kvelden før stevnestart.  Er det noen som har sett noe om deltagerliste??

          #17625 Svar
          B. Haarberg
          Nøkkelmester

            Om NSF sliter, så er vel IL Braatt omtrent på samme nivå når det gjelder å informere. Inntil videre er min hypotese at antall påmeldte er lik 0.

            #17626 Svar
            B. Haarberg
            Nøkkelmester

              Oj – den må jeg bite i meg! Nå er startliste for første dag lagt ut.

              #17627 Svar
              EinarR

                Sander Eitrem! Og litt bedre enn de mest pessimistiske prognosene. Men jeg ser fram til det første stevnet i Kristiansund som forsvarer en tur dit med hurtigbåten. Det bør Skøyte-Norge snart klare å få til.

                #17648 Svar
                B. Haarberg
                Nøkkelmester

                  Tiltredes, og det er mer enn nok av grep for å få det til også, hvis man bare vil.

                  Resultater lørdag.

                  Trekning søndag.

                  #17649 Svar
                  Emil Nielsen
                  Deltaker

                    Jeg hadde to løpere som hadde muligheten for å gå i Kristiansund, men vi valgte det fra, fordi det ikke er noe på spill der, og så er banen treg. Det er altså vanskelig å kjøre inn tider til NM eller andre ting.

                    En ting NSF kunne gjort var å klasifisere tider gått i Bjugn og Kristiansund som utendørs, eller legge inn en tredje klasse av tider. Som det er nå finnes det kvaltider til NM inne og ute, så de to kalde hallene er de verst tenkelige steder å forsøker seg på kvalifikasjon til NM, fordi de ikke er like raske som Hamar eller Stavanger, men ikke utendørs heller.

                    #17652 Svar
                    EinarR

                      Treg bane- dårlig rykte? Uten å gå i dybden så er tidene til Nakken og Eitrem kun marginalt dårligere enn oppnådde resultater fra Hamar, nylig. Tror at reiseutgifter er en  mer relevant årsak til ikke å dra dit. Gode resultater første dag! Deltakelsen er hakket før skammelig, men altså bedre enn aller verst frykta.

                      Systemet med kvalifikasjonstider er håpløst, det er vi fleste enige om. Sy sammen bedre regler til neste skøyteting!

                      #17653 Svar
                      Emil Nielsen
                      Deltaker

                        Vi (klubben) var der forrige høst. Banen er treg. Ina Nakken gikk like fort på 500m utendørs på Vikingløpet.

                        Jeg ser gjerne at uttakkriteriene blir oppdatert.

                        #17678 Svar
                        B. Haarberg
                        Nøkkelmester

                          Jeg er neimen ikke sikker på at denne banen er så veldig treig. For de som deltok på Hamar forrige helg er faktisk forskjellene påfallende små. Komplette resultater er nå tilgjengelig via SpeedskatingResults.

                          #17686 Svar
                          MoiReva
                          Deltaker

                            Hvor rask banen i Kristiansund enn må være synes jeg det er for mye fokus på tider for å kvalifisere til ulike mesterskap. Hva med faktiske resultater? F. eks. topp X i NC-løp gir rett til NM.

                            #17687 Svar
                            Emil Nielsen
                            Deltaker

                              Hvor rask banen i Kristiansund enn må være synes jeg det er for mye fokus på tider for å kvalifisere til ulike mesterskap. Hva med faktiske resultater? F. eks. topp X i NC-løp gir rett til NM.

                              Det kan du kanskje ha rett i.
                              Topp X har sine egne problematikker:
                              Det er lite bredde i en del av klassene. Det fort gi problemer når løpere med ISU sine (junior) verdenscup ikke får gå NM, men eldre, treigere løpere i en small klasse gjør.

                              Det er ikke enkelt å lage regler.

                              #17688 Svar
                              MoiReva
                              Deltaker

                                Nei det er ikke enkelt å lage regler. Nå var det aldri i mine tanker at plassering i NC skulle være eneste veg til NM. Forhold varierer veldig mye både inne og ute. Selv den velregulert og omhyggelig kurerte isen i Thialf er ikke bestandig like rask. Vi skal heller ikke glemme at det er like langt å reise fra Kristiansund som til.

                                #17689 Svar
                                Emil Nielsen
                                Deltaker

                                  Dette er helt sikkert et punkt forbundet jobber kontinuerlig med. De vil gjerne ha deltakelse på NC, men dobbelpoeng gjør ikke mer enn at de som satser på NC blir med. Disse er få og blant de som har best råd. Å reise på alle NC løp veies langt ifra opp av premiesummen for å vinne sammenlagt i NorgesCupen.

                                  #17692 Svar
                                  B. Haarberg
                                  Nøkkelmester

                                    Dette er helt sikkert et punkt forbundet ikke jobber kontinuerlig med. Det er to år siden jeg laget en rekke konkrete forslag som kunne bidra til forbedring av Norgescupen. Ikke alle forslagene var like gjennomtenkte, men de var nå ihvertfall skisser. Håpet var at ihvertfall et par av forslagene kunne bli prøvd ut.

                                    Tross gjentatte purringer er responsen pr. nå lik null. Regelverket ser for meg ut til å være prikk likt som det var i 2020, og den såkalte «Teknisk komité hurtigløp» fremstår for meg som totalt uinteressert i innspill utenfra.

                                    #17791 Svar
                                    EinarR

                                      Ellen Bjertnes 42.43 på Geithus i går, slått av Reidar Borgersen med 1/10. Ellevteplass på Norgesstatistikken 2021/22 for Ellen, som f.eks. er laangt foran alle svenske jenter !

                                      #17794 Svar
                                      B. Haarberg
                                      Nøkkelmester

                                        Småpent. Faktisk har hun kun gått fortere én gang på den banen.

                                        Førstkommende helg er det klart for Landsmesterskapet for gutter og jenter på Frogner. Mildvær og antydning til regn er vel ikke altfor lovende værmelding, men vi får håpe det beste.

                                        Lars Finsens ærespriser skal deles ut til de beste sammenlagt, og mesterskapet er faktisk allerede i gang.

                                        Les mer her.

                                         

                                        Direkte til dagens resultater

                                        #17795 Svar
                                        Kristian Eliassen

                                          Veldig fint vær på Østlandet i dag. Har gått «Lyseren rundt» (så fikk jeg sagt det også…)

                                          #17796 Svar
                                          Emil

                                            Første dag av Landsmesterskapet er unnagjort.

                                            100m for alle, 500m for klasser 15 og 16 og fellesstart for alle klasser.

                                            Noen spennende løp. J12 sin 100m ble delt gull. J13 100m avgjort av 5 hundredeler i samme par.

                                             

                                            En haug av spennende fellesstarter

                                            #17797 Svar
                                            EinarR

                                              GULL til TROMSØ på G12 100m
                                              Sindre Soleng Jakobsen (SSJ)

                                              Hurra!

                                              #17799 Svar
                                              Emil

                                                Om noen vil hilse på I morgen, så er det meg med Asker jakke og rød/hvit lue

                                                #17807 Svar
                                                B. Haarberg
                                                Nøkkelmester
                                                  #17814 Svar
                                                  Emil

                                                    Har blitt noen spennende dueller i dag.

                                                    Serien 28,3 – 33,3 – 35,5 – 36,2 ga 2. Plass og parseier til Halvor Kjøsterud Erlingsen på trå, rimete is i gutter 14 år. Miika Klevstuen tok 1. Plass oppskriftmessig.

                                                    Jeg merker meg at Halvor bare går opp 0,7 på siste runde, noe som lover bra for 3000m I morgen.

                                                  Viser 24 innlegg - 481 til 504 (av totalt 581)
                                                  Svar til: Svar #17621 i Skøytesesongen 2021/22
                                                  Din informasjon: