Skøytesesongen 2021/22

Hjem Forum Forum 15.46.6 Skøytesesongen 2021/22

  • Dette emnet har 580 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 26/06/2023 at 17:47 av Kristian Eliassen.
Viser 24 innlegg - 385 til 408 (av totalt 581)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #15344 Svar
    EinarR

      Så tredjeplass, men «litt flatterende»? «Ut av intet» eller «noe overraskende» var det kanskje som jeg husker det. Og gledelig. Men var det noen form for forbehold eller heftelse ved prestasjonen? Ser på papiret ut som en imponerende fin allround sprintprestasjon!

      #15345 Svar
      Kristian Eliassen

        Oppdaget nå at SSN opererer med deltakerlister delt i kvinner og menn. Kommende helgs løp:

        Det tyske mesterskapet. Internasjonalt kvalifiseringsstevne i regi av Belgia.

        Jeg vet ikke om dette er alle påmeldte eller påmeldingfristene. Hvis vi ser videre på kalenderen er det også lister over deltakere under Frillensee-stevner i november. Fristen for stevnet 6. november angis som onsdag før konkurranseuka. Skulle bli kommende onsdag det. Frillensee-løpene er ikke angitt som godkjente, internasjonale løp.

        #15346 Svar
        B. Haarberg
        Nøkkelmester

          Så tredjeplass, men «litt flatterende»? «Ut av intet» eller «noe overraskende» var det kanskje som jeg husker det. Og gledelig. Men var det noen form for forbehold eller heftelse ved prestasjonen? Ser på papiret ut som en imponerende fin allround sprintprestasjon!

           

          Prestasjonen er jo bra, og medaljen fortjent. Det som hefter ved noen mesterskap er at konkurransen kunne ha vært bedre. Den gangen manglet f.eks: gode gamle Mo (ikke Per Ivar), Nico Ihle, Lobkov, Jesin, Koskela, Poutala etc.

          Greig er nr. 29 på sprint-lista til Rene van Kleef for 2014, som ikke sier alt, men kanskje litt.

          #15347 Svar
          Kristian Eliassen

            Dette er under utarbeidelse mens jeg skriver tydeligvis!  Informasjonen om deltakere i det tyske enkeltdistansemesterskapet forsvant, men kommer forhåpentligvis snart tilbake.

            Kult å registrere at Japan og Kazahkstan tydeligvis har tenkt å delta i løpet den 6. november med sine verdenscuplag. Generalprøve. Uka etter starter verdenscupen i Arena Lodowa i Polen.

            #15354 Svar
            KarlA

              Blir mye moro i Inzell de nærmeste helgene. Mer enn tjue løpere vil få sine første hurtigløpsperser. Mininasjoner som Estland, Latvia og Slovakia stiller bredt. Timothy Loubineaud har heldigvis ikke forlatt sporten. Merker meg ellers en seriøst satsende costaricaner som har gjort franskmann av seg, Giovanni Trebouta. Har tydeligvis en del istrening og har tenkt seg med på fellesstarten i 2022 og på distanser i 2026.

              PressReader.com – Digital Newspaper & Magazine Subscriptions

               

              • Dette svaret ble endret 2 år, 5 måneder siden av B. Haarberg. Årsak: Lenke åpnes i ny fane
              #15360 Svar
              EinarR

                Dere er flere som vet om spennende saker i Inzell fk. helg. Men jeg finner ikke ut noe om det. Det kan være at internettet rett og slett fungerer litt dårligere/seinere her i det subarktiske. Men det må det gå an å leve med så lenge strømmen er billigere.

                #15363 Svar
                Kristian Eliassen

                  (Det var da rart. Gå inn på siden til SpeedskatingNews, klikk der det står «LIVE». Derfra klikker man seg videre (Schedule) for deltakerlister både for kommende helg, og et par helger til. (Det tyske distansemesterskapet ble derimot unndratt offentligheten etter kort tid. Dukker nok opp igjen))

                  #15364 Svar
                  EinarR

                    DER fant jeg en del interessant ja, takk! Men ikke fra Max Aicher fk. helg. Har ikke brukt å lete etter Inzell-stevner noe annet sted enn på de egne sidene. (Nå sist helg så fant jeg aldri reine deltakerlister derifra, bare trekning).

                    Blir sløvere med årene. Men husker ei tid der både deltakerlister (til mesterskap) og ditto trekning (500/5000) var omgitt med like stor forventning som selve løpene.

                    #15368 Svar
                    Kristian Eliassen

                      (er vel ofte manglende programoppdateringer fra den ene eller andre i slike tilfeller. Av og til kan det hjelpe å prøve andre nettlesere. Jeg bruker stort sett Chrome. Martin Hänggi i spissen for 16 sveitsere til helga)

                      #15370 Svar
                      B. Haarberg
                      Nøkkelmester

                        Polen har løpere i framgang, så det kan være artig å følge med på deres mesterskap på enkeltdistanser også. Dette går av stabelen fra torsdag til søndag denne uka:
                        (28.10) 500 m + 3000 / 5000 m
                        (29.10) 1000 m
                        (30.10) 1500 m
                        (31.10) 5000 m / 10 0000 m

                        Følg med på denne Youtube-kanalen.

                        #15393 Svar
                        EinarR

                          Tankekors!

                          På FN-dagen 24. oktober var det skøyteløp på tolv forskjellige arenaer i NED. Ei opptelling av startende på distansen 500m menn viser 350+ deltakere i alt. Så det er temmelig rått parti- tungvekt mot lettvekt. (Kilde SSR)

                          #15409 Svar
                          Kristian Eliassen

                            Hm. Mange nasjonale distansemesterskap kommende helg: Egne tråder for Nederland, Russland og Polen. Hviterussland avholder åpent mesterskap med start i morgen.  – Og hva med Tyskland?

                            Tyskland 29.-31.10. 2021: Deltakerlister. SSN lå ute med deltakerlister en kort stund. Sjekk ut om det blir live-timing.

                            Stevnet starter altså 17:00 på fredag.

                            #15438 Svar
                            Kristian Eliassen

                              …er litt rart hvis SSN ikke live-dekker dette? Stevnet starter 17:00, norsk tid og varer til rundt klokka syv. Deretter får Belgia styre.

                              #15450 Svar
                              Kristian Eliassen

                                …joda, SSN dekker det tyske mesterskapet med live-timing. For nye lesere: Sjekk deltakerlistene når det gjelder Frillensee-løpet den 6. november. Både Kasakhstan og Japan bruker tydeligvis dette stevnet som generalprøve før verdenscupen i Polen uka etter. Mellomlander i Inzell.

                                #15469 Svar
                                EinarR

                                  Felix Maly 6.06 i Inzell,  det har stått så lenge nå, co. SpeedskatingNews. Men jeg forventer litt malyrt i begeret etter hvert. Beckert fikk 6.18 på andreplass.

                                  #15475 Svar
                                  EinarR

                                    Maly er jekka opp til 6.26 nå, men berger tredjeplassen bak Patrick Beckert og Fridtjof Petzold. 11 av 16 deltakere satte pers. Men ingen av medaljørene.

                                    #15527 Svar
                                    Kristian Eliassen

                                      …det tyske mesterskapet ruller videre med live-timing 09:30. I det de ruller inn, avsluttes dagen 11:00 med fellesstart i det internasjonale «vedhenget». Der har jeg mest merket meg flere britiske rekorder. Dog ikke på superhøyt nivå.

                                      #15572 Svar
                                      Kristian Eliassen

                                        Mange innlegg fra meg i dag.

                                        Kommer av at jeg satte av dagen til skøyter.

                                        Nå er det tid for å trekke pusten.

                                        Neste helg blir mye roligere på «skøytefronten»: Ingen nasjonale mesterskap eller internasjonalt, godkjente stevner. Det er helga før WC1 i Polen som går av stabelen 12.-14. november.

                                        Frillensee Cup i Inzell på lørdag den 6. . Generalprøve for ihvertfall Japan og Kasakhstan, og noen få andre. Påmeldingen stengte nå på onsdag:

                                        https://live.speedskatingnews.info/events/502

                                        (Barbora Sábliková. Hva er slektskapet der mon tro?)

                                        Ellers gås det sikkert uformelle testløp flere steder. Vet ikke når de forskjellige lagene ankommer Arena Lodowa.

                                        Så da er det bare å vente på laguttaket til verdenscupen for blant andre Norge og Nederland selv om de fleste rubrikkene nå er fylt ut.   — Bør være like rundt hjørnet.

                                        #15576 Svar
                                        EinarR

                                          «(Barbora Sábliková. Hva er slektskapet der mon tro?)»

                                          Artig. Har ikke lagt merke til det. Ser at hun har gått 53.4 og 1.57 (500/1000) som niåring! Så siden du spør: Jeg tipper niese!

                                          Frillensee Cup til helga blir vedig interessant, internasjonalt godkjent eller ei. Latviere prøver seg igjen, og treffer en del estere på omtrent samme nybegynnernivå. Kontakt skapes, og før sesongen er over har Silovs/Alusalueffekten skapt en felles offensiv!

                                          #15593 Svar
                                          Kristian Eliassen

                                            …uttak til junior- og neo-senior verdenscup ligger nå ute hos NSF. 10 gutter og ni jenter. Nesten fulle kvoter altså. Furnee tatt ut som plaster på «såret». Mange spennende navn…

                                            #15609 Svar
                                            B. Haarberg
                                            Nøkkelmester

                                              Rekruttering er alfa og omega. Den som har noen kroner til overs oppfordres til å gi litt til «Is på Furumo».

                                              #15620 Svar
                                              Kristian Eliassen
                                                #15622 Svar
                                                B. Haarberg
                                                Nøkkelmester

                                                  NSF opplyser i en kortfattet melding at NC3 i Tønsberg er avlyst. Vet ikke helt hva årsaken er, men antar at det er baneforholdene.

                                                  #15623 Svar
                                                  Nils Jørgen Hansen

                                                    Første forsøk på å legge is i Tønsberg ble stoppet av alt for mildt, vått og vindfullt vær i forrige uke. I inneværende uke begynte de på nytt, men i dag ble det oppdaget 5+ lekkasjer i kjølerørene. Vi i TT er relativt fortvilet for å si det mildt. Anlegget var nytt og ble åpnet 1. desember 2019. Vi krysser fingre for at det kan løses og at både treningsforhold på Vestfolds eneste kunstisbane, Vikingløpet og NM junior allround kan reddes.

                                                  Viser 24 innlegg - 385 til 408 (av totalt 581)
                                                  Svar til: Svar #15238 i Skøytesesongen 2021/22
                                                  Din informasjon: