Skøytesesongen 2019/20

Hjem Forum Forum 15.46.6 Skøytesesongen 2019/20

Viser 24 innlegg - 73 til 96 (av totalt 351)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #6625 Svar
    KarlA

      Mener kinesere med «rare» navn nesten uten unntak er fra Xinjiang. Gjerne fra Urumqi. Og at flere av dem er kasakher (som bare utgjør 6,5% av befolkningen der).

      Denne karen er i SLC nå. Og var første kasakh som representerte Kina i OL,

      https://olympics.fandom.com/wiki/Xiakaini_Aerchenghazi

       

      #6626 Svar
      Jeppe

        Miro Puolakka, 35.79. Ett hundredel fra pers. Det var et løp som kan bety at han har gjor ting riktig denne sesongen. Laura Kivioja, ennu ikke fylt 17 år, slo til med 41,90 og andreplass. Vel, banen i Salt Lake City er rask, så det er vel litt tidlig å ta frem Koskenkorva`n. Damene har begynt sin 1500 nå, vi får se om det blir finsk-japansk KoskenSake eller noe sånt da gutta skal gå…. Vel…. Anni Käsnänen kom seg under 2.10 for første gang akkurat nå, så jeg tar iallefall frem flagget.

        #6627 Svar
        Jeppe

          Finfine resultater for de blåhvite med japansk tilsig. Dette må da det finske skøteforbundets nettside skrive noe om!

          #6629 Svar
          Kristian Eliassen

            Også verd å merke seg at det ble konkurrert i lagtempo, og at Danmark gjorde det skarpt der, og på fellesstarten.

            https://twitter.com/JesperCarlson

            Hvor er nordmennene for tiden? Ikke så lett å få grep på (gjemmer seg bak murer), men skøytelandslaget er i Portugal etter noen tester i Oslo. Sprinterne også? Øvrige grupperinger?

            #6630 Svar
            Emil Christian Nielsen

              Da var Eliassen raskere enn meg.

              Hjemlandet mitt med to nasjonale rekorder på en helg i August/september. Det lover bra for dansk skøyteløp i denne sesongen. Med den tiden kan Danmark kanskje gå lagtempo i verdenscupen. Hva er reglene?

              #6631 Svar
              EinarR

                Artig hvis det virkelig er litt vind i seila til dansk og finsk skøytesport. Hva med Søta Bror? Har prøvd å finne ut hva Nils vdP foretar seg, men det er ikke så lett å bli klok på. Så at han hadde hatt ei lang sykkeløkt, og kanskje så jeg at han skulle være tilstede under en sommerleir i regi av SSF. Men jeg har inntrykk av at den gode Nils = Mr. Egenrådig!

                Sidespor: Jeppe- er du Vålerenga- mann? Jeg så litt på VIF-RBK i går, Intility Arena. Syntes tydelig jeg så det Nord-Koreanske flagget på tribunen! Nå er det jo VIF sine farger også da. Men jeg tenkte dette var en bevisst vri, og at du kunne være troende til den!

                MEN: I Adressa ser jeg et bilde fra etter kampen, intervju med en RBKer i et presseareal der (på Intility Arena altså). I bakgrunnen vises to plakater. Det er tydelig at VIF frir til «sine» bydeler i Oslo. På den ene står det VIF Oslos stolthet. Så står det STOVNER med store bokstaver, og motivet er typisk drabantbybebyggelse. Den andre plakaten er bygd over samme lest. Med store bokstaver står ST. HANSHAUGEN. Og motivet her er en skøyteløper! Ser ikke helt tydelig av bildet om det er Hjallis på sokkel, eller en levende en. Synes det kan likne litt på Engelstad. Eller Stensen. -Men uansett, en smule respekt til VIF for dette.

                Hva heter Bislett stadion nå om dagen?

                #6632 Svar
                EinarR

                  Vind i seila: Veldig hyggelig at det kan se ut som om Forum Skøyter 15.46.6 går mot sin hittil beste sesong. Det er jeg sikker på at verten Haarberg også synes. Klimaet her blir ikke dårligere av at flere deltar!

                  #6633 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester

                    Hyggelig dette ja! Jeg mener jo at denne måten å bygge et forum på er mye bedre enn «Facebook-varianten», og dette ser ut til å betale seg sakte men sikkert.

                    Til Emil: Lagtempo-løperne må ha oppnådd minst ett av de individuelle tidskravene (uansett distanse). Men en av løperne kan få amnesti – i så fall må han ha gått fortere enn 1.59 på 1500 m.

                    Det betyr vel at Danmark kan delta i verdenscupen når de måtte ønske. Legg merke til at lagtempoen blir inndelt i A og B fra kommende sesong, dersom flere enn 8 påmeldte lag.

                    #6634 Svar
                    Emil Nielsen

                      Haarberg, Ja det ser sånn ut. Alle tre gutter er kvalifisert til Verdenscuppen og har gått løp i fjor.
                      Jeg gleder meg til å følge dansk lagtempo i den kommende sesong.

                       

                      Bonus info: Opprinnelig var den danske olympiske plan å få med et lag til lagtempo i OL, innen det ble til å ha med løpere i fellesstart.

                      #6635 Svar
                      Jeppe

                        Hmmmm… mye å svare på her. Jeg æ’kke Vål’renga mann. Jeg vokste opp på Torshæv, ( Torshov), og bodde siden på Rodeløkka. Det er Skeid som er mitt lag. Av en eller annen grunn følger jeg litt med Frigg også, men vet ikke hvorfor. Har ikke sett innslagene EinarR sikter til, og lurer litt på hvor jeg så flagget til DPRK sist. Jo, det var under Norway Cup på Ekeberg, der jentelaget fra Nord-Korea deltok og vant for ett år siden eller så. Der, blant publikum var det et flagg fra nevnte nasjon. Ikke enkelt å få tak i et slikt flagg, men det lar seg gjøre. De andre bannere eller flagg, med bydelslogoer og sånn, har jeg ikke kjennskap til.

                        Artig at det var lagtempo også i SLC. Syntes jo at det var litt rart at løpene startet så tidlig hvis det bare var 500 og 1500. Danskene hadde altså god grunn til å stå over 1500.

                        #6636 Svar
                        Jeppe

                          Løpene i Salt Lake City, hadde deltagere på ganske så forskjellig sportslig nivå. For å dra PRK inn i bildet igjen: De hadde ikke gjort seg bort i dette stevnet, spesielt ikke på 1000m damer.

                          Hadde vært flott om de blir med i dette 4-kontinentsgreiene.

                          #6639 Svar
                          Kristian Eliassen

                            …er jo ikke bare å bli med der da, som du vet Jeppe. Kommunikéet som omhandler sesongens internasjonale mesterskap er ikke her riktig ennå, men tar jeg ikke mye feil, så kan man kun kvalifisere seg gjennom deltakelse i WC1-4. Deretter tipper jeg forøvrig at de raskeste tidene kommer til å bli satt i Nur-sultan om man vil med på tid.

                            #6642 Svar
                            Kristian Eliassen

                              …forøvrig litt rar debatt om elektronisk start på norsk skøyteframtid? Slik jeg har forstått det, så avgjøres det ved manuelt skjønn om det er tjuvstart eller ei, og tidtakingen er knyttet opp mot skuddet. Det som man kunne sett på var om det automatisk ble feilstart om reaksjonstiden var for god. Er ikke dette et tema du har tatt opp tidligere EinarR?

                              #6643 Svar
                              Jeppe

                                Kommunikéene, mange av dem, går nok meg husforbi, men veldig greit da, at Kristian holder meg oppdatert. Tenkte bare at det kunne vært fint med litt åpen dør for mindre skøytenasjoner i Asia, Amerika og et par andre kontinenter når Europa ikke deltar.

                                #6644 Svar
                                Kristian Eliassen

                                  Jada! blir jo lettere å kvalifisere seg da…

                                  Vi  burde forøvrig følge litt ekstra med på Baltikum også synes jeg. Nordiske land. Fin serie av Arild Gjerde på forum for skøytehistorie. Slik jeg har forstått det, så kan ikke russiskspråklige inneha toppstillinger i Estland etter uavhengigheten. Før andre verdenskrig var 90 prosent av innbyggerne estere, men pga deportasjoner og innflytting av russere har andelen sunket til 68.8 leser jeg på Wikipedia. Russerne ser vel på seg selv som russiske estere. Den nye kunstisbanen i Tallin tror jeg ligger i et «russisk» område. En på twitter som heter Julia Helgason tror jeg nevnte at det kun blir EN bane (altså smalere) der til vinteren.

                                  #6665 Svar
                                  Update_Skate
                                  Deltaker

                                    @Einar Nils van der Poel is part of the Swedish Queen Guard and takes part in running competitions. No trace of him coming back this season. I asked Matthias Hadders a few months ago, Nils is probably coming back for 2020/2021…

                                    #6669 Svar
                                    EinarR

                                      OK, takk for opplysning, Update! Hadders should know.

                                      But I thought he was out of the uniform by now/trodde han var ferdig med verneplikta.

                                      #6670 Svar
                                      Sindre B
                                      Deltaker

                                        Synd med van der Poel, får håpe at ikke pauseår på pauseår blir til at han velger andre retninger. Vil tro at én god utøver i et land som Sverige kan være svært viktig for rekrutteringa.

                                        Det kan virke som at Vincent de Haître gjør noe av det samme, han nevner også 2020/21 som comebacksesongen. Føyk jo raskt fram som en av verdens aller beste mellomdistanseløpere, før han like plutselig ble borte igjen.

                                        Det mest spennende comebacket i år er i mine øyne Nicola Tumolero, som har OL-medaljen på 10000 meter som sin fremste meritt. Også spent på om Linus Heidegger gjenopptar full satsning, han var veldig lovende på langdistanse for Østerrike.

                                        #6682 Svar
                                        Jeppe

                                          Løp i Minsk dag!?

                                          Morsomt til Masse, opus 1 eller noe sånt. Lurer på hva dette sånn ca midt i uka stevnet kan innholde.
                                          <ul class=»breadcrumb»>
                                          <li class=»active»>International Competition “Fun to Mass” #1

                                          #6707 Svar
                                          Kristian Eliassen

                                            Denne helgen er det ingen internasjonale, godkjente stevner på lista. Hos Speedskatingnews står det oppført at det skal være Time Trials i Calgary imorgen kveld:

                                            http://results.oval.ucalgary.ca/Competition/Results.aspx

                                            http://liveresults.oval.ucalgary.ca/LiveEventSchedule.aspx

                                             

                                            #6708 Svar
                                            Sindre B
                                            Deltaker

                                              Ser ut til at en haug med norske juniorer skal gå i Canada i morgen, særlig mange av de største talentene på kvinnesida. Blir sikkert en del fine nye perser, som forhåpentligvis kan motivere til videre satsning!

                                              #6714 Svar
                                              B. Haarberg
                                              Nøkkelmester

                                                Ja, det ser ut som det er løperne på «Nye Mjøsteam» som skal være med, dette laget har vel også et samarbeid med Calgary så vidt jeg forstår.

                                                #6718 Svar
                                                Carl-Petter Leganger

                                                  SpeedSkatingNews har nå lagt ut resultater fra første dag av helgens stevner i Obihiro og Kolomna.

                                                  #6724 Svar
                                                  KarlA

                                                    Ble sittende å grave litt i bakgrunnen til de mange kinesiske ferskingene. Overraskende mange (for meg) er inlinere. Og jeg er forbløffet over nivået til mange av de 14 år gamle jentene. Hva forteller dette oss om nivået i kortbane/inline vs hurtigløp?

                                                    Disse to kommer fra inline og har gått endel på is tidligere:

                                                    Jiarong Zhou (mai 05): 42.03-1.24.38-2.02.71-4.18.39-7.20.23

                                                    Aoyu Chen (mai 05): 41,48-1.20.36-2.01.86-4.31.04

                                                    Disse tre kommer fra kortbane, kun deltatt i ett hurtigløpstevne:

                                                    Sijia Chen (feb 05): 2.04.45-4.16.60-7.20.03

                                                    Yuanyuan Zhang (april 05): 1.22.66- 2.01.89- 4.19.13- 7.27.73

                                                    Shiqian Shao (aug 05): 1.25.47-2.06.70-4.26.20-7.28.77)

                                                    Ellers merker jeg meg denne fyren. Én 500 i fjor, 40.23. Én i går, 37.82. Husker bare en annen hockeyspiller som har satset hurtigløp – Mark Nielsen, Can.

                                                    https://m.youtube.com/watch?v=hWAijE_M5Tc

                                                  Viser 24 innlegg - 73 til 96 (av totalt 351)
                                                  Svar til: Svar #6682 i Skøytesesongen 2019/20
                                                  Din informasjon: