Ny innendørsbane i Zakopane

Hjem Forum Forum 15.46.6 Ny innendørsbane i Zakopane

Viser 7 innlegg - 1 til 7 (av totalt 7)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #10705 Svar
    Emil Nielsen
    Deltaker

      Jeg ser på instagram siden til Tuppu Niminen https://www.instagram.com/p/CBxvUw7BpAX/
      At Zakopane skal ha lagt tak over banen.
      Banen ligger på 907moh, så her blir det en bane mellom nivå til Inzell og Calgary.
      Når banen skal stå ferdig vet jeg ikke.

      • Dette svaret ble endret 3 år, 10 måneder siden av B. Haarberg.
      • Dette svaret ble endret 3 år, 10 måneder siden av B. Haarberg. Årsak: Opprettet nytt emne
      • Dette svaret ble endret 3 år, 10 måneder siden av B. Haarberg.
      • Dette svaret ble endret 3 år, 10 måneder siden av B. Haarberg.
      #10706 Svar
      B. Haarberg
      Nøkkelmester

        Trist å høre. Dette er nettopp den typen innendørsbane man ikke trenger flere av. Høyfjellsbaner som Zakopane og Baselga greier seg mer enn godt nok uten tak.

        #10715 Svar
        Emil Nielsen

          Jeg var litt i tvil om det trengte ny tråd. Bra at du tok den beslutningen.

           

          Jeg kan skjønne sånne holdninger, men det er ikke noe jeg selv har.

          #10716 Svar
          Kristian Eliassen

            Skøytesporten flytter innendørs, mens konkurranseformene har et lite etterslep. Mener man noe annet om sistnevnte får man mange likes på forum for skøytehistorie.

            #10717 Svar
            Espen Samsonsen

              Vi var mange norske i Baselga i JVM 2019 hvor det var gode forhold i nydelige omgivelser. Men når solen fikk tak i isen og utetemperaturen steg, virket det som kuldeanlegget var underdimensjonert. I tillegg var det lekkasje i kjølesløyfen i en sving som gav problemer for mange løpere. Det er vel summen av elde, høyere utetemperatur og ikke minst OL 2026, som er utslagsgivende for hall. Blir den som i Inzell, med mye glass og lys, er det intet å frykte. Turer i omgivelsene foregår jo fortsatt utendørs.

              #10718 Svar
              Emil Nielsen

                Jeg har aldri selv vært på legendariske utebaner. Til det startet jeg for sent på skøyter og hadde for lite naturlig talent.

                Men å reise til Max Aicher Arena i Inzell er helt fantastisk. Naturen rundt er flott og isforholdene er helt i topp.

                Utendørs is er helt i topp, men bare to-tre dager i året. Å gå på Risenga en lørdags morgen i sol og vindstille er en helt super opplevelse, men det gjør ikke opp for en torsdags kveld med vind og horisontal regn eller sludd.

                I konkurranse er det også skikkelig kjedelig at en tilfeldig vind skal ødelegge løpet til en, men ikke en annen løper. Det er trist at det kan begynne å regne, så ikke alle får like forhold.

                 

                Hadde alle løp blitt gått som fellesstart, da hadde disse problemer ikke eksistert på samme nivå. Når alle er på banen samtidig er forholdene like for alle. Bare en tanke. Kanskje utendørs løp skal gå som fellesstart 🤣😂

                #10725 Svar

                Kan vel kanskje føye til her noe de fleste har fått med seg: Endelig går det mot hall(?) i Oslo!

                https://www.aftenposten.no/sport/i/XgPRVg/feiring-for-ny-isbane-naa-gaar-skoeytesporten-inn-i-en-ny-tidsalder

                Den lenge planlagte hallen i Quebec er nå datofestet til våren 2021:

                https://www.schaatsen.nl/nieuws/2020/juni/opening-overdekte-ijsbaan-in-quebec-uitgesteld-tot-voorjaar-2021/

                Mer om dette kommer sikkert Haarberg med i sin månedlige oppsummering den 15.juli.

              Viser 7 innlegg - 1 til 7 (av totalt 7)
              Svar til: Svar #10705 i Ny innendørsbane i Zakopane
              Din informasjon: