Junior verdenscup Enschede

Hjem Forum Forum 15.46.6 Junior verdenscup Enschede

Viser 19 innlegg - 1 til 19 (av totalt 19)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #7678 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

      Runde 2 i denne cupen går altså allerede førstkommende helg. Kanskje Nederland for en gangs skyld stiller løpere i neo-senior, nå som de arrangerer selv?!

      Norges lag: (junior)

      Peder Kongshaug, Stavanger Sandnes SK
      Tobias Fløiten, Nord-Odal IL
      Sander Eitrem, Nord-Odal IL
      Kasper Tveter, IF Fram
      Håkon Sæther, Nord-Odal IL
      Oddbjørn Mellemstrand, Stavanger Sandnes SK

      Sarah Marie Sanderud, Nord-Odal IL
      Arwen Szygenda, Sør-Fron IL
      Julie Berg Sjøbrend, Aktiv SK
      Maria Netland Rabbe, Fana IL
      Amalie Haugland, Bergen SK
      Marthe Bjerkreim Furneè, Asker Skøyteklubb

      (Neosenior)

      Kristian S. Reinton, Hol IL
      Vetle Stangeland, Tønsberg Turn
      Marius Bratli, Aktiv SK
      Sindre Baas, Dølemo IL

      Ane By Farstad, Spk. Falken
      Carina Jagtøyen, Leinstrand IL

      Pål M. Kristensen er muligens syk/skadet, ellers ville han vel vært selvskreven på dette laget.

      #7717 Svar
      Carl-Petter Leganger

        Deltagerlisten foreligger nå på ISU’s hjemmeside under Events.

        #7719 Svar
        B. Haarberg
        Nøkkelmester

          Takk for tipset. Gledelig å se at Canada stiller opp i neo-senior, men fortsatt ingen nederlendere. Jeg forstår det ikke. Ikke Russland heller forsåvidt, men de hadde vel vært med hvis det var i Russland får vi anta.

          Erika Lindgren – kommer hun til start denne gangen? Hun er på lista, men uten påmeldt distanse.
          Klikk her for deltakerlista.

          #7724 Svar
          Jeppe

            Tipper det går an å bestemme seg i kveld, eller i morgen for hvilken distanse man vil gå. Erika Lindgren er kanskje ikke helt frisk. Er på plass, men avventer hva hun vil gå helt frem til hun må bestemme seg.

            På oversikten for verdenscupen i Polen, var det også noen på lista uten påmeldt distanse. Blant dem; fire kinesere, to sveitsere og et par fra USA om jeg ikke så feil.

            #7726 Svar
            EinarR

              De tre mannlige svenskene går alt!

              #7738 Svar
              Jeppe

                Denne juniorverdenscupen har 249 påmeldte løpere fra 30 nasjoner. Irske Tara Donoghue er med på å nå dette store antall nasjoner.

                #7782 Svar
                B. Haarberg
                Nøkkelmester

                  Løpene i Enschede vises direkte på Youtube! Begynte nå kl 09.

                  Trekningen ligger her.

                  Her er det resultatservice.

                  #7784 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester

                    Peder Kongshaug gikk akkurat inn på 1.11,91 – dvs. raskere enn vinnertida i Bjugn. Nå er nok isen bedre, men…

                    Det må også nevnes at han heldig og fikk gå bak en løper fra det andre paret i kvartetten.

                    #7785 Svar
                    Carl-Petter Leganger

                      Veldig gøy å følge løpene i Enschede.  Mange unge og lovende løpere fra mange nasjoner.  Jeg håper at du finner adressen til morgendagens sending også, det ligger langt utenfor mine evner å klare.

                      For øvrig, Haarberg, du fortjener virkelig skryt for dette forumet.  Her er mange interessante innlegg.  Jeg er ikke den som skriver mest her, men jeg kan love deg at jeg følger ivrig med og har gjennom dagen mange besøk her for å bli oppdatert.

                      Jeg er ikke på Facebook, har ikke tenkt å komme meg på Facebook, og blant veldig mange ganske uinteressante innlegg på Forum for skøytehistorie og Forum for skøytefremtiden (jeg klarer å tjuvlese litt på disse), er det enkelte innlegg som jeg synes det er synd at skribentene ikke heller legger inn her.  Facebook synes jeg lett blir for uoversiktelig og rotete.  Skrekkeksempelet var diskusjonen for og mot sendinger på Viasat.

                      #7786 Svar
                      B. Haarberg
                      Nøkkelmester

                        Tusen takk for fin tilbakemelding. Det er mange som er innom her uten å skrive, og det må vel være OK.

                        …4.plass til Kongshaug, kun 0,03 sekunder fra pallen. Dette er lovende!

                        #7795 Svar
                        B. Haarberg
                        Nøkkelmester

                          Dag 2 er i gang i Enschede!

                          Youtube-lenke her. Øvrige lenker – se ovenfor.

                          #7803 Svar
                          EinarR

                            I en tenkt junior sprintlandskamp for jenter NORGE-SPANIA så ville ikke vi hatt favorittstempelet. Hm…

                            #7806 Svar
                            EinarR

                              Klarte nesten å dy meg, men ikke helt. Siden statusen til juniorverdenscupen ble diskutert ifm. det havarerte stevnet i Kristiansund.

                              Stevnet i helga (Twente/Enschede/NED) markedsføres som

                              ISU Junior World Cup#2

                              https://live.isuresults.eu/events/2020_NED_0001/competition/18/start-list

                               

                              #7807 Svar
                              EinarR

                                Unskyld!! Tabbe. Fikk tåkesyn mellom Kristiansund og Bjugn her.

                                #7823 Svar
                                KarlA

                                  Samtlige påmeldte nasjoner (30) stilte. Disse 30 stilte alle med løpere i stevnets hoveddel (ekte juniorer). Tallet kunne ikke vært mye høyere. Såvidt jeg kan se er det bare Brasil, Ukraina og (etter all sannsynlighet) Nord-Korea som har latt kvalifiserte løpere droppe Enschede.
                                  Tipper JWC (lenge leve) allerede neste år vil løfte tallet på deltakende hurtigløpsnasjoner til nye historiske høyder.

                                   

                                  #7829 Svar
                                  Jeppe

                                    30 nasjoner…..kunne altså vært 33 ifølge KarlA. Har ikke forsket på det, men tviler ikke på at det er riktig. At ukrainske Mariia Shostak ikke har deltatt, er litt rart. Hun har vært ganske aktiv denne sesongen, og på ingen måte dummet seg ut i flere internasjonale stevner.

                                    Litt avsporing, men…
                                    Skøyteløpere fra det totale annerlederslandet; Nord-Korea, får vi neppe se i internasjonal sammenheng før vi kommer frem til De Asiatiske Vinterlekene i 2021. Det er nok ikke helt avklart, men ting ser ut til at de skal de arrangeres i Sør Korea, i Pyeongchang, altså samme sted som vinter OL i 2018. Hvis forholdet mellom Nord- og Sør Korea, er sånn noenlunde, eller bedre, stiller de nok til start der.

                                    #7833 Svar
                                    KarlA

                                      Så kan en gruble på hvor mye 30 deltakende nasjoner egentlig er? Det har jeg grublet på i kveld, etter at jeg så en på Facebook hevde at vår sport er «en av de mest globale idrettene».

                                      Fra kveldens forskning:

                                      Kortbane-VM 2019 (Sofia): 35 deltakende nasjoner (men ikke Norge, Sverige eller Finland).

                                      Inline-VM 2019 (Barcelona): 61 deltakende nasjoner (men ikke Norge, Sverige eller Finland).

                                      Tilsiget vi nå får fra annen skøytesport er jeg veldig glad for. Men mest glad for tilsig som styrker sporten vår i land med hurtigløpsmiljø/-tradisjon. Tyskland: ja! Brasil?: jojo… greit nok..

                                      Og vil de klassiske nordeuropeiske skøytenasjonene noen gang få et bakland de kan rekruttere hurtigløpstalenter fra?

                                      #7860 Svar
                                      Per Thorvik
                                      Deltaker

                                        Den første verdenscupvinneren fra Stavanger. Oppløftende!

                                        • Dette svaret ble endret 4 år, 5 måneder siden av B. Haarberg.
                                        • Dette svaret ble endret 4 år, 5 måneder siden av B. Haarberg.
                                        #7866 Svar
                                        EinarR

                                          Må være enig i tankegangen til KarlA: Heller 200 tyskere i Inzell (og 100 sveitsere, 100 østerrikere osv.), enn 10 fra Brasil. Det kan være artig å samle på skøytenasjoner som noen samler glansbilder, men det får lett preg av kuriositet. Alt om skøyter 2020 ramser opp 63 nasjoner med nasjonsrekorder på skøyter (menn). Jeg vedder på at mange av de som står oppført her, ikke a n e r at de har disse rekordene. I nederlandske Schaatsseizoen (2017/18) er det tilsvarende registrert 42 nasjoner med noterte resultater den sesongen.

                                          https://no.wikipedia.org/wiki/Bandy

                                          Wikipediaartikkelen om Bandy påberoper den sporten å være den neststørste vinteridretten, etter ishockey. Hvilken måleenhet bruker de her, tro? Men nevnte idrett er stor i Finland og Sverige. Så en kunne kanskje tenke seg litt synergi fra disse miljøene? Men det har ikke skjedd i stort format til nå, i alle fall.

                                           

                                        Viser 19 innlegg - 1 til 19 (av totalt 19)
                                        Svar til: Svar #7833 i Junior verdenscup Enschede
                                        Din informasjon: