Internasjonalt løp i Inzell

Hjem Forum Forum 15.46.6 Internasjonalt løp i Inzell

  • Dette emnet har 35 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 07/10/2019 at 18:38 av Kristian Eliassen.
Viser 24 innlegg - 1 til 24 (av totalt 36)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #6912 Svar

    Program, og deltakerlister for de internasjonale løpene i Inzell kommende helg – mange kjente navn og spennende starter:
    https://www.max-aicher-arena.de/eventuebersicht/eisschnelllauf

    #6913 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

      Takk for det – jeg laget en egen tråd på denne.

      #6920 Svar
      EinarR

        Ingen tvil om den internasjonale statusen her! Minimal deltakelse fra «de egne» (tyskere). Alpelandsdeltakere ellers er det også fort gjort å telle opp. M.a.o. langreist startfelt.

        Artig med sånne stevner sjølsagt. Men blir lett litt tankefull når vi (Norge) har tre klargjorte innendørsbaner i eget land. Disse miljøene er farlig marginale. Det er mye i tida som taler for at en burde tenke i andre baner enn før.

        #6921 Svar
        Jeppe

          Tenke i andre baner…. på banen i «skipet» i helga, tenker dem i allefall brukt og antikk marked denne helga, men nok om det.

          Deltakelsen i Inzell er stor, og det er veldig artig med en drøss løpere på et noe lavere nivå. Mangler vel egentlig bare Mariya Shostak fra Ukraina og helt klart Erika Lindgren fra Sverige. Pussig hun ikke er der når Axelson og Karlingsjø stiller.
          Mange norske på isen denne helga. Blant dem noen toppløpere.
          Skal bli artig å se resultater. Fra Nederland ser jeg ingen toppløpere. En drøss finner stiller. Mange av dem løpere som ikke er i stallen til Peter M. Deriblant lillesøster Suomalainen, Villiima. (Vi velger å tro hun er lillesøster til brødrene Suomalainen).

          Ser vi bort fra Kazakhstan, så er det vel ingen andre asiatiske til start. Mulig jeg har oversett noe. Sitter å diller på en mobil i bilen. Ikke helt oversiktlig.

          #6924 Svar
          Emil Christian Nielsen

            Grunnen til at mange norske er i Inzell er vel at det er mulig å gå på rask is i internasjonalt miljø og samtidig forlenge sommeren litt. Været i Inzell er varmere enn i Norge.

            Dessuten er jo det ikke dyrere å være i Inzell i en uke, enn å være i Stavanger eller Bjugn/Kristiansund.

            #6925 Svar
            EinarR

              Hei,

              nei, det er mange grunner til at løperne samler seg i Inzell. Og jeg unner dem bl.a. å få smake på miljøet, å oppleve et internasjonalt fellesskap m.m. Men etter hvert nå så dukker det opp mange andre typer momenter.. og enda mer etter hvert så må en ta stilling til disse.  (Hvor mange 100/1000 personer fra Skandinavia reiser til Liverpool/Manchester hver uke for å se sine favorittlag i aksjon? Hvor lenge vil de få holde på med det?).

              Vi kan mislike at Vikingskipet lånes ut til Vikingarna, data gatherings og korfestivaler. Men hvis jeg hadde ansvaret for en ishall som få eller færre brukte til å gå på skøyter i. Da ville jeg takka ja når som helst hvis noen ville bruke den til å stille ut veteranbiler eller vise fram rasekaniner (og betale for det)!

              Oops, lang avsporing igjen.  Jeg er ingen grinebiter av natur, men antakelig mer problem- enn løsningsorientert. Så får vi se hvordan det går.

              #6930 Svar
              EinarR

                Som nevnt, mye sportslig interessant her. Skal spesielt følge med Odin By Farstad (OBF), som nå satser mer enn før på utholdenhet. Påmeldt 500-1000-1500-3000 (=minifirkamp). I den kombinasjonen er han ikke lett å skubbe seg på, for noen. Spennende!

                #6940 Svar
                Sindre B
                Deltaker

                  Veldig spennende startfelt! Har ikke inntrykk av at Inzell pleier å tilby live streaming- eller resultatservice. Noen som veit om noe?

                  #6941 Svar

                  Jeg vet dessverre ikke om noe. Litt synd. Trekningen ligger ute i åpningslinken, og allerede på første distanse klokken 17:00 hadde det vært morsomt å se de norske jentene og de andre på 500m!

                  Det har ikke pleid å være verken stream eller webkamera på denne arenaen. Ikke live-resultater heller, dessverre. (Ikke en funksjon på speedskatingnews heller). Søk på Youtube sier at det ikke er noen sending der. Heller ikke noen spor å finne via Twitter, Instagram eller Facebook (f.eks. via STSK, skøytelandslaget eller norsk skøyteframtid). Det som gjenstår da, antar jeg, er at små drypp resultatmessig blir lagt ut på norsk Skøyteframtid eller STSK? Øystein Magnussen har tidligere filmet løp og lagt disse ut relativt raskt, men aner ikke om han engang er i Inzell. Bjørn Magnussen sier i en podcast nylig at han håper å gå fort allerede denne helga.

                  #6945 Svar
                  Kristian Eliassen

                    Da ligger altså resultatene fra første dag ute. Bra start av Lorentzen: Se Ergebnisse i åpningsinnlegget.  Ellers:

                    https://www.speedskatingnews.info/en/results/?eventID=47214

                    #6947 Svar
                    B. Haarberg
                    Nøkkelmester

                      Laura Kivioja (16), tidligere pers 1.24, flesker til med
                      19,5 – 31,1 – 28,8 = 1.19,47?!

                      Må vel være feil, men artig så lenge det varte.

                      #6948 Svar
                      B. Haarberg
                      Nøkkelmester

                        En skikkelig «klassiker» i første par på 3000 m i dag: Juskov-Verweij!! Odin By Farstad fortsetter sin jakt på seier i mini firkamp, skal gå mot sin antatt sterkeste utfordrer Golovatsjuk, som pr. nå leder med 0,7 tidspoeng etter det jeg kan se.

                        Camilla Lund på 3000 m blir også interessant.

                        #6949 Svar
                        Jeppe

                          Laura Kiviojas tid er foreløpig ikke korrigert til noe annet. Enn så lenge velger jeg å tro at den er riktig og at Laura er en av få som både tåler, og får gode resultater under PM treningsregime.😊

                          #6950 Svar
                          Jeppe

                            …selv om rundetidene er merkelige .

                            #6951 Svar
                            Kristian Eliassen

                              Er det noen som vet hvor man finner protokollen? Jeg lurer på om det er riktig forstått at juniorene går kvartetter på alle distanser, mens seniorene går vanlig parstart.

                              #6953 Svar
                              B. Haarberg
                              Nøkkelmester

                                Tror egentlig det er kvartettstart på alle distanser. Unntak for 1.par dersom det er ulikt antall par totalt på distansen.

                                #6954 Svar
                                Kristian Eliassen

                                  Hm. Ja. Mer logisk det.Er jo sikkert kvartettstart på de lengste også for seniorer.

                                  #6955 Svar
                                  Carl-Petter Leganger

                                    Hvis man går inn på lenken som er oppgitt i åpningsinnlegget finner man protokollen fra Inzell under Ergebnisse.

                                    Lauras 1000 m-tid er åpenbart feil, det er helt usannsynlig at hun skal ha gått rundetiden på sisterunden ned ca. 2,4 sekunder i forhold til runden fra 200 m til 600 m.

                                    Ellers flagges det her i Spania i dag, jeg antar at de har registrert den nye spanske bestenoteringen på 500 m for kvinner i Inzell i går.  Det ble også belgisk bestenotering for kvinner i går.

                                    For øvrig ser jeg at det enkelte steder snakkes om behovet for å få 100 m inn på programmet igjen.  100 m har vært på verdenscupprogrammet tidligere, og er den langsomste øvelsen som har vært på verdenscupprogrammet.  10.00 på 100 m tilsvarer 50.00 på 500 m, eller for den saks skyld 16.40.00 på 10000 m. Den øvelsen som har den høyeste gjennomsnittshastigheten på skøyter er 1000 m. fulgt av 1500 m og så 500 m.

                                    #6956 Svar
                                    Kristian Eliassen

                                      Ja, vel, så det er dette som er protokollen, og ikke en resultatliste basert på denne. Elektronisk protokoll. Tenkte på et underskrevet dokument med oversikt par for par/ kvartettstart for kvartettstart, i tillegg til resultatliste pluss info om istemperatur og slikt.

                                      #6957 Svar
                                      Carl-Petter Leganger

                                        Protokollen skal jo underskrives av OD, men den legges nok ikke ut, dette er vel det nærmeste vi kommer en protokoll for alminnelig innsyn.  Passeringstider i den underskrevne protokollen er nok de samme som vi finner i den utlagte resultatlisten.

                                        #6958 Svar
                                        Kristian Eliassen

                                          Ok. Takk. 🙂 Samtidig hadde det vært oversiktlig om man la ut info par for par/kvartett for kvartett i etterkant. Med info om faktiske vanningspauser blant annet. Jeg er ikke statistiker, men ett av kriteriene for å notere tider på «statistikk-nivå» sies å være at det skal foreligge en protokoll. Hvordan får f.eks. Finsen tak i slike? Kanskje bare vissheten mange ganger? At man kan dedusere seg fram til eksistensen av en slik?

                                          #6961 Svar
                                          Kristian Eliassen
                                            #6965 Svar
                                            B. Haarberg
                                            Nøkkelmester

                                              Tiltredes. Pers med nesten 4 sek. faktisk. Også Odin By Farstad med 3.52,91 perser med 4,5 sek.

                                              Uoffisiell stilling for den eksklusive gruppa som har fullført tre distanser i mini firkamp:

                                              Golovatsjuk (BLR) 110,635
                                              Farstad (NOR) 111,058
                                              Arzhanikov (KAZ) 112,505
                                              Nevmerzjitskij (RUS) 113,781
                                              Høiby (NOR) 115,846
                                              Whyte (NZL) 116,250

                                              1500 m blir siste distanse i morgen.

                                              Ingen Camilla Lund på startstreken i dag dessverre.

                                              #6968 Svar
                                              Jeppe

                                                Der kom den  🙁

                                                24.   KIVIOJA,Laura FIN    1:24.09   +7.80 MT  (Correction)

                                                Jaja, men det var morro en stund, akkurat som med Takedalainen.

                                              Viser 24 innlegg - 1 til 24 (av totalt 36)
                                              Svar til: Svar #6961 i Internasjonalt løp i Inzell
                                              Din informasjon: