Forbundslag NSF 2019/20

Hjem Forum Forum 15.46.6 Forbundslag NSF 2019/20

Viser 9 innlegg - 1 til 9 (av totalt 9)
  • Forfatter
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

…tilbud er sendt ut til aktuelle løpere. Etter det jeg kan se er Ellen Bjertnes, Sofie Haugen og Camilla Lund degradert fra elitelagene. Ellen Bjertnes legger muligens opp?

Nye på elitelagene, hvis de takker ja: Ragne Wiklund, Kristian Ulekleiv, Magnus B. Haugli, Julie N. Samsonsen og Kristian Reinton.

https://nsf.klubb.nif.no/nyheter/Sider/Tilbud-om-forbundslag-20192020.aspx

#5879 Svar
    Kristian Eliassen

Interessant, og må vel karakteriseres som et romslig uttak? Det som nå hadde vært å ønske, hadde vært om NSF hadde lagt opp til en felles media- /publikumsstrategi hvor man fikk følge de ulike lagene gjennom hele sommeren og forsesongen! Hvor befinner løperne seg på treningssamling etc. Ikke overlat slikt til hvor mye den enkelte løper benytter seg av Instagram, Snap chat (?!), Facebook etc. Skøyter har  dyktige folk i egne rekker som kan legge ut videostoff, og ellers kan jo rapportene gå på rundgang. Hvilke utenlandske medtrenende har Norge kommende sesong? Alusalu?, Swings?, Silovs? Slikt er også spennende for et bredere publikum å få vite om…

(Synd at det er så skarpe skott mellom løpere med isbakgrunn og det å også kunne hevde seg i, og trene for Inline. Hadde vært en morsom sak  om Norges forbundslag hadde inntatt Pamplona under EM i august (!). World Roller Games går forøvrig i Barcelona i juli med mange kjente utenlandske «konvertitter» som blant annet Swings.  Europacup allerede til helgen.)

https://www.arena-geisingen.de/fileadmin/user_upload/Starterlist_02042019.pdf

#5881 Svar
    Sindre B
    Deltaker

Sprint kvinner: Bøkko og Gulbrandsen er åpenbare. Riktig at Samsonsen får sjansen. Ripsrud viste ikke noe særlig i fjor, men har vel et potensiale som forsvarer uttaket av henne.

Allround kvinner: Njåtun og Wiklund er åpenbare. Synd med Haugen og Lund ut, men de har dessverre ikke hatt den ønskede utviklingen. Heller blitt dårligere? Forhåpentligvis er dette ikke begynnelsen på slutten for dem, og heller et år hvor de trener godt og utvikler seg.

Sprint menn: De fire fra i fjor er åpenbare. Helt riktig at Reinton får sjansen, han er fort vår tredje beste 1000-meterløper. Odin By Farstad er på ganske samme nivå, så han kan nok føle seg litt skuffet.

Allround menn: De fem fra i fjor får fortsette, mens Bakken Haugli og Ulekleiv helt klart fortjener sjansen. Spørsmålet mitt er hvorvidt Spieler Nilsen forsvarer plass på noen distanser i World Cup og mesterskap? Den eneste som muligens kan føle seg snytt her er Hallgeir Engebråten, som fort likevel kan få sjanser i World Cup denne sesongen.

Alt i alt et positivt uttak, der vi får inn noen nye fjes det er lov til å ha litt forventninger til 🙂

#5891 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

Tiltredes.

Ellers er det riktig at NSFs medieprofil er veldig variabel, for å si det sånn. Stort sett må man nøye seg med den enkelte legger ut på Facebook, og det er jo også ganske ymse. De fleste kan være ordrike når det går bra, men fullstendig tause ellers.

Men uansett: Av landslagsløperne finner jeg Facebooksider for:

Ida Njåtun (flink til å oppdatere)
    SLP (skal gifte seg!)
    Sindre Henriksen (sporadisk)
    Håvard Bøkko (flink)
    SSN (flink)
    Magnus B. Haugli (ny!)
    Kristian Ulekleiv (ny!)
    Hege Bøkko (sporadisk)
    Håvard Lorentzen (OK)
    Bjørn Magnussen (ganske ny)
    Henrik Rukke (ganske ny)
    Jørgen Sæves (OK)

I tillegg har flere av talentene/juniorene egne Facebook-sider: Sofie Haugen, Tobias Fløiten, Marius Bratli, Julie B. Sjøbrend, sikkert flere…

#5892 Svar
    Kristian Eliassen

Ja. Selv har jeg faktisk tonet ned det der med å sjekke den enkeltes Facebookprofil. Mye av årsaken ligger i det Haarberg sier: Tilfeldig/resultatavhengig hva som blir lagt ut, og plutselig blir det helt tyst. Dessuten mest slik som «Gratulerer!» i kommentarfeltene.

PS: burde jeg registrert meg på Twitter for å få vite hva Olset mente om «tapte skøyterettigheter»? Not…

#6055 Svar
    Terje Stenseng

Jeg etterlyser det endelige forbundslaget for kommende sesong. Har alle inviterte takket ja, eller..

Finner ingenting om dette på NSF,s sider.

Kan noen hjelpe med et svar?

Hilsen

Terje Stenseng

#6082 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

Godt spørsmål. Kristian G. Ulekleiv er ihvertfall med, og det må vi vel tro at alle inviterte er – inntil det motsatte er bevist.

Kort innslag på NRK i kveld:

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen-21/201906/NNFA21060319/avspiller#t=16m53s

#6290 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

I stedet for å svare på metaspørsmålet om Instagram, velger jeg å bringe videre «nytt» om forbundsgruppene ( 🙂 )

Anne Gulbrandsen har takket nei – hun trapper ned, med en delvis økonomisk begrunnelse – forståelig nok.

Det kan nok også være at resultatene i fjor ikke var helt som ønsket.

#8421 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

Johann J. Sæves er visst ikke fornøyd med opplegget denne sesongen. Det har vært et oppslag om dette i Smaalenenes avis.

Sakset fra Facebook: «Det er vel litt som det ofte er med aviser, det blir dratt til litt vel mye og gjerne lagt vekt på litt andre deler av det jeg har sagt enn jeg selv føler at jeg la vekt på i intervjuet. Personlig har jeg vært skadet nesten sammenhengende fra i sommer og før det omtrent hele forrige sesong. Det betyr at jeg ikke har fått gjort alt det Jeremy hadde som plan for meg i sommer. Men kritikken går mer på treningsprogram enn Jeremy som trener. Lasse er litt inne på det i sin kommentar, at det er vanskelig å lage et program som både bygger utholdenhet og vedlikeholder og utvikler rene sprintferdigheter. Jeg føler at det nesten utelukkende har vært fokus på teknikk og at treningsprogrammet er litt simpelt. Det virker som at andre nasjoner trener mye hardere enn oss rett og slett. Når det er sagt så er det løpertyper i laget som programmet fungerer for. Og det er også løpertyper (500 meter løpere) som helt sikkert passer et slikt program som ikke er på laget også. Men om du ønsker å gå lenger enn 500 meter tror jeg det vi har gjort er for tynt.«

Viser 9 innlegg - 1 til 9 (av totalt 9)
Svar til: Svar #5879 i Forbundslag NSF 2019/20
Din informasjon: