Finale junior verdenscup Minsk

Hjem Forum Forum 15.46.6 Finale junior verdenscup Minsk

Viser 17 innlegg - 1 til 17 (av totalt 17)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #9248 Svar
    B. Haarberg
    Nøkkelmester

      NSF har tatt ut følgende lag til finalen for junior og U-23:

      JUNIOR

      Marte Bjerkreim Furneè, Asker Skøyteklubb
      Amalie Haugland, Bergen Skøyteklubb
      Arwen Szygenda, Sør-Fron IL
      Julie Berg Sjøbrend, Aktiv SK
      Maria Netland Rabbe, Fana IL

      Sander Eitrem, Nord-Odal IL
      Håkon Sæther, Nord-Odal IL
      Oddbjørn Mellemstrand, Stavanger Sandnes SK
      Kasper Tveter, IF Fram
      Peder Kongshaug, Stavanger Sandnes SK

       

      NEO-senior

      Carina Jagtøyen, Leinstrand IL
      Ane By Farstad, Spk. Falken

      Kristian Solland Reinton, Hol IL
      Vetle Stangeland, Tønsberg Turn
      Marius Bratli, Aktiv SK

      #9265 Svar
      jeppe

        Merker presset litt nå, mitt eget, bøyer meg for det, og taster derfor ned bokstaver som blir til ord. Ikke om det som skjer, eller det som skal skje, men litt om det som ikke kommer til å skje.
        Fordi…. jeg forstår ikke helt hvorfor ei viss dame fra Ukraina: Mariia Shostak, (19 år) har satt seg selv i den situasjon at hun ikke kan delta i disse finaleløpene i Minsk. Godt mulig det er forbundet, som ikke har villet sende henne noe sted, (av økonomiske grunner). Eller er det kanskje hennes eget valg, om ikke å delta i verdenscupen. Men dette har altså ført til at hun ikke kan delta i finalen på en bane hvor hun har gått veldig mange løp. Faktisk er alle hennes offisielle resultater denne sesongen fra banen i Minsk i  Hviterussland. Hun har jevnt over hatt fremgang, og har stadig satt nye perser på de tre korteste distansene. Kanskje marginale, men det har stadig gått litt fortere. Mariia har pr nå følgende tider 42,49   1.25,93 og 2.11,80. På 3000 sliter hun litt, og har ikke klart å pynte på persen fra sommer da hun gikk på 4.43,86. ( i Minsk selfølgelig).
        Grunnen til at jeg har fulgt med henne, er at under forrige sesong, måtte jeg løfte øyenbrynene i et øyeblikks glede da jeg så en ukrainsk skøyteløper, Yaroslav Shevchuk dukke opp i junior- / neo-senior verdenscupen både i Polen, og i det påfølgende stevnet i Finland. Første gang på mange år at en ukrainsk løper deltok i verdenscupsammenheng.

        Det gikk ikke spesielt bra for Shevchuk resultatmessig, og det er kanskje derfor Mariia har holdt seg hjemme, men med de tidene Shostak har å vise til, så tror jeg hun hadde plukket poeng, og dermed vært klar for deltagelse på hennes «hjemmebane» i Minsk. Men der stiller hun altså ikke, og det er det dette skrivet handler om.

        #9395 Svar
        38.08 Owe

          I følge Einar i svensketråden, stiller ikke Ukrainske Mariia Shostak i Minsk, noe som også Jeppe mente hun ikke kunne gjøre, men kunne visstnok ha gjort likevel. Men hva med Finland? Er de med? Hvor er deltgerlista? Sliter med å finne ting her.

          #9396 Svar
          Carl-Petter Leganger

            Den ligger på ISU’s hjemmeside, klikk på fanen Events og så ligger arrangementet såvidt jeg husker på s 2,  der finner du deltagerlisten.

            #9397 Svar
            KarlA

              Ingen Shostak nei, men ellers mye fint.

              De tre spanske juniorjentene har alle forbedret den spanske seniorrekorden på 500 i år – til sammen åtte ganger. Alt tyder på at disse inline-jentene mener alvor. Det går fort framover, står nå med 40,68, 41,25 og 41,32.

              Og så er lovende japansk-brasilianske Da Silva for første gang med i cup/mesterskap.

              #9398 Svar
              jeppe

                Ikke alltid lett å finne deltagerlister, men for løpene i Minsk, er de funnet.
                Det hender det blir problemer hvis man ved et innlegg, legger ved en link til et nettsted, eksempelvis deltakerlister. Systemet kan oppfatte dette som spam, søppel, derfor gjøres ikke det så ofte. (Dette mest til 38.08 Owe).
                Jeg har egentlig gitt meg som skribent her, men taster litt i denne tråden.
                Finland stiller altså ikke. Noe sikkert Owe også har funnet ut.
                Litt merkelig, og litt uventet.
                Finnene har hatt en veldig dårlig sesong. Noe av grunnen: Peter M. vil jeg påstå.
                Lillebror Suomalainen; Tuukka, deltok i junior verdenscupen da denne gikk i Enschede i Nederland, og har ellers gått langt under kravene på 500 og 1000m. Men han eller noen av de andre finnene stiller altså ikke.

                Grunnen til at jeg har meldt meg litt på igjen, er denne ukrainske jenta Mariia Shostak.
                Hun har gått ett hundredel mer enn fort nok til å stille på 500. Hun har også klart kravene på 1500 og 3000, og kunne nok også ha stilt på fellesstarten.
                Men akk. Blågult innslag fra Ukraina får vi ikke, men veldig gøy da, at de blågule fra vårt naboland i øst, stiller.

                Samtidig med VM på Hamar, så er det i Minsk et skøytestevne: Belarus Open Cup. Seniors, Juniors, Masters heter det, Single Distanses. Midt i blinken for Mariia vil jeg tro, og hvis hun stiller der, så gir jeg opp. Da blir det istedet full fokus på Nord-Korea.
                Da kan jeg roe meg helt ned. Svært lite info derfra, og dermed svært lite å spekkulere på. (Vi har alle vårt som Kristian sier).

                Håper forøvrig på streaming fra Minsk, da står jeg foran denne sesongens nest største skøytehelg.

                #9401 Svar
                B. Haarberg
                Nøkkelmester

                  Alle kan fritt legge ut lenker! Det verste som kan skje, er at det blir stoppet for godkjennelse, da godkjenner jeg kommentaren så snart jeg blir klar over den.

                  Et tips når det gjelder lenker: Kryss av for «åpne lenke i ny fane». (Dette er praktisk for den som skal klikke på lenken senere.)

                   

                  Deltakerliste Minsk

                  #9451 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester
                    #9482 Svar
                    Jeppe

                      Vises løpene i Minsk noe sted?

                      #9497 Svar
                      Kristian Eliassen

                        (Vanskelig nok å finne resultater. En anhørig, Eitrem på «stevner og resultater» på Facebook prater om at det er vanskelig å logge inn med gullkort (??) for å se live, ISU results funker ikke, og fikk derfor resultater via en god gammeldags telefonoppringing).

                        #9498 Svar
                        EinarR

                          I hvert fall resultater på SpeedskatingResults nå.

                          #9501 Svar
                          Emil Nielsen

                            Jeg noterer meg «helt nasjonalistisk» at Natascha Lindenskov skjærer et halvt sekund av Calgary-persen sin på 3000m i dag og noterer 4.37,17.

                            Bare junior C hun

                            #9520 Svar
                            Kristian Eliassen

                              Heia Danmark. Dessverre dårlig med informasjon i dag også. Mangelfull/sen oppdatering på siden til ISU. Ingen stream fra stevnet melder «stevner og resultater».

                              #9521 Svar
                              Kristian Eliassen

                                …resultatservicen har begynt å fungere sånn nogenlunde: seier og pers for Kongshaug på 1500!

                                #9523 Svar
                                jeppe

                                  I dag har nå resultatservicen fungert fint. Venter bare på resultatene fra massestart øvelsene.

                                  De danske drenge; Niclas Mastrup og Simon Bigler står oppført med resultater som liksom skal være nye perser. Det må være helt feil, begge har gått mye fortere før.

                                  #9524 Svar
                                  jeppe

                                    Ingen offisielle resultater fra massestarten ennu, men Erika Lindgren ble nr tre blant neo seniorene etter hva jeg kan se.

                                    #9525 Svar
                                    jeppe

                                      Jo, nå har også ISU siden blitt oppgradert.

                                      https://live.isuresults.eu/events/2020_BLR_0002/competition/22/results

                                    Viser 17 innlegg - 1 til 17 (av totalt 17)
                                    Svar til: Svar #9525 i Finale junior verdenscup Minsk
                                    Din informasjon:




                                    En kommentar om “Finale junior verdenscup Minsk