EM 2020 Heerenveen

Hjem Forum Forum 15.46.6 EM 2020 Heerenveen

Viser 24 innlegg - 25 til 48 (av totalt 48)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #8637 Svar
    Kristian Eliassen

      For jentene har Zueva og Alusalu trukket seg. Smeding inn fra reservelista. 19 deltakere. (Trekningen må ha fulgt et annet prinsipp enn det jeg anga. At f.eks. Beune og Njåtun får gå i de to siste parene skjønner jeg ikke).

      For gutta, så mangler Beliaev fra Russland. De hadde ingen reserve på distansen, derfor kommer Odor inn fra reservelista (R). I øvrig har  Hviterussland satt inn  Mikhailov istedenfor Golovatsiuk. (Heller ikke her skjønner jeg prinsippet for seeding. Beklager).

      Italia inn for Nederland i team sprint for menn. Merkelig selvsagt.

      #8638 Svar
      B. Haarberg
      Nøkkelmester

        Denne lenken kan brukes hele helga for trekning og resultatservice:

        https://live.isuresults.eu/events/2020_NED_0002/schedule

        Trekningen er beskrevet i regel 240 (5) i dette dokumentet – se s. 49. Løperne skal plasseres i grupper på seks og seks, men ikke ut fra nasjonens plassering på kvalifiseringslistene, men på den enkelte løperens plassering. Eksempel 1500 m kvinner: De seks beste rangerte løperne som deltar i EM er:
        Wüst
        Lalenkova
        Wijfje
        Kazelina
        Sjikova
        Bonazza

        Disse seks skulle altså ha gått i de tre siste parene. Det er da vanskelig å forstå hvorfor bare tre av dem gjenfinnes i par 8-10 i det offentliggjorte oppsettet ?!

        • Dette svaret ble endret 4 år, 3 måneder siden av B. Haarberg.
        #8641 Svar
        Kristian Eliassen

          Dette er ifølge regelverket, men EnBrabander har funnet ut at man simpelthen har brukt sesongbestetidene for å bestemme seedingspuljene! Eneste som da ikke passer inn er at Lalenkova (iflg. speedskatingresults skulle byttet plass med Shikhova).

          #8642 Svar
          Kristian Eliassen

            Bra med oppklaring, ellers hadde jeg ikke fått sove! Shikhova satte sesongbeste i Kolomna i det russiske mesterskapet. Speedskatingnews har fanget opp dette – ikke speedskatingresults. Derfor er hun forbi Lalenkova.

            Spennende morgendag!

            #8643 Svar
            B. Haarberg
            Nøkkelmester

              Dette er jo feil uansett.

              Men WSSSA har Sjikova på 1.56,52 også, som SpeedskatingResults…

              #8644 Svar
              Kristian Eliassen

                Speedskatingresults har 1.57.07 fra det stevnet. Hva er riktig?

                Jeg vil nok helst anta at ISU har sitt på det tørre her i den forstand at reglene har blitt kommunisert til de det gjelder, men så at vi ikke har fått tilgang til den informasjonen. En eller annen form for intern spesifisering/konsensus? Minnes nylig at man spesifiserte reglene hva gjelder dette med å kvalifisere seg på tid i lagøvelsene (EM)

                #8649 Svar
                B. Haarberg
                Nøkkelmester

                  🤨?

                  Over til: Lorentzens hofteproblemer.

                  #8650 Svar
                  B. Haarberg
                  Nøkkelmester

                    VG er som vanlig veldig opptatt av Hege Bøkko.

                    #8652 Svar
                    B. Haarberg
                    Nøkkelmester

                      Her er oppdaterte rankinglister foran 1500 m kvinner og menn.

                      #8653 Svar
                      Kristian Eliassen

                        Hvis det virkelig er slik at ISU har gjort en superbrøler ved å bruke feil seedingprinsipp foran trekningen, så bør det jo selvsagt rettes opp. Tillater meg bare å tro at noe slikt ikke er mulig: Må da være noen som kvalitetssjekker hverandre? Ja, jeg vet hva det står i regel 242 også.

                        Man reviderte Communication 2285 når det gjelder det å kvalifisere seg på tid i lagøvelsene rett i forkant av Nagano. Ser for meg muligheten for noe tilsvarende nå. Altså at det står i 242 at trekningen skal foregå etter samme prinsipper som VM, men at det deretter har blitt spesifisert at grunnlaget for seedingen i EM er et annet.

                        Men for all del: Hvis 15.46.6 viser seg å stå for kvalitetssikringen, så er jo det bra det!

                        #8665 Svar
                        B. Haarberg
                        Nøkkelmester

                          For meg ser dette fortsatt ut som en superbrøler. Problemet er at det er umulig å få noen «som har noe med det» i tale.

                          Uansett: Her er siste påminnelse til den som hadde tenkt å delta i tippekonkurranse! Frist kl 1600…

                          #8673 Svar
                          Kristian Eliassen

                            Kun iPhone her nå, men søren heller: Commmunication 2285 sier jo også noe om kvalifiseringstideer, og seeding. Det kan være dette som har fintet oss ut. Det vil si: At special  regulations sier helt annet.

                            #8674 Svar
                            Emil Nielsen

                              At NENT gruppen har rettighetene har vært mye omdiskutert, men en av de ting de lovde var å sende skøyteløp i hele Skandinavia.

                              I denne helg blir EM på skøyter vist på en dansk kanal for første gang i historien.

                              Ekspertkommentator er Mikkel Øritsland, som er tidligere 500m dansk rekord holder.

                              #8675 Svar
                              Kristian Eliassen

                                …nei 2285 refererer jo til paragrafene i special regulations. Vi får inntil videre slå oss til ro med at dette er rart, og se fram til løpene! 🙂

                                #8676 Svar
                                Kristian Eliassen

                                  (Jeg prøvde å se med nye øyne på det samme igjen, og lese en gang til,  men det hjalp ikke)

                                  Leste en litt original kommentar: En som hadde fulgt med på skøyter i en mannsalder har sluttet å følge med på enkeltdistanser fordi dette kun har blitt sterile innendørs time trials . «Sirkusnumrene» lagtempo, lagsprint og fellesstart derimot, DE fulgte han med på!

                                  #8677 Svar
                                  B. Haarberg
                                  Nøkkelmester

                                    Har faktisk litt sympati for den der. Nok om det akkurat nå, foran kveldens tilstundende 1500-metre har jeg akkurat fått oversikten over hva deltakerne i tippekonkurransen her på forumet trodde.

                                    1500 m kvinner: Wüst får 71 % av vinnertipsene, Wijfje er sølvfavoritt og så får vi gi Sjikova en knepen tredjeplass.

                                    1500 m menn: 86 % til Krol som nr. 1! Juskov like foran Roest i kampen om andreplassen. Pedersen: bronsemedaljen kan være mulig, men ikke mange tippere tror helt på det.

                                     

                                    P.s! rocamboles forutsigelser om 1500 m er mildt sagt mer blomstrende. Les og lær.

                                    #8679 Svar

                                    Gratulerer med sølv i lagsprint!

                                    Resultatene på 1500 bør altså underkjennes siden regelverket ikke ble fulgt! (Nåja, den konsekvensen vet jeg ikke om det er hjemmel for) ISU må ihvertfall slutte å få meg, og andre til å tvile på seg selv: Så vidt jeg kan se har man nemlig fulgt reglene for morgendagens trekning (eksempelvis må Kramer og Visser starte i tidlige par)

                                    #8686 Svar

                                    500m, menn: Ingen endringer.
                                    500m, kvinner:Bosiek stiller ikke. Ingen erstatter. Czerwonka(S) kunne steppet inn, men ei. Ingen reserveliste (R) på distansen. Ikke nok påmeldte. Njåtun ser ut til å stille.
                                    3000m, kvinner: Ingen endringer. Betraktningene rundt Alusalu/Njåtun etc derfor (foreløpig ihvertfall) ikke aktuelle.
                                    5000m, menn: Malfatti(S) kommer inn for Tumolero.

                                    Vi får altså spennende navn allerede i de første parene både på 3000 og 5000 – og bra er det! Engebråten i første, Kramer i paret før Bøkko mot SLP. Schouten og Visser i tidlige par på 3000.

                                    #8690 Svar
                                    B. Haarberg
                                    Nøkkelmester

                                      Her har man fulgt reglene ja, og bra er det. Jeg har følgende rankinglister og spilleforslag hos Norsk Tipping:

                                      http://www.skoyteranking.net/45500113

                                      #8692 Svar
                                      B. Haarberg
                                      Nøkkelmester

                                        VGs oppslag etter fredagens løp.

                                        #8693 Svar
                                        EinarR

                                          Greit oppslag.

                                          Jeg har lett ganske grundig nå, men ingen av Trondheim sine to nettavisaktører (Adressa og nyetablerte Nidaros) nevner at to her fra byen fikk EM- sølv i lagsprint.
                                          Enda idretten er skøyter, og Odin og Bjørn representerer SK Falken, samme klubb som Hjallis. Som for tjue år siden fikk flere stemmer enn alle andre kandidater tilsammen, da århundrets trønder skulle kåres.

                                          Men Adressa sender direkte fra årets første RBK-trening!

                                           

                                           

                                          #8713 Svar
                                          B. Haarberg
                                          Nøkkelmester

                                            Ikke så veldig imponerende EM-engasjement å spore her heller…

                                            Rankinglistene foran dagens 1000-metere er klare. Litt uklart om Leerdam skal gå; i går trakk hun seg (nokså usportslig) så seint fra 500 m at Katsjanova måtte gå alene. Hun kan vel ikke finne på det samme en gang til ?!

                                             

                                            #8714 Svar
                                            Emil Nielsen

                                              Jeg finner det altid litt vanskelig å engasjere meg for EM. Det blir litt kunstig å ha sånne avgrensninger i en så liten idrett.

                                              Ifølge Leerdam selv er hun klar for start, men man kan ikke vite med skader.

                                              Hvis hun må trekke seg, så håper jeg at det blir med lengere varsel

                                              #8738 Svar
                                              B. Haarberg
                                              Nøkkelmester

                                                Leerdam var klar ja!

                                                Her er oppsummering av lagtempoen (Aftenposten/NTB)

                                              Viser 24 innlegg - 25 til 48 (av totalt 48)
                                              Svar til: Svar #8644 i EM 2020 Heerenveen
                                              Din informasjon: